رپورتاژ آگهی

10 نکته مهم در انتخاب برترین آکادمی برگزار کننده دوره آموزشی مدیریت ساختمان و بهره برداری مجتمع های مسکونی اداری ویلایی تجاری

مدیریت ساختمان و بهره برداری مجتمع های مسکونی اداری ویلایی تجاری امروزه به یکی از دغدغه های اصلی ساکنین و بهره برداران این مجتمع ها تبدیل شده است. شاید تا سالهای گذشته هنوز بهره برداران این مجتمع ها به اهمیت مدیریت جامع و یکپارچه پی نبرده بودند اما با افزایش تعداد واحدها و افزایش سرانه جمعیتی به ویژه در شهرهای بزرگ و همچنین تخصصی بودن بخش های مختلف مدیریت بهره برداری ، این مهم را هر چه بیشتر تقویت نمود که لازم است از خدمات شرکت های تخصصی در این زمینه استفاده شود.

لذا با بهره گیری از این شرکت ها در مجتمع های مسکونی اداری ویلایی و تجاری، همچنین ارائه خدمات خاص همچون خدمات هتلینگ در مجتمع های مسکونی و خدمات کامل رفاهی- تفریحی در مجتمع های اداری و بیزینس سنترها، موضوع بهره گیری از آموزش های تخصصی این حوزه بیش از گذشته مهم و اثرگذار شد. در این بین پیدا کردن آکادمی تخصصی و مهارت پرور که در مدت زمان کوتاهی شما بتوانید تبدیل به یک مدیر و یا رهبر در مدیریت بهره بردارای تبدیل شوید بسیار مهم است. لازم است در آکادمی و آموزشگاهی آموزش ببینید که مدیران ارشد و اساتید، خود صاحب تجربه و موفق در این حوزه باشند.

در ابتدا شاید همه چیز راحت به نظر برسد اما هر یک از حوزه های وظیفه ای که بعضا بین رشته ای نیز هستند، نیاز به آشنایی با مفاهیم و آموزش های متعددی دارند. لذا در این گزارش، ضمن معرفی شرکت های مطرح در این حوزه همچون هلدینگ طاها و مدیر توانمند و موفق مجموعه آقای دکتر امین نعیم آبادی، گروه وانیا و سایر مجموعه های برند و موفق حاضر در ایران، به بررسی سرفصل های مورد نیاز جهت تبدیل شدن به یک فرد با مهارت کافی جهت احراز مسئولیت پست مورد نظر در مدیریت هر یک از مجتمع های مسکونی اداری ویلایی و تجاری خواهیم پرداخت.

1- یادگیری اصول امکان سنجی، شاخص ها و مفاهیم اقتصادی و ارتباط آن با مدیریت ساختمان:

یک مدیر لازم است با مفاهیم اساسی و پایه اقتصادی در صنعت ساختمان آشنا باشد و ضمن آشنایی نسبی با موضوعات تخصصی در مجتمع ها، ذهنی پویا و اقتصادی داشته باشد تا بتواند در موقعیت های مختلف بهترین روش را با لحاظ پارامترهای اقتصادی انتخاب نماید.

لذا آشنایی با نرخ بازگشت سرمایه، نحوه محاسبه و تحلیل پارامترها و شاخص های اقتصادی همچون irr و npv و غیره، به شما کمک خواهد کرد که خود را به مهارت بسیار مهم قدرت تحلیل و انتخاب گزینه صحیح اقتصادی مسلط نمایید. باید اشاره نمایم که آشنایی و کسب مهارت در این حوزه خود به تنهایی میتواند برای افراد پول ساز بوده و قدرت کسب درآمد را فراهم آورد. در مدیریت ساختمان های برند و بالاخص لاکچری نیز این موضوع بسیار با اهمیت است.

2- نقش روابط عمومی، مدیریت بازاریابی، اصول و فنون مذاکره در مدیریت ساختمان:

خلاصه عرض مینمایم، اگر در هر شغل و حرفه ای وارد شوید و قدرت بازاریابی و اصول مذاکره را ندانید مجبور به دادن امتیازات فراوان خواهید شد. روابط عمومی و قدرت کلام را شاید بتوان یکی از مهارت های اصلی موفقیت هر فرد، در هر جایگاهی به حساب آورد. مدیر ساختمان و مجموعه مدیریت بهره برداری مجتمع ها نیز لازم است اصول پایه و شیوه های عملی این حوزه را آموزش ببینند تا بتوانند منافع خود و مجموعه تحت مدیریتشان را حفظ نمایند.

ادامه مطلب  قرارداد اجاره سند؛ تعریف و نحوه تنظیم آن:

خدمات حقوقی، تدوین اساسنامه و آئین نامه های اجرایی - هلدینگ طاها

3- قوانین و مقررات، سرفصل های حقوقی مرتبط و اصول پایه قراردادها در مدیریت ساختمان و بهره برداری مجتمع ها:

بله، مدیر مجتمع لازم است با موضوعات پایه حقوقی نیز آشنا باشد. در دوره مدیریت ساختمان و بهره برداری از مجتمع های مسکونی اداری ویلایی و تجاری شما شاهد موضوعات متعدد حقوقی خواهید بود که اگر به قوانین و مقررات مسلط نباشید دچار مشکلات متعددی میشوید. مطالعه و تفسیر صحیح قوانین و مقررات بالادستی همچون قانون تملک آپارتمان ها یا همان قانون آپارتمان نشینی و مبحث 22 مقررات ملی ساختمان از جمله این قوانین و دستورالعمل ها است.

همچنین شما نیاز دارید اصول اساسی تنظیم قراردادها را نیز بدانید تا بتوانید در به اختیار گرفتن تیم ها و شرکت های تخصصی، قراردادهای مربوطه را تنظیم نمایید و به خوبی منافع مجموعه تحت مدیریت خود را حفظ نمایید.

4- تحول دیجیتال در صنعت ساختمان و لزوم بهره گیری از آن در مدیریت ساختمان ها:

همه چیز به سرعت در حال تغییر است و ما دوره چهارم تحول و انقلاب صنعتی را سال ها است در دنیا شروع کرده ایم. در ایران نیز موضوع بهره گیری از دنیای فناوری و تحولات دیجیتال بیشتر از هر زمان دیگری در حال اجرا است.

در صنعت ساختمان نیز لزوم بهره گیری از این فناوری و علوم میتواند به بخش های مختلف کمک نماید و لازم است دانش پذیران و متخصصین و کلیه علاقمندان به ساخت و ساز، این موضوعات را در قالب دوره های آموزشی و مهارتی فرا گیرند تا بتوانند خود را با این تحولات منطبق و دانش خود را بروزرسانی نمایند. این را فراموش نکنید که کسب مهارت شما را از دیگران متمایز میکند. برای این منظور پیشنهاد نخست من آکادمی هلدینگ طاها است و پیشنهاد مینمایم به وب سایت هلدینگ طاها به آدرس https://pst.co.ir مراجعه نمایید.

هوشمندسازی و بهره گیری از نرم افزارهای تخصصی مدیریت ساختمان

در حوزه مدیریت ساختمان و بهره برداری از مجتمع های مسکونی، اداری، ویلایی و تجاری نیز استفاده از نرم افزارهای تخصصی تحت شبکه میتواند در ارائه کامل خدمات هتلینگ در مجتمع ها به کمک مدیریت ساختمان و پرسنل اجرایی و کلیه بهره برداران آید. بله، همه هماهنگی ها، موضوعات مالی و اداری، رزرو مشاعات و … روی این بسترها انجام خواهد شد.

5- مدیریت ساختمان و اصول حسابداری و مدیریت مالی صحیح جهت شفاف سازی کامل درآمدها و هزینه ها:

یکی از موضوعات مهم که گاها باعث گردیده در مجتمع ها شاکله هماهنگی ها و یکپارچگی بهره برداران از هم بپاشد و افراد را دچار تزلزل در تصمیم گیری ها نماید، عدم شفافیت در موضوعات مالی است. مدیر ساختمان در مجتمع ها به همراه تیم مالی و اداری وظیفه دارند با هماهنگی مستمر هیئت مدیره ساختمان ها به ارائه گزارشات و تحلیل های مالی در سرفصل های درآمدی و هزینه ای نماید. لذا شما به عنوان مدیر ساختمان لازم است با سرفصل ها و اصول مالی و حسابداری آشنا باشید و بتوانید اینگونه گزارشات را تحلیل و کنترل نمایید.

6- بیمه و قوانین اداره کار و قوانین مالیاتی مرتبط با مدیریت ساختمان ها

این روزها کمتر فرد حقیقی و حقوقی است که با موضوعات و چالش های بیمه و مالیات دست به گریبان نشده باشد، بطوریکه بعضا از شروع یک کار و فعالیت اقتصادی پشیمان و منصرف میشوند که چرا از ابتدا به طور صحیح این موضوعات را مدیریت نکرده اند و چرا از یک مجموعه متخصص در این حوزه استفاده نکرده اند.

ادامه مطلب  شیشه سکوریت + 5 کاربرد آن در دکوراسیون اداری

لذا کسب دانش و مهارت در این حوزه به یک الزام تبدیل شده است. در حوزه مدیریت ساختمان، برون سپاری و واگذاری کل کار به شرکت های تخصصی توانسته است کلیه دغدغه های ساکنین و بهره برداران را در این موضوع رفع نماید. پیشنهاد مینمایم خود را درگیر ادارات بیمه و مالیات نکنید و موضوعات را قانونی پیش ببرید. لذا انتخاب مجموعه های تخصصی همچون هلدینگ طاها یا گروه وانیا جزو بهترین انتخاب ها قرار گرفته است.

7- مدیریت منابع انسانی و پرسنل اجرایی مدیریت ساختمان ها و مجتمع های مسکونی، اداری، ویلایی و تجاری

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که برای جذب و استخدام پرسنل و نیروی جدید در مجموعه خود آگهی استخدام داده باشید و پس از مصاحبه و بررسی رزومه افراد اقدام به استخدام آنها نموده اید و پس از مدتی متوجه شده اید که این فرد پاسخگوی نیازهای شما در حوزه های مدیریتی، تخصصی و یا حتی خدماتی نیست.

استخدام نیروی انسانی یکی از پیچیده ترین سرفصل ها است چرا که با انسان و علایق و حالات مختلف آن روبرو هستیم. لذا کسب دانش و مهارت های این حوزه برای یک مدیر به ویژه مدیریت یک مجموعه در مجتمع های مسکونی اداری ویلایی و تجاری ضروری است.

در حوزه مدیریت ساختمان ها و بهره برداری مجتمع ها نیز لازم است این موضوع بطور صحیح پیگیری گردد لذا استفاده از شرکت های تخصصی که جهت هریک از حوزه های فعالیتی پرسنل را آموزش داده و سوابق کاری، اجتماعی و سوابق بهداشت فیزیکی و روانی آنها را کنترل مینمایند و روحیه کار تیمی را تقویت میکنند بسیار ضروری است.

به طور خلاصه استفاده از شرکت های مدیریت ساختمان همچون هلدینگ طاها که یک مجموعه تخصصی و تحت مدیریت تحصیل کردگان و متخصصین تراز اول کشور است باعث میشود خیلی از این دغدغه ها را ساکنین یا بهره برداران یا هیئت مدیره ساختمان ها و مجتمع ها به دوش نکشند و آزمون و خطا نکنند.

8- اصول مدیریت مشاعات ساختمان ها و مجتمع ها

میخواهم تا دیر وقت در دفتر اداری خود کار کنم، میخواهم ساعت 12 شب استخر بروم، میخواهم شب در مغازه خود بمانم و دکور خود را تغییر دهم و …، اینها موارد متعددی است که اگر اساسنامه، آئین های اجرایی و دستورالعمل ها و فرم های اداری خود را جاری نکنید به طور مستمر در مدیریت ساختمان و بهره برداری مجتمع های مسکونی، اداری، ویلایی و تجاری با آنها روبرو خواهید شد و نمیتوانید مدیریت صحیحی بر مدیریت مجتمع و مشاعات آن داشته باشید.

همچنین بهره برداری صحیح از فضاها در یک مجتمع و دکوراسیون صحیح آن نیز میتواند به عنوان یکی از موضوعات مهم در مدیریت ساختمان و ارائه خدمات هتلینگ مجتمع های مسکونی اداری ویلایی تجاری و چندمنظوره مطرح باشد و لازم است شما برای این منظور از تیم های تخصصی و افراد باتجربه استفاده نمایید. لذا حتما سعی نمایید آموزش های لازم را ببینید و موارد اداری و حقوقی مجتمع را بدرستی پایه گذاری نمایید.

9- فرآیندها، فرم ها و دستورالعمل های مدیریت ساختمان

ادامه مطلب  خرید مطمئن و ارزان تور چابهار از لحظه آخر

به یکی از مهم ترین سرفصل های آموزشی و مهارتی رسیدیم که در همه کارها به کمک شما می آید، به شرطی که به درستی تشریح، تدوین و جاری سازی شود. این بخش در هر کار اقتصادی کوچک و بزرگی به تیم مدیریتی کمک میکند که بتواند ضمن رصد و کنترل مستمر فعالیت ها، خواسته ها و انتظارات خود را به پرسنل منتقل نمایند.

لذا حتما خود را به این مهارت مهم مسلح نمایید. هزینه کردن در آموزش دیدن و بهره گیری از کوچینگ ها و مشاورین حرفه ای و تخصصی را بطور قطع برای خود به عنوان سرمایه گذاری و در راستای ارتقای خود و کسب و کارتان بدانید. در مدیریت ساختمان و مجتمع های مسکونی اداری ویلایی تجاری و چندمنظوره، یکی از اصول مهم و اثرگذار جاری سازی فرم ها و فرآیندهای تخصصی و منطبق با آن مجتمع است.

دوره آموزشی رهبران مدیریت ساختمان ایران - آکادمی هلدینگ طاها

10- اصول مدیریت موثر در مدیریت ساختمان و بهره برداری مجتمع ها

تا اینجا سعی نمودیم به طور خلاصه موضوعات مهم در مدیریت ساختمان و بهره برداری مجتمع های مسکونی، اداری، ویلایی و تجاری را بیان نماییم. لذا متوجه میشویم یک مدیر یا تیم مدیریتی نیاز است خود آموزش های متعددی را ببینند تا بتوانند مسئولیت مهمی همچون مدیریت ساختمان را بر عهده بگیریند و عملا شما ساختار مدیریت مجتمع را همچون یک شرکت تخصصی و بعضا پیچیده تر از کسب و کارهای روتین بایستی تصور نمایید.

لذا دیگر زمان اینکه به طور سنتی خود ساکنین و بهره برداران بخواهند در جایگاه مدیریت نیز قرار بگیرند گذشته است که نتیجه ای جز خستگی برای این افراد و کم رونقی و اکثراً ضررهای مالی، حقوقی، زمانی و … برای کلیه اعضا چیز دیگری به همراه ندارد.

کار را باید به متخصصین و شرکت های حرفه ای واگذار کرد و هیئت مدیره در جایگاه نظارت قرار گیرند تا بتوانند با کمک این مجموعه ها و شرکت ها، نظرات و مصوبات خود را اجرایی نمایند.

نتیجه گیری پیرامون بهره گیری از آکادمی و آموزشگاه های تخصصی و مهارت پرور در زمینه مدیریت و ارائه خدمات نگهداری مجتمع های مسکونی، اداری، ویلایی، تجاری و چند منظوره:

آموزش دیدن را در هر سن و جایگاهی ترک نکنید. سعی کنید به طور مستمر در دوره های آموزشی با قید مهم مهارت پروری شرکت نمایید. نگذارید گرد و غبار سن و سال و یا مشغله های کاری شما را از این مهم دور نماید.

در این بین بطور قطع آکادمی هلدینگ طاها یکی از این مجموعه های حرفه ای و متخصص است که با مدیریت آقای دکتر نعیم آبادی توانسته است خود را به عنوان یکی از مجموعه های موفق در صنعت ساختمان معرفی نموده و دوره های اثرگذار و مهارت پروری را برگزار نمایند.

مطابق گزارشات رسمی، هلدینگ طاها از سال 1388 تاسیس شده و در زنجیره کامل صنعت ساختمان از آموزش های تخصصی، مطالعات و تهیه گزارشات توجیهی فنی و اقتصادی تا بهره برداری از مجتمع های مسکونی، اداری، ویلایی و تجاری را توسط شرکت های تابعه خود پوشش داده است. عملاً شما همه خدمات مرتبط با صنعت ساختمان را میتوانید از این هلدینگ و شرکت های تابعه آن دریافت نمایید. لذا پیشنهاد مینمایم به وب سایت این هلدینگ به آدرس https://pst.co.ir مراجعه نموده و از مجموعه آموزش ها و خدمات آن بهره مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا