طراحی دکوراسیون داخلی

بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون، 12 ایده رنگ دیوار پشت تلویزیون

رنگ دیوار پشت تلویزیون در میزان تمرکز حین تماشای فیلم تاثیر زیادی دارد و در دکوراسیون نیز تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل طراحان حرفه ای قوانین و محدودیت هایی را هنگام انتخاب رنگ مناسب پشت تلویزیون اعمال می کنند. اگر به دنبال این هستید نحوه طراحی رنگ دیوار پشت تلویزیون، همچنان با deconews بمانید. جدیدترین مدل و ایده رنگ آمیزی دیوار تلویزیون در زیر ارائه خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

چگونه رنگ دیوار پشت تلویزیون را طراحی کنیم؟

استفاده از دیوارپوش در اجرای نمای پشت تلویزیون مدرن بسیار پرطرفدار است، اما می توان آن ها را با رنگ های جذاب جایگزین کرد و با رنگ آمیزی هزینه ها بسیار کاهش یافته و اجرا سریعتر می شود. به همین دلیل، افراد زیادی هستند که رنگ را به هر نوع کاغذ دیواری برای پشت تلویزیون ترجیح می دهند. در این شرایط، لازم است برخی از قوانین مهم را در نظر بگیرید:

  • رنگ های بسیار روشن و شاد را نباید به تنهایی برای پشت تلویزیون استفاده کرد. زیرا این رنگ ها چشم را خسته می کنند و تمرکز افراد را کاهش می دهند.
  • از رنگ هایی استفاده کنید که نور را تا حد امکان منعکس نکنند. به عبارتی رنگ های مات و نیمه براق گزینه مناسبی برای دیوار تلویزیون هستند.
  • رنگ هایی را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون داخلی اتاق هماهنگ باشد.
  • رنگی که برای پشت تلویزیون انتخاب می کنید باید تا حد امکان با بقیه دیوارها متفاوت باشد. با این انتخاب می توانید آن را به یک دیوار برجسته تبدیل کنید که در دکوراسیون بسیار مهم است.
  • اگر اتاق تلویزیون کوچک و تاریک است، تا حد امکان رنگ های روشن را در اولویت قرار دهید. در این شرایط باید از رنگ های تیره در ترکیب با رنگ های روشن استفاده کرد.
  • الگوی رنگ دیوار پشت تلویزیون باید با ارتفاع سقف و اندازه داخلی اتاق مطابقت داشته باشد. اگر سقف کوتاه است، سعی کنید خطوط عمودی روی دیوار ایجاد کنید. اگر اندازه داخلی اتاق کوچک است، با خطوط افقی خطای دید ایجاد کنید و فضا را بزرگتر نشان دهید.
ادامه مطلب  20 مدل تزیین اتاق گیمینگ با ریسه و نور خطی

الگوی رنگی روی دیوار پشت تلویزیونالگوی رنگی روی دیوار پشت تلویزیون

رنگهای تیره؛ مناسب ترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون

در یک مقایسه کلی می توان گفت رنگ های تیره بیشترین محبوبیت را در بین طراحان داخلی دارند. زیرا این رنگ ها تضاد بسیار خوبی با رنگ سایر دیوارها ایجاد می کنند. بهترین رنگ های تیره ای که می توانید برای این دیوار استفاده کنید عبارتند از:

1- خاکستری تیره

خاکستری یکی از پرطرفدارترین رنگ های خنثی در دکوراسیون مدرن است که به خوبی با رنگ های دیگر ست می شود. می توانید از این رنگ برای پشت تلویزیون استفاده کنید و در کنار آن از نور خطی استفاده کنید. ترکیب رنگ روشن خطی و رنگ زغالی تیره یا خاکستری کاملاً با فضای مدرن مطابقت دارد.
اگر اتاق تاریک و کوچکی دارید، سعی کنید رنگ خاکستری را با وسواس بیشتری انتخاب کنید. زیرا این رنگ فضا را تیره تر نشان می دهد. به همین دلیل این رنگ را بیشتر برای رنگ آمیزی دیوار پشت تلویزیون در اتاق های بزرگ و بلند توصیه می کنیم.

خاکستری تیره برای دیوار پشت تلویزیونخاکستری تیره برای دیوار پشت تلویزیون

2- آبی کلاسیک

آبی کلاسیک و زیبایی آن را نمی توان در دکوراسیون داخلی منزل مدرن نادیده گرفت. این رنگ جذاب در کنار پنل های چوبی یا میز تلویزیون قهوه ای ترکیبی منحصر به فرد ایجاد می کند. همچنین می توانید با قرار دادن گلدانی با برگ های پهن در کنار میز تلویزیون این زیبایی را چند برابر کنید.

آبی کلاسیک برای دیوار پشت تلویزیونآبی کلاسیک برای دیوار پشت تلویزیون

30 مدل چیدمان گل های طبیعی در کنار تلویزیون

3- رنگ مشکی برای دیوار پشت تلویزیون مدرن

رنگ تیره دیگری که البته به ندرت باید برای دیوارهای داخلی ساختمان استفاده شود، رنگ مشکی است. مشکی رنگ بسیار جذابی است که حس شیک و تجمل را در محیط ایجاد می کند اما استفاده بیش از حد از آن فضا را تاریک و ظلم کننده می کند. به همین دلیل فقط برای دیوار پشت تلویزیون قابل استفاده است. اگر از این رنگ در کنار سفید، طلایی و قرمز استفاده شود، قطعا نتیجه بهتری خواهد داشت. این رنگ در خانه های مدرن کاربرد دارد و در سبک کلاسیک دکوراسیون نمی گنجد.

رنگ مشکی برای دیوار پشت تلویزیون مدرنرنگ مشکی برای دیوار پشت تلویزیون مدرن

4- سبز تیره؛ جذاب و مجلل

رنگ سبز یکی از پرکاربردترین رنگ ها در دکوراسیون داخلی است که حس آرامش را در افراد القا می کند. اگر رنگ های تیره را برای پشت تلویزیون خود ترجیح می دهید، پیشنهاد می کنیم از رنگ سبز غافل نشوید. این رنگ در کنار میزهای چوبی جلوه بی نظیری دارد. با اعمال یک یا چند خط نور خطی به این دیوار زیبایی آن چند برابر می شود.

ادامه مطلب  پریز کف خواب صبا ترانس: زیبایی و کارایی در کنار هم

رنگ سبز تیره برای دیوار پشت تلویزیون مدرنرنگ سبز تیره برای دیوار پشت تلویزیون مدرن

5- رنگ قهوه ای دیوار تلویزیون

قهوه ای را می توان از دیگر رنگ های مناسب برای دیوار پشت تلویزیون مشخص کرد. ویژگی اصلی این رنگ ایجاد احساس آرامش و امنیت است. علاوه بر این، در کنار رنگ های روشن دیگر دیوارها، ترکیب بسیار خوبی را برای فضاهای مدرن و کلاسیک ایجاد می کند. رنگ قهوه ای گزینه مناسبی برای دکور پشت تلویزیون با چوب در خانه های مدرن، کلاسیک و روستیک است.

دیوار تلویزیون قهوه ایدیوار تلویزیون قهوه ای

رنگ های خنثی برای دیوار پشت تلویزیون

در سال های اخیر استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون بسیار مورد توجه قرار گرفته و گزینه ای مناسب برای خانه های بزرگ و کوچک محسوب می شود. این طیف رنگی برای دیوار پشت تلویزیون نیز قابل استفاده است. البته مراقب باشید که استفاده زیاد از رنگ های خنثی روی دیوارها به مرور زمان احساس افسردگی ایجاد می کند. در نتیجه بهتر است دیوار اصلی یا دیوار تلویزیون را با این رنگ ها رنگ آمیزی کنید. بهترین این رنگ ها عبارتند از:

6- رنگ خاکستری دیوار پشت تلویزیون

خاکستری یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین رنگ های خنثی در دکوراسیون مینیمالیست و مدرن است که برای دیوارها، مبلمان، فرش و … استفاده می شود. اگر اتاق تلویزیون کوچک دارید، بهتر است دیوار پشت تلویزیون را به رنگ خاکستری روشن رنگ آمیزی کنید. برای اتاق های بزرگ و روشن، می توانید خاکستری کمی تیره تر انتخاب کنید.

رنگ خاکستری دیوار پشت تلویزیونرنگ خاکستری دیوار پشت تلویزیون

7- رنگ بژ

برای ایجاد محیطی گرم و صمیمی می توانید از رنگ بژ برای TVL استفاده کنید. این رنگ در کاغذ دیواری و دیوارپوش های پشت تلویزیون کاربرد زیادی دارد و در این زمینه انتخاب بسیار خوبی خواهید داشت. می توانید از رنگ بژ در کنار مشکی استفاده کنید.

رنگ بژ روی دیوار پشت تلویزیونرنگ بژ روی دیوار پشت تلویزیون

بهترین ترکیب رنگ برای دیوار پشت تلویزیون

علاوه بر دیوارهای تک رنگ، الگوهای چند رنگ نیز می توانند جلوه خوبی به دیوار تلویزیون ببخشند. چند ترکیب رنگ مناسب برای این دیوار عبارتند از:

8- آبی و سفید

ترکیب آبی و سفید روی دیوار تلویزیون فضا را روشن تر و بزرگتر از واقعیت می کند. به همین دلیل این رنگ در ساختمان های مسکونی کوچک طرفداران زیادی دارد. نه تنها می توانید از آبی روشن فقط برای این دیوار استفاده کنید، بلکه ایجاد خطوط سفید عمودی یا افقی و مورب روی آن نیز بسیار جذاب است.

ادامه مطلب  مدل های شمع یونیک دکوراتیو زیبا و خاص آپدیت 1403

رنگ آبی و سفید دیوار پشت تلویزیونرنگ آبی و سفید دیوار پشت تلویزیون

9- سبز و سفید

انتخاب بعدی برای این دیوار می تواند ترکیب سبز و سفید باشد. رنگ سفید با تمام سایه های سبز زیبا و جذاب است اما قطعا با سبز تیره تاثیر آن قوی تر خواهد بود. این دو رنگ را می توان به دو صورت ترکیب کرد: رنگ اصلی را سبز تیره در نظر بگیرید و از سفید کمتر استفاده کنید و برعکس.

رنگ سبز و سفید برای دیوار پشت تلویزیونرنگ سبز و سفید برای دیوار پشت تلویزیون

10- خاکستری و قرمز

خاکستری و خاکستری علاوه بر قرمز نیز می تواند جلوه خوبی به دیوار پشت تلویزیون بدهد. توجه داشته باشید که برای این دیوار باید از رنگ قرمز بسیار کم استفاده شود. زیرا این رنگ ها تمرکز افراد را کاهش داده و در نهایت خسته کننده می شوند. به عنوان مثال، می توانید خطوط مورب یا افقی و عمودی با عرض کم در زمینه خاکستری ایجاد کنید.

رنگ خاکستری قرمز روی دیوار پشت تلویزیونرنگ خاکستری قرمز روی دیوار پشت تلویزیون

11- قهوه ای و طلایی

این ترکیب رنگ را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد. به عنوان مثال از پانل های چوب قهوه ای در کنار رنگ طلایی استفاده کنید. اما در کل بهتر است طلای براق را انتخاب نکنید، زیرا انعکاس نور خسته کننده می شود. این ترکیب رنگ برای خانه های سبک کلاسیک انتخاب خوبی است و لوکس بودن و مجلل بودن را نشان می دهد.

رنگ دیوار پشت تلویزیون قهوه ای طلایی استرنگ دیوار پشت تلویزیون قهوه ای طلایی است

12- مشکی و قهوه ای

ترکیب رنگ مشکی و قهوه ای برای دیوارهایی که دارای صفحات چوبی هستند بسیار مفید است. در این روش می توانید رنگ دیوار قهوه ای روشن را انتخاب کنید و فضای مربع مستطیلی یا کوچکتر اطراف تلویزیون را مشکی کنید. عکس این ترکیب نیز مناسب است و به خوبی با رنگ مشکی تلویزیون همخوانی دارد. این ترکیب برای خانه های مدرن و کلاسیک مناسب است.

رنگ دیوار پشت تلویزیون مشکی و قهوه ای استرنگ دیوار پشت تلویزیون مشکی و قهوه ای است

رنگ بندی دیوار پشت تلویزیون با رنگ های سرد

انتخاب دیگری که می توانید برای رنگ دیوار تلویزیون داشته باشید رنگ های سرد است. این رنگ ها در کنار دیوارهای کرم و صدفی بسیار خوب عمل می کنند. از رنگ های سرد مناسب برای دیوار پشت تلویزیون می توان به آبی روشن و سبز نعنایی اشاره کرد. این دو رنگ بیشتر برای خانه های مدرن و مینیمالیستی کاربرد دارند.

رنگ سبز نعنایی روی دیوار پشت تلویزیونرنگ سبز نعنایی روی دیوار پشت تلویزیون

طرح طرح روی دیوار پشت تلویزیون با رنگ

علاوه بر انتخاب رنگ مناسب برای دیوار پشت تلویزیون، روش رنگ آمیزی نیز بسیار مهم است. برای انتخاب مدل طرح و رنگ آمیزی این دیوار باید به ارتفاع سقف و اندازه فضای داخلی توجه کرد. بر این اساس می توان چندین مدل را انتخاب کرد که عبارتند از:

رنگ آمیزی عمودی

این مدل برای اتاق هایی با سقف کم مناسب است. با ایجاد چندین خط عمودی با رنگ های روشن تر یا تیره تر از رنگ اصلی دیوار، می توان خطای دید ایجاد کرد. برای مثال می توان یک یا چند خط قهوه ای را روی زمینه قهوه ای قرار داد.

نقاشی دیواری عمودی برای تلویزیوننقاشی دیواری عمودی برای تلویزیون

رنگ آمیزی افقی

برای اعمال این روش توصیه می شود یک خط افقی در بالا یا پایین دیوار با رنگی متفاوت از رنگ اصلی ایجاد کنید. کاغذ دیواری و دیوارپوش با طرح های افقی نیز گزینه مناسبی در این شرایط هستند.

نقاشی افقی دیوار پشت تلویزیوننقاشی افقی دیوار پشت تلویزیون

رنگ آمیزی مورب

ایجاد تعداد کمی خطوط مورب نیز می تواند جلوه دیوار پشت تلویزیون را زیبا کند. این خطوط نباید زیاد تکرار شوند و طرح را به هم بریزند.

تصویری با طرح مورب برای دیوار پشت تلویزیونتصویری با طرح مورب برای دیوار پشت تلویزیون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا