طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو + 30 عکس و مدل جدید

دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو سبکی نسبتا شلوغ با ترکیبی از رنگ های خاص و متفاوت است. از آنجایی که اتاق خواب یک محیط خصوصی برای یک یا دو نفر محسوب می شود، به عنوان مکانی برای آرامش و آسایش افراد خانه مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین سبک و دکوراسیون خاص این اتاق باید مطابق با سلیقه افرادی باشد که در این اتاق حضور دارند. اتاق خواب بوهو که می توان آن را یک سبک ماکسیمالیست دانست نیز یکی از آن سبک هایی است که بسیاری از افراد تمایل به استفاده از آن دارند. تراس مگ در ادامه طراحی دکوراسیون اتاق خواب به ارائه ویژگی ها، مدل ها و عکس های متنوع، نورپردازی و انواع فرش و مبل و رنگ های مناسب اتاق خواب بوهو می پردازد.

اتاق خواب به سبک بوهواتاق خواب به سبک بوهو

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

سبک بوهو در اتاق خواب چیست؟

بوهو، بوهمی یا بوهمی از نام مردمی می آید که در جمهوری چک زندگی می کردند. در واقع کولی هایی که از این منطقه به شهرهای دیگر مهاجرت کردند، باعث انتقال فرهنگ و سبک طراحی خانه هایشان به دیگر نقاط جهان شدند. سبک دکوراسیون بوهو سرزنده و پر جنب و جوش، دارای بسیاری از عناصر محلی فرهنگ بوهمی است. به عنوان مثال یکی از این عناصر مکرومه است که در فرهنگ بوهو عنصری تزئینی محسوب می شود. پس از چیدمان اتاق خواب بوهو، با عناصر غیرمنتظره و تقریباً بی قانونی مواجه می شوید. اما مطمئن باشید رنگ های متنوع و پر انرژی و وجود گیاهان مختلف در اتاق خواب شما را خوشحال می کند.

ادامه مطلب  بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون، 12 ایده رنگ دیوار پشت تلویزیون

سبک بوهو در اتاق خوابسبک بوهو در اتاق خواب

6 تفاوت بین سبک بوهو و اسکاندیناوی

ویژگی های اتاق خواب به سبک بوهو

این نوع چیدمان اتاق خواب باید دارای ویژگی های متنوعی باشد تا بتوان آن را در دسته سبک بوهو قرار داد. عناصر، رنگ ها، بافت، چیدمان، نورپردازی و غیره چیزهای موجود در آن هستند سبک دکوراسیون داخلی باید در نظر گرفته شود. اما به طور کلی می توان این ویژگی ها را سبک بوهمی در اتاق خواب دانست:

  • استفاده از بافت های طبیعی مانند چوب، به گونه ای که متریال چوب نمایان شود. بافت های بافتنی و پشمی نیز از دیگر بافت های جالب در این سبک هستند.
  • استفاده از رنگ های گرم و روشن یکی از مهم ترین ویژگی های این سبک است. می توانید از رنگ هایی مانند کرم یا زرد برای روتختی، بالش و پرده استفاده کنید.
  • از جمله عناصری که در سبک بوهمی اتاق خواب به وفور استفاده می شود، می توان به گل ها و گیاهان داخلی اشاره کرد. این گیاهان به اتاق خواب شما جان می بخشند و مکمل سایر عناصر هستند.
  • تزئینات دیواری یکی دیگر از ویژگی های اتاق خواب بوهمی است. تزییناتی که اتفاقا دارای بافت پارچه و طبیعی هستند.
  • پارچه های رنگارنگ با نقش های سنتی در هر عنصر پارچه ای در اتاق خواب دیده می شود.

ویژگی های اتاق خواب به سبک بوهوویژگی های اتاق خواب به سبک بوهو

10 تفاوت بین سبک بوهو و روستیک

نورپردازی برای دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو

نورپردازی اتاق خواب بوهو باید ساده و مناسب باشد. منابع نوری بزرگ مانند لامپ های LED روشن نقشی در این سبک ندارند. آباژورها را می توان برای نورپردازی به خصوص در فرم های قدیمی خود استفاده کرد. استفاده از یک رشته لامپ کوچک اتاق شما را خاص تر می کند. نورپردازی یکی از مهم ترین اصول در طراحی اتاق خواب است و در همه سبک ها به آن توجه ویژه ای می شود.

نورپردازی بوهو برای دکوراسیون اتاق خوابنورپردازی بوهو برای دکوراسیون اتاق خواب

نورپردازی اتاق خواب بوهونورپردازی اتاق خواب بوهو

18 سبک دکوراسیون اتاق خواب جذاب

رنگ آمیزی اتاق خواب به سبک بوهو

پالت رنگ در این سبک مختص تمام قسمت های خانه است و از الگوهای خاصی پیروی می کند. همانطور که گفته شد رنگ های گرم که به رنگ زمین یا چوب متمایل هستند در این سبک بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. ترکیب رنگ های متنوع و گرم اتاق خواب شما را دلپذیرتر و معمولی تر می کند. کرم، قهوه ای روشن، خاکستری، نارنجی، سبز یا آبی تیره از جمله رنگ های پرکاربرد در این سبک هستند که در بسیاری از موارد مکمل یکدیگر هستند.

ادامه مطلب  کاغذ دیواری

رنگ آمیزی به سبک بوهو برای اتاق خوابرنگ آمیزی اتاق خواب به سبک بوهو

رنگ های بوهو برای اتاق خوابرنگ های بوهو برای اتاق خواب

بسیاری از کارشناسان طراحی داخلی بر این باورند که برای شروع طراحی اتاق خواب بوهوبهتر است از رنگ های خنثی و گرم استفاده کنید. به گونه ای که این رنگ ها به عنوان رنگ های غالب دیده می شوند.

رنگ اتاق خواب بوهورنگ اتاق خواب بوهو

25 مدل آشپزخانه به سبک بوهو و عکس

ویژگی های تخت خواب بوهو

در اکثر سبک ها، تخت به عنوان مرکز توجه در اتاق خواب شناخته می شود. تخت خواب سبک بوهو از تختخواب های بزرگ و دونفره با ارتفاع کم استفاده می کند. این تخت ها معمولا از چوب یا فلز آهنگری ساخته می شوند. برخی از افراد ترجیح می دهند که بافت و جنس فریم تخت خواب نمایان باشد تا این سبک را بیشتر نشان دهد.

تخت خواب به سبک بوهوتخت خواب به سبک بوهو

برای تخت از ملحفه های ضخیم و بزرگ (گاهی پشمی) استفاده می شود. روتختی هایی که تمام تخت را می پوشانند و مانند آبشار از گوشه های تخت آویزان می شوند. از بالش های بزرگ و نرم روی تخت استفاده کنید. برای پوشاندن این بالش ها می توان از طرح های سنتی نیز استفاده کرد. اگر از پرده های توری یا ابریشمی سفید برای تخت خود تاج و سایبان بسازید و از آنها آویزهای قلاب بافی آویزان کنید، سبک بوهو را در دکوراسیون اتاق خواب تکمیل کرده اید.

رومیزی به سبک بوهورومیزی به سبک بوهو

همچنین، اگر قرار است از یک صندلی عثمانی یا صندلی در کنار تخت خود استفاده کنید، به یاد داشته باشید که بوهو به شما می گوید که از صندلی های عثمانی، پاتختی و صندلی های کوتاه متناسب با جنس تخت استفاده کنید.

اتاق خواب بوهواتاق خواب بوهو

فرش دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو

در این سبک معماری اتاق خواب، فرش های فوق العاده ساده بدون نقش و نگار جایی ندارند. اتفاقاً برعکس فرش های طرح دار و طرح دار از دوستداران این سبک هستند. برخی پیشنهاد می کنند از چند فرش با طرح ها و رنگ های مختلف روی هم استفاده کنید. به طور کلی فرش هایی با طرح های سنتی، بافت، حصیری، لاکی، قدیمی و وینتیج مناسب ترین انواع فرش های سبک بوهو برای اتاق خواب هستند. زیرا این نوع فرش ها سعی در ایجاد حس بافت طبیعی در چشم و پا دارند.

ادامه مطلب  تصاویر میز جلو مبلی جدید سیاه مینیمال آپدیت 1403

فرش دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهوفرش دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو

کفپوش اتاق خواب بوهو کفپوش اتاق خواب بوهو

لوازم و لوازم مورد استفاده در اتاق خواب به سبک بوهو

خوشبختانه، در دکوراسیون اتاق خواب بوهو می توانید از اشیاء و لوازم مختلف استفاده کنید. اما باید استانداردها و ویژگی های این سبک را داشته باشند. از لوازم استفاده شده برای این اتاق خواب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوازم قدیمی و آنتیک و فرش های لاکی از جمله مواردی هستند که می توان در چیدمان اتاق خواب بوهو استفاده کرد.
  • اشیاء و صنایع دستی چوبی، به ویژه عناصر تزئینی چوبی، به خوبی فرهنگ بوهو را در اتاق خواب شما نشان می دهد.
  • استفاده از فرش و موکت ایرانی کاملاً با ویژگی های اتاق خواب همخوانی دارد.
  • همچنین استفاده از شمع ها و شمعدان های قدیمی توصیه می شود.
  • از گیاهان با برگ های درشت یا برگ های زیاد در گلدان های کوچک و بزرگ در قسمت های مختلف اتاق استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهمیاییدکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهمیایی

گیاهان اتاق خواب بوهوگیاهان اتاق خواب بوهو

دیوارهای اتاق خواب به سبک بوهو

رنگ دیوارها معمولا سفید یا کرم است. البته در انتخاب رنگ محدودیت زیادی ندارید، اما همانطور که در قسمت رنگ گفته شد، بهتر است رنگ روشن را با بقیه رنگ های اتاق هماهنگ کنید. می توانید از رنگ های روشن ساده یا کاغذ دیواری با طرح طبیعی استفاده کنید. دیوارهای اتاق خواب به سبک بوهمیایی آنها نباید خالی باشند.

دکوراسیون دیوار اتاق خواب به سبک بوهودکوراسیون دیوار اتاق خواب به سبک بوهو

می توانید قاب عکس های یادگاری مانند عکس های خانوادگی، طرح های گرافیکی و تصاویر را در قاب های مختلف به دیوار آویزان کنید. یکی از تزیینات مورد علاقه در این سبک استفاده از پارچه های بافته شده یا حصیری برای زیباتر شدن دیوارهای اتاق است.

دکوراسیون دیوار اتاق خواب بوهمیاییدکوراسیون دیوار اتاق خواب بوهمیایی

عکس و مدل جدید دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو

عکس اتاق خواب بوهوعکس اتاق خواب بوهو

مدل دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهومدل دکوراسیون اتاق خواب به سبک بوهو

الگوی اتاق خواب بوهمیاییالگوی اتاق خواب بوهمیایی

عکس دکوراسیون اتاق خواب بوهوعکس دکوراسیون اتاق خواب بوهو

اتاق خواب مدرن بوهواتاق خواب مدرن بوهو

عکس دکور بوهو برای اتاق خوابعکس دکور بوهو برای اتاق خواب

اتاق خواب بوهواتاق خواب بوهو

دکوراسیون بوهو برای اتاق خوابدکوراسیون بوهو برای اتاق خواب

عکس دکوراسیون داخلی اتاق خواب به سبک بوهوعکس دکوراسیون داخلی اتاق خواب به سبک بوهو

مدل جدید اتاق خواب بوهومدل جدید اتاق خواب بوهو

اتاق خواب مدرن بوهواتاق خواب مدرن بوهو

اتاق خواب شیک بوهواتاق خواب شیک بوهو

دکوراسیون شیک اتاق خواب بوهمیاییدکوراسیون شیک اتاق خواب بوهمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا