پذیرایی

سقف کشسان پذیرایی بهترین و جدیدترین گزینه برای زیبایی سقف منزل!

سقف کشسان یکی از خلاقانه ترین و جذاب ترین روش های طراحی داخلی است که اخیرا بر مد و جذابیت آن افزوده است. این سقف در واقع نوعی سقف کاذب است که در طراحی داخلی کاربرد دارد و به طراحان این امکان را می دهد که از آن برای طراحی فضاهایی با زرق و برق و جذابیت بسیار زیاد استفاده کنند.

در این مقاله قصد داریم به نحوه عملکرد و طراحی سقف کشسان، انواع مصالح به کار رفته در ساخت آن، انواع و روش های استفاده از آنها در طراحی داخلی، مزایا و معایب آن و در نهایت نحوه نصب و نگهداری بپردازیم. آن را به طور کامل با اطلاعات کافی در این زمینه توضیحات جامع و کاربردی را در اختیار خوانندگان عزیز قرار دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سقف کشسان چیست؟

سقف کشسان یک نوع سقف معلق است که با کشیدن مدل‌های طرح دلخواه به شکلی فرم‌پذیر ساخته می‌شود. در این روش، از موادی مانند چوب، فلز، پلی استر، PVC و مواد مصنوعی دیگر برای ساخت سقف استفاده می‌شود. این نوع از سقف های کاذب معمولاً به منظور ایجاد جلوه‌ای زیبا و جذاب در فضاهای داخلی ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

سقف کشسان در طراحی داخلی به دلیل ظاهر بصری زیبا، جلوه‌ای دل‌نشین و نوآورانه دارد و به دلیل ظاهر بصری خاص خود، می‌تواند به طور موثری در بهبود محیط کار و زندگی خانواده‌ها در ساختمان‌ها و منازل تأثیرگذار باشد. در طراحی داخلی ساختمان‌ها، این نوع از سقف ها به دلیل قابلیت فرم‌پذیری بالا و انعطاف پذیری، این امکان را به طراحان می‌دهد تا با استفاده از آن، فضاهایی شیک و جذابی را ایجاد کنند.

ادامه مطلب  دکوراسیون پذیرایی ایرانی با طراحی های جدید و شیک

 

 

 

دلیل اینکه به این سقف کشسان می گویند چیست؟

مصالح به کار رفته در ساخت سقف های کشسان کشسان می باشد. یعنی پی وی سی که در این سقف قرار می گیرد با گرم شدن تا حدودی تغییر شکل می دهد. همچنین مواد دیگری مانند نرم کننده ها با قابلیت کشش در ساخت این سقف ها وجود دارد. این همان ویژگی است که هنگام برش سقف کشسان، آن را 10٪ کوچکتر از سقف اصلی می کند و سپس با گرما، اندازه آن را به اندازه ساختمان اصلی خانه شما تغییر می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا