دکوراسیون اتاق خواب

عایق صدا برای دیوارهای خانه

شاید در ابتدا برای پیدا کردن خانه جدید مهم ­ترین مسئله ظاهر و یا نورگیری آن باشد؛ ولی بعد از مدتی زندگی در یک ساختمان متوجه می شوید که سروصدای محیط اطراف خانه چقدر اهمیت دارد. عایق صدا موضوعی مهم برای خریداران خانه است که متاسفانه مورد غفلت بسیاری از سازندگان قرار دارد. در این مطلب می­ خواهیم راجع به عایق دیوار صحبت کنیم.

سه راه ارزان برای عایق صدا دیوار

راه های ارزان و کم هزینه ای برای عایق صدا دیوار وجود دارد. کافی ست برخوردی درست و روشمند با این مساله داشته باشید. اول از همه پیدا کردن نقاط اصلی است که باعث انتقال صدا می شوند. اکثرا در و پنجره جزو این نقاط محسوب می شوند و با پوشانده درزها و شکاف ها تا حدی این مساله برطرف خواهد شد.

دوم اینکه باید منشا صدا و نوع آن مشخص شود. شدت صدا تا چه حدی است و آیا هوابرد است یا کوبشی؟ این ها متریال متفاوتی را می طلبند و با انجام عایق کاری نادرست هزینه ای که می کنید بی نتیجه خواهد ماند.

سوم پر کردن فضاهای خالی اتاق می باشد. این امر باعث می شود که صدا در محیط اکو نشود. کسانی که به فضاهی خلوت علاقه دارند می توانند پنل های عایق صدا استفاده کنند.

عایق صدا دیوار مشترک ساختمان

امروزه زندگی ساختمان نشینی معایب خاص خودش را دارد. از بارزترین این معایب انتقال صدا بین واحدهای ساختمانی و ایجاد مزاحمت و از طرفی از بین رفتن حریم شخصی است. برای حل این مشکل استفاده از عایق صدا دیوار مشترک ساختمان راه حلی قاطع است که در همه دنیا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

ادامه مطلب  اتاق خواب پسرانه لاکچری + 30 مدل ایده

C:\Users\alefbaweb\Desktop\New folder\19765.jpg

انواع فوم عایق صوتی

به طور کلی برای استفاده در منازل مسکونی و ساختمان ها، دفاتر کار و استودیو ها می توان از دو نوع فوم عایق صوتی استفاده کرد :

1- عایق دو طرف صاف :

قابل استفاده به عنوان عایق صدا خودرو، دیوار مشترک، عایق صدا سقف ساختمان، مکان های عمومی، جلوگیری از لرزش و صدا در سقف، حذف صداهای عمومی داخل ساختمان، قطار، مترو، هواپیما، کانال انتقال هوا، کانال های فاضلا
ب، عایق صدا برای ماینر، عایق صدا درب، عایق شانه تخم مرغی ساده و حرارتی

ضمنا از عایق صدا دو طرف صاف به عنوان عایق حرارتی در سالن ها به منظور جلوگیری از ورود گرمای خورشید در فصل تابستان و خروج هوای گرم در فصل زمستان به منظور بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه ها استفاده می شود.

2- عایق شانه تخم مرغی :

قابل استفاده برای صداگیری وسایل صنعتی، محفظه توربین ها، پمپ ها، ژنراتورها، کمپرسورها، مکان های عمومی مثل سالن های آمفی تئاتر، کنسرت ها و سینماها، استودیو ها و اتاق های ضبط صدا، سالن جلسات و کنفرانس، چاله و کابین آسانسور، عایق صدا دیوار مشترک در ساختمان، عایق صدا روکار کف.

این نوع از عایق های صوت با توجه به شکل ظاهری شبیه به شانه تخم مرغ در یک سمت خود، به فوم آکوستیک یا عایق صدا شانه تخم مرغی معروف می باشند. این فوم ها می توانند طیف وسیعی از صداها با فرکانس های بالا را جذب کرده و از پژواک آن جلوگیری کنند.

به دلیل حالت شش وجهی که دارند و در نتیجه سطح مقطع بیشتری که نسبت به حالت دو طرف صاف دارند، جذب فوق العاده ای داشته و اکثر اوقات به صورت نمایان (Expose) در پروژه ها و در حالتی که سمت تخم مرغی رو به منبع صوت باشد نصب می شوند.

ادامه مطلب  13+ مدل از زیباترین اتاق خواب دخترانه نوجوان | اردیبهشت 1401

در صورتی که در ساختمانی چند طبقه زندگی می کنید که امکان انتقال صدا از کف یا سقف به طبقه دیگر وجود دارد، می توانید از عایق صدا کف ساختمان هم کمک بگیرید.

نحوه اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

دیوار مشترک یکی از اولین بخش هاییست که در فرآیند عایق صدا ساختمان عایق کاری می شود. به طور کلی دو روش برای عایقکاری وجود دارد که عبارت است از عایق صدا روکار و داخل کار.

عایق صدا روکار

به دلیل چسب دار بودن این عایق ها فقط باید چسب آن را جدا کرده و روی سطح مورد نظرتان بچسبانید. ضمنا این دسته از عایق ها نسوز بوده و حتی در برابر شعله مستقیم آتش هم شعله ور نمی شوند از این رو به عایق صدا حرارتی هم مشهور می باشند.

روش دیگر استفاده از فوم های شانه تخم مرغی است. این دسته از عایق ها بر خلاف مدل قبلی فقط در حالت روکار یا Expose قابل نصب می باشند و به دلیل چسب دار بودن به راحتی روی سطح مورد نظرتان قرار خواهند گرفت.

از انواع پرفروش عایق های صوتی روکار، عایق دکوراتیو می باشد. این محصولات که در رنگ های مختلف به صورت پنل های مربع شکل و مستطیلی تولید می شوند، علاوه بر عایق صدا، استفاده تزئینی هم دارند. با کنار هم چیدن این پنل ها، با اشکال دلخواه، می توانید طرحی مناسب با دکوراسیون منزل خود روی دیوار ایجاد کنید. این مدل عایق، تاثیر زیادی روی جذب اکو و نرم کردن صدا دارد.

سوالات متداول

نحوه اتصال پنل های عایق صوتی به چه صورت است؟

ادامه مطلب  طرح های سقف کشسان [100 طرح شیک و جذاب]

پنل ها یا به صورت پشت چسب دار طراحی و تولید می شوند و یا برای نصب نیاز به شبکه بندی دارند. معمولا از نبشی و سپری فلزی برای آهنکشی و شبکه بندی استفاده می شود. سپس تایل ها روی آن ها قرار می گیرند.

در چه بخش هایی می توان از آکوستیک دیوار استفاده کرد؟

از عایق های آکوستیک بیشتر برای عایق کردن دیوارها و سقف استفاده می شود. همینطور می توانید از این عایق ها روی درهای سالن های کنفرانس برای کاهش انتقال صدا، کمک بگیرید.

میزان مقاومت عایق های صوتی در برابر رطوبت چقدر است؟

عایق های رطوبتی به جز پنل گچی، در برابر رطوبت مقاوم می باشند و می توانید با خیال آسوده در فضاهای شرجی و رطوبتی از آن ها کمک بگیرید. ناگفته نماند پنل های گچی با روکش فایبرگلاس مناسب فضاهای رطوبتی می باشند.

برای پارتیشن عایق صوتی یا دیوار عایق باید به چه گزینه هایی توجه کرد؟

باید نکته های مختلفی را در انتخاب یک عایق صدا دیوار مناسب در نظر گرفت. جنس عایق، انعطاف پذیری، نحوه نصب، قیمت، ضخامت و کاربرد فضای مورد نظر همگی از جمله مواردی می باشند که می توانید در زمان خرید در نظر داشته باشید.

 

عایق صدا روکار خانه و محل کار خود را به ما در آپ دکو بسپارید! ما بهترین و کامل ترین خدمات عایق صدا دیوار را به شما ارائه می دهیم، لازم به ذکر است برای دریافت مشاوره رایگان هم می توانید روی ما حساب کنید تا بهترین عایق صوتی را خریداری و اجرا نمایید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا