اجزای چیدمان و دکوراسیون

ایده های ناب برای تزیین میز یلدا برای مهدکودک و مدرسه

ایده ها و روش های تزیین سفره یلدای مهدکودک و مدرسه و پذیرایی از کودکان با تزیین سفره یلدا یا سفره خانه و پذیرایی از مهمان ها کمی متفاوت است. به همین منظور تصمیم گرفته شد در اینجا شما را با ایده ها و روش های مدرن و کلاسیک تزیین میز کنار تخت یلدا برای مهدکودک و مدرسه آشنا کنیم.

تزیین سفره یلدا مهدکودک و مدرسه

معمولا در مهدکودک ها و مدارس برای تزیین شب یلدا به جای میز از میز استفاده می شود. بنابراین انتخاب یک ایده مناسب برای زیبایی میز یکی از اولین و ضروری ترین لحظات در تزیین میز مدرسه و مهدکودک است.

باید بگویم که یک ایده منحصربفرد برای این کار، شکل دادن ارتفاع بین لبه میز و زمین به شکل هندوانه است. این کار را می توان به راحتی با استفاده از پارچه یا کاغذ رنگی انجام داد.

روش بعدی استفاده از رومیزی های مناسب برای این کار است که معمولاً پارچه های ساتن یا ترمه هستند. پارچه های ساتن به میز شما ظاهری مدرن و پر زرق و برق می بخشند در حالی که پارچه های ترمه جلوه سنتی تری به میز شما می دهند. حال انتخاب نوع پارچه بستگی به سلیقه شما و نوع اقلامی دارد که انتخاب می کنید. اما با کمی خلاقیت می توانید از ترکیب این دو پارچه استفاده کنید و هم زرق و برق و هم یکی از نمادهای اصیل ایرانی را روی میز خود رنگ کنید. برای این کار کافی است یک پارچه ساتن بزرگ انتخاب کنید و روی میز بیندازید به طوری که این پارچه روی پاهای میز را بپوشاند، سپس یک پارچه ترمه مستطیلی یا بیضی کوچکتر انتخاب کنید و روی پارچه ساتن در مرکز میز بیندازید. میز. .

میوه آرایی شب یلدا

استفاده از میوه برای تزیین سفره شب یلدا برای مدرسه

بهترین روش برای چیدن میوه ها روی میز شب یلدا در مهدکودک یا مدرسه سیخ کشیدن آنهاست زیرا با این روش چندین میوه با اشکال هندسی زیبا به یکباره و آماده در اختیار کودکان قرار می گیرد.

ادامه مطلب  مزایا و معایب مواد مختلف میز تلویزیون: چوبی، شیشه ای و فلزی

اما هنگام استفاده از این روش حتما نکات ایمنی را رعایت کنید. پس از سیخ کشیدن میوه، لازم است انتهای سیخ های چوبی تیز را جدا کرده و بعد از خوردن میوه بچه ها، سیخ ها را سریع جمع کنید.

میوه آرایی سفره یلدا در مدرسه

آب نبات یلدا

از آنجایی که هندوانه یکی از نمادهای اصلی شب یلدا است، بسیاری از دسرها، شیرینی ها و … که به شکل هندوانه تهیه می شود، در سفره شب یلدا چیده می شود.

اما در تزیین سفره یلدای مهدکودک می توانیم به تعداد بچه های حاضر آب نبات هایی به شکل هندوانه تهیه کنیم و در ظرفی زیبا بریزیم و روی میز بچینیم.

میوه ها را به شکل حیوانات مختلف تزئین کنید

گوشه ای از میز را برای تزیین یا میز جداگانه انتخاب کنید و میوه هایی به شکل حیوانات مختلف درست کنید و روی آن قرار دهید. مثلا سیب را به شکل قو برش بزنید، البته این کار نیاز به آموزش چیدمان میوه ها و تمرین و تکرار دارد.

چند کیوی را با خلال دندان به هم وصل کنید تا شبیه هزار پا به نظر برسد. برای این کار کافی است دو عدد کیوی را با خلال دندان به هم وصل کنید و به همین ترتیب ادامه دهید تا به اندازه دلخواه برسید سپس چند عدد خلال دندان را از وسط خم کنید تا زاویه آن 90 درجه باشد اما از هم جدا نشوند سپس این برش ها را بچسبانید. کیوی ها مانند پاهای هزار فوتی هستند و در نهایت از یک نشانگر یا چسب و کاغذ برای ساختن چشم و دهان هزار پا استفاده کنید.

یلدا سفره مدرسه را تزیین کرد

با استفاده از دکمه و نخ پنبه میوه هایی مانند سیب، انار و … را تزئین کنید. به شکل صورت عروسکی

ادامه مطلب  چیدمان مدرن با قانون دو سوم !

تزیین موز به شکل دلفین کاری بسیار ساده اما پرطرفدار است، برای این کار کافی است دم موز را از وسط نصف کنید و این برش را به شکل هلال تا قسمت کوچکی از موز ادامه دهید. سپس نیمه های بریده شده را جدا کرده و از دانه های انگور یا مروارید استفاده کنید تا آن قسمت باز بماند و در نهایت با استفاده از یک نشانگر یا کاغذ و چسب برای دلفین خود چشم بسازید.

البته فراموش نکنید که کنار هم قرار دادن این میوه ها بر زیبایی و جذابیت این مجموعه تاکید می کند.

تزیین کیک شب یلدا با طرح انار

روش های مختلف تزیین پفیلا در تزیین سفره شب یلدا مهدکودک

پفیلاتا یکی از غذاهای محبوب و سالم در بین کودکان است که با کمی خلاقیت می توان از آن به عنوان عنصری دیدنی در تزیین سفره شب یلدا مهدکودک و مدرسه استفاده کرد.

یک شاخه خشک و درخت مانند انتخاب کنید و مقداری پفیلا بچسبانید و به جای این شاخه بچسبانید تا درختی با نمای گل های سفید به دست آورید. سپس یک ظرف زیبا و عمیق انتخاب کنید و آن را با پفیلا پر کنید و این شاخه را در انتهای آن قرار دهید.

پفک های سفید را در یک کیسه پلاستیکی بزرگ سفید بریزید و روی آن را به شکل آدم برفی تزئین کنید.

با ترکیب پفک های سفید و رنگی در یک سینی بزرگ به شکل گل، عروسک یا … بسازید.

تزیین هندوانه شب یلدا با چوب بستنی

استفاده از نمادهای اصیل ایرانی در تزیین سفره شب یلدا برای مدرسه

از آنجایی که جشن شب یلدا یکی از قدیمی‌ترین جشن‌های ایرانیان است، استفاده از نمادهایی مانند سماورهای زغالی قدیمی، جام‌هایی با صلیب‌های باریک، فانوس‌ها، مشعل‌ها، ظروف مسی یا صندلی‌ها بر اصالت این جشن در میان ایرانیان تاکید دارد. بنابراین استفاده از چنین عناصری در تزیین سفره یلدای مدرسه یا مهدکودک این حس را به کودکان و آینده سازان این سرزمین منتقل می کند.

ادامه مطلب  ساعت دیواری خلاقانه برای سبک های مختلف دکوراسیون داخلی

هدیه شب یلدا با طرح هندوانه

هدیه یلدا

هدایا هدایای کوچکی هستند که باعث می شود احساس شادی و خاطرات خوب جشن ها ماندگار شود. چرا از هدایای ویژه یلدا استفاده نکنید تا خاطره یلدا در ذهن کودکان فراموش نشدنی بماند؟ با کمی حوصله و خلاقیت می توانید نمادهای زیبای یلدا را به صورت گیف درست کنید و در پایان جشن به بچه ها بدهید. به عنوان مثال، ساخت کیسه های کوچک مانند هندوانه، استفاده از کاج های خشک برای ساخت آدم برفی و غیره. می تواند نمونه هایی از گیف های ارزان اما زیبا برای چنین تعطیلاتی باشد.

تزیین شب یلدا هندوانه مدرسه

ساخت گلدان و گلدان با استفاده از میوه

تزیین سفره یلدا کمی خلاقیت می خواهد تا مهدکودک و مدرسه شما از بقیه متمایز باشد. برای این منظور ترکیب عناصر زیبا با میوه ها و تنقلات امشب به شما کمک می کند. به جای قرار دادن گل در گلدان، از یک کدوی بلند خالی به عنوان گلدان استفاده کنید. حتی به جای گل می توانید میوه ها را مانند گل برش دهید و روی سیخ بگذارید، سپس این میوه ها را با پفک های سیخ شده داخل این کدو قرار دهید و نگاه های ماجراجویانه بچه ها را در مواجهه با این منظره دنبال کنید.

روی چند سیب را با چاقو به شکل گرد برش دهید و به اندازه یک شمع گرم کن آن را خالی کنید، سپس آن فضا را با یک شمع‌گرم پر کنید و روی میز بگذارید.

اینها برخی از ایده هایی بود که به شما کمک می کند تا یک جشن زیبا و خاطره انگیز در یلدا را در مهدکودک یا مدرسه برگزار کنید. اگر ایده خاصی دارید، آن را در پایان این مقاله با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا