طراحی فضاهای بیرونی

مزایای استفاده از ورق پانچ در طراحی المان های فضای باز

 

ورق پانچ چیست؟

به نوعی از انواع ورق های فلزی که دارای حفره های متعددی بر روی سطح خود می باشد، ورق پانچ (Perforated Stainless Steel Sheet) گفته می شود. امروزه کاربرد ورق پانچ در بسیاری از صنایع گوناگون مشهود است. پانچ کردن این ورق ها با استفاده از دستگاه های CNC یا به صورت دستی انجام می شود.

از ورق پانچ در بسیاری از صنایع استفاده می شود.

شما می توانید متناسب با نیاز خود، منفذ های موجود در ورق پانچ را با استفاده از اشکال گوناگونی ایجاد کنید. از اشکالی که به طور معمول بر روی ورق های پانچ ایجاد می شوند، می توان به دایره، ستاره، مربع و لوزی اشاره کرد. البته باید در نظر داشته باشید که استفاده از ورق های پانچ با حفره های دایره ای در قیاس با سایر اشکال بیشتر است. شما مخاطبان گرامی می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با ورق های پانچ به صفحه این محصول در سایت آراد توری مشبک ایرانیان مراجعه کنید.

ویژگی های ورق های پانچ

ویژگی های خاصی که در طراحی، ساخت و تولید ورق پانچ به کار می رود، باعث استقبال از آن در صنایع گوناگون شده است. یکی از مهم ترین ویژگی های ورق های پانچ، برخورداری از سطح مستحکم و ضد لغزش است. ورق های پانچ در برابر عواملی از قبیل اکسید شدن و خوردگی، مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان می دهند.

از دیگر ویژگی های به کار رفته در ورق پانچ، می توان به مواردی از قبیل کنترل کردن لرزش و ارتعاش، هدایت کردن صدا به صورت مناسب، انجام دادن فرآیند تصفیه مواد به صورت مناسب و اصولی و برخورداری از استحکام بالا در برابر تغییر دما و ضربه اشاره کرد.

کاربرد های ورق پانچ

همان طور که پیش تر اشاره شد، ورق پانچ کاربرد های متعددی در صنایع گوناگون دارد. در ساخت نیمکت ها در پارک ها از ورق های پانچ بهره گرفته می شود. ورق هایی که در پوشش سقف آسانسور به کار می روند، از این نوع هستند. در تولید بسیاری از ماشین های صنعتی، از ورق های پانچ استفاده می شود. از دیگر کاربرد های ورق های پانچ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت انواع سانتریفیوژ
  • ساخت سطل زباله ها
  • ساخت انواع سقف های کاذب
  • ساخت دیواره های ایستگاه های اتوبوس
  • ساخت تجهیزات مورد استفاده در ارتباط با صنایع غذایی
  • ساخت ماشین آلات خشک کننده
ادامه مطلب  ده مدل طراحی ویلای دوبلکس، زیبا و چشم نواز

شما می توانید ورق های پانچ را در سقف آسانسور ها، ایستگاه های اتوبوس و سطل های زباله مشاهده کنید.

شما می توانید ورق های پانچ را در سقف آسانسور ها، ایستگاه های اتوبوس و سطل های زباله مشاهده کنید.
شما می توانید ورق های پانچ را در سقف آسانسور ها، ایستگاه های اتوبوس و سطل های زباله مشاهده کنید.

مزایای استفاده از ورق های پانچ

مزایای متعددی کاربران را به استفاده از ورق پانچ در صنایع گوناگون ترغیب می نماید. یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از ورق های پانچ، سازگاری آن با محیط زیست است. این نوع از ورق ها از قابلیت بازیافت برخوردار هستند. از ضایعات ورق های پانچ می توان مجددا در تولید محصولات گوناگون استفاده کرد. یکی از دیگر مزیت های ورق های پانچ، ایجاد بستر مناسبی برای گردش هوا و تهویه طبیعی است.

از ورق پانچ در طراحی و ساخت نما های ساختمان بهره گرفته می شود.
از ورق پانچ در طراحی و ساخت نما های ساختمان بهره گرفته می شود.

ورق پانچ همواره با وزن کم و به صورت سبک ساخته می شود. انعطاف پذیری این نوع از ورق ها بسیار بالا است و به همین دلیل در شرایط گوناگون می توان از آن ها استفاده کرد. ایجاد ورق پانچ در شکل های گوناگون به دلیل انعطاف پذیری و تطبیق پذیری بالای این دسته از ورق ها است.

دوام و ماندگاری ورق پانچ بسیار زیاد است و این مزیت در کنار جذابیت ظاهری، ورق پانچ را به یکی از محصولات مفید در صنایع مختلف تبدیل کرده است.

به دلیل وجود روزنه های منظم بر روی ورق پانچ، از آن در ساخت توری های پنجره ها، دریچه های عبور هوا و طراحی و ساخت توری پانچ استیل بهره گرفته می شود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با ورق پانچ، می توانید به صفحه اختصاصی این مطلب در سایت کارخانه آراد توری مشبک ایرانیان مراجعه کنید.

مزایای استفاده از ورق های پانچ در طراحی المان های فضای باز

در طراحی المان های فضای باز، استفاده از دو ویژگی زیبایی و ایمنی در کنار یکدیگر باعث حاصل شدن نتایج بی نظیری خواهد شد. در طراحی المان های فضای باز از اشکال، اندازه ها و فواصل گوناگونی استفاده می شود. استفاده از این پنل ها در بسیاری از فضا های عمومی رایج شده است.

ادامه مطلب  سقف متحرک

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از ورق پانچ در طراحی المان های فضای باز، کاهش پیدا کردن تلفات حرارتی در ساختمان است. با استفاده از ورق های پانچ می توان در مصرف انرژی ساختمان ها به میزان قابل توجهی صرفه جویی کرد.

در بسیاری از ساختمان های بزرگ، از سطوح دارای انحنا در طراحی و ساخت بهره گرفته می شود. استفاده از ورق پانچ در طراحی المان های فضای باز و خصوصا در طراحی و ساخت سطوح انحنا دار نیز رایج شده است.

علاوه بر نمای بیرونی ساختمان ها، از ورق پانچ می توان در راه پله ها، روکش ستون ها و دیوار های حفاظتی استفاده کرد. در نمای بسیاری از مرکز های صنعتی و تجاری از ورق های پانچ بهره گرفته می شود.

از ورق های پانچ به میزان قابل توجهی در تولید پارتیشن ها و حصار ها استفاده می شود.
از ورق های پانچ به میزان قابل توجهی در تولید پارتیشن ها و حصار ها استفاده می شود.

ساختن حصار های فلزی یکی از دیگر کاربرد ها و مزیت های استفاده از ورق پانچ در طراحی المان های فضای باز است. استفاده از جذابیت قابل توجه این حصار ها، دوام آن ها و بهره مندی از انرژی به صورت مناسب از دیگر مزیت های حصار های فلزی است که با ورق پانچ ساخته می شوند.

در بسیاری از تراس ها و بالکن ها از ورق پانچ برای ایجاد نما های منحصر به فرد بهره گرفته می شود. این هم یکی از مزیت های استفاده از این نوع از ورق ها در طراحی المان های فضای باز به شمار می آید. از ورق های پانچ برای ساخت نرده های استیل به منظور استفاده در بالکن ها و تراس ها بهره گرفته می شود.

در نظر داشته باشید که استفاده از سامانه های کاربردی در راستای ایجاد گردش هوای مناسب بسیار مهم است. با بهره گیری از ورق پانچ در طراحی المان های فضای باز می توانید گردش هوای مناسبی را در محیط ایجاد کنید و از هزینه هایی که برای ایجاد تهویه مطبوع صرف می شود، تا حد زیادی بکاهید.

ادامه مطلب  آجر نما یا آجر نسوز، کدام آجر مد نظر و مورد استفاده شماست

استفاده از ورق پانچ در طراحی المان های فضای باز می تواند جنبه تزئیناتی نیز داشته باشد. تزئین محیط با استفاده از طرح ها و اشکال گوناگون می تواند در راستای زیباتر کردن محیط موثر باشد. از جمله اشکالی که در طراحی ورق های پانچ استفاده می شود می توان به اشکال مستطیلی، دایره ای، مثلثی، شش ضلعی و الماسی اشاره کرد. البته شما می توانید شکل مورد نظر خود را سفارش دهید و از آن در طراحی المان های فضای باز بهره ببرید.

بهره گیری از ورق پانچ می تواند باعث کنترل میزان نور آفتاب در محیط شود. استفاده از نور طبیعی با استفاده از ورق های پانچ بهتر از بهره گیری از نور مصنوعی است. ورق های پانچ علاوه بر کنترل میزان تابش نور می توانند صدای منتشر شده در محیط را کنترل نمایند. در صورتی که از این ورق ها در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد استفاده شود، در کنترل صدا موثر تر خواهند بود.

آشنایی با کارخانه آراد توری مشبک ایرانیان

کارخانه آراد توری مشبک ایرانیان از سال 1382 به تولید محصولاتی از قبیل ورق های پانچ و توری های فلزی می پردازد. شما مخاطبان گرامی می توانید به منظور آشنایی هر چه بیشتر با محصولات کارخانه آراد توری مشبک ایرانیان به سایت این کارخانه به نشانی atpu.ir مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا