اجزای چیدمان و دکوراسیون

چطور با استفاده از آباژور فضای منزل را زیباتر کنیم؟

دکوراتور ماهر از ترفندهای خاصی برای چیدمان آباژور در پذیرایی استفاده می کند، زیرا به خوبی می داند که آباژور علاوه بر اینکه یک اکسسوری تزئینی زیبا است، در ظاهر و جلوه دادن سایر عناصر تاثیر بسزایی دارد و نورپردازی و سایه ای خاص ایجاد می کند. مکان های اطراف آن در این مطلب با شیک اند تک همراه باشید تا شما را با انواع لامپ و فانوس در پذیرایی آشنا کنیم.

تاثیر آباژور در دکوراسیون داخلی

فضاها برای زیباتر شدن نیاز به نور دارند اما نورهای مختلف جلوه های متفاوتی دارند. نورهای عمودی فضا را روشن می کنند و نور سایه ملایم فضا را رمانتیک می کند و حس نرمی را در محیط ایجاد می کند به همین دلیل از نورهای عمودی موثرتر هستند و چون آباژور ماده بسیار قوی در ایجاد انواع ثانویه های کوچک و گسترده است. نور، روشن و تاریک، نقش بسیار مهمی در برجسته سازی و ایجاد لهجه در یک منطقه دارد.

جای آباژور در خانه

روش های چیدمان آباژور در پذیرایی

اگر به دنبال الگوهای جسورانه در دکوراسیون منزل خود هستید، یکی از جاهای خالی و مناسب منزل خود را برای قرار دادن دو مبل تک نفره که ظاهری متفاوت با مبل های دیگرتان دارند انتخاب کنید و مبل ها را به صورت متمایل به یکدیگر بچینید. سپس فضای بین این دو مبل را با نوع مناسب چراغ های رومیزی ایستاده یا ایستاده بپوشانید. مطمئن باشید که ایجاد چنین دکوراسیون متفاوتی در خانه نگاه های تحسین برانگیز بسیاری را به خود جلب می کند.

کنسول ها را فراموش نکنید، آنها به گونه ای طراحی شده اند که نمایش های زیبایی در دکوراسیون ایجاد کنند. برای ایفای چنین نقش هایی کافی است آنها را با عناصر شیک و مناسبی مانند یک آباژور تزیینی فوق العاده تزیین کنید. این لامپ می تواند یک چراغ رومیزی زیبا باشد که روی صفحه کنسول می نشیند و یا می تواند یک لامپ زمینی باشد که با قرار دادن آن در محل مناسب نورپردازی زیبایی به کنسول و مواد تزئینی روی آن می دهد.یک آباژور در اتاق نشیمن

ادامه مطلب  دکورا استور ، بهترین فروشگاه اینترنتی اکسسوری مدرن منزل

مبلمان معمولا در یکی از نقاط مرکزی خانه چیده می شود. برجسته کردن و برجسته کردن نقاط کانونی یکی از مهم ترین ترفندهای دکوراسیون منزل است. معمولا خانواده ها برای افزایش جذابیت بصری این قسمت از آباژورهای پارچه ای استفاده می کنند. اما باید بدانید که پارچه های به کار رفته در کلاهک های آباژور حس های متفاوتی را منتقل می کنند. برای مثال، کلاهی با پارچه‌های کتانی و نخی با قابلیت انتقال حسی پایین‌تر برای استفاده در تمام طول سال در خانه‌هایی با چیدمان ساده‌تر مناسب است. اما اگر به دنبال حس قوی تر و ظاهری زیباتر هستید، ابریشم جایگزین عالی و بهترین انتخاب پارچه برای آباژورهای چین دار است. تنها ضعف این آباژورها در نگهداری آنهاست. از آنجایی که ابریشم ماده بسیار ظریفی است، استفاده از این آباژور برای مهمانی ها و مجالس خاص توصیه می شود.

این مقاله را از دست ندهید: ترفندهای چیدمان خانه های کوچک را بیاموزید!

ترکیب میز ناهارخوری و آباژور ایستاده یا خمیده تاثیر زیادی در چیدمان خانه دارد. زیرا این دو عنصر مکمل یکدیگر هستند و همدیگر را به طور مثبت منعکس می کنند و باعث معاشقه های زیادی در فضا می شوند. معمولا یک طراح ماهر به راحتی از کنار این ترکیب نمی گذرد. به خصوص زمانی که میز ناهارخوری در مکانی با نور کم قرار می گیرد.

در چیدمان آباژور در منزل حتما باید در نظر داشته باشید که رنگ آباژور نباید کاملاً مخالف ترکیب خانه باشد زیرا در این صورت این نور باعث می شود اشیای اطراف با ارزش کمتری به نظر برسند.

ادامه مطلب  ایده های ناب برای تزیین میز یلدا برای مهدکودک و مدرسه

اگر هنگام چیدمان آباژور در پذیرایی به دنبال انعکاس و دید زیباتر هستید، می توانید آباژور را جلوی آینه قرار دهید. استفاده از این ترفند به بازتاب بیشتر نور و افزایش فضا کمک می کند.

اگر قصد دارید از چندین آباژور برای تزیین پذیرایی خود استفاده کنید، به هماهنگی و هماهنگی آباژورها با یکدیگر و همچنین با سبک چیدمان منزل توجه کنید. زیرا انتخاب آباژورهای مختلف که با سبک داخلی همخوانی نداشته باشد باعث ایجاد احساس بی نظمی در فضا می شود.

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که افراد هنگام تماشای تلویزیون با آن مواجه می شوند، انعکاس نور بر روی صفحه نمایش است. از طرفی تماشای تلویزیون در تاریکی مطلق می تواند به چشم آسیب برساند. بنابراین بهتر است هنگام چیدمان آباژور در منزل به این موضوع توجه کنید و با قرار دادن یک آباژور مناسب در کنار تلویزیون این مشکل را برطرف کنید.

این مقاله را از دست ندهید ۷ ایده جالب برای استفاده از شمعدان در دکوراسیون منزل

آباژورهای پایه دار (سایز متوسط ​​که بین آباژورهای رومیزی و ایستاده طبقه بندی می شوند) قدرت خوبی برای بلندتر نشان دادن سقف های کوتاه با ایجاد خطای دید دارند.

اگر به دنبال ترفندهای خاصی برای طراحی دکوراسیون های مختلف در منزل هنگام چیدمان سایه ها در پذیرایی هستید، در کنار پرده، یک چراغ کف یا یک چراغ اصلی که نور را به سمت بالا هدایت می کند، اضافه کنید.

آباژور به شما این امکان را می دهد که دقیقاً در جایی که به آن نیاز دارید نورپردازی کنید. بنابراین اگر می خواهید پذیرایی شما بزرگتر و بازتر به نظر برسد، هر گوشه از پذیرایی را که تیره و یکنواخت به نظر می رسد با ترکیبی از آباژورها و شمع های زیبا بپوشانید.

ادامه مطلب  راهنمای خرید تخت خواب؛ نکاتی که قبل از خرید باید بدانید!

اگر تنها هدف شما از خرید و چیدمان آباژور در اتاق پذیرایی تامین نور محوطه و استفاده از جنبه کاربردی آن است، سعی کنید طراحی درپوش آباژور را با کاغذ دیواری و دیگر عناصر خانه هماهنگ کنید، در این صورت شما می تواند از آباژور شما در برابر قرار گرفتن در معرض محافظت کند

راهروها معمولا خسته کننده هستند مگر اینکه از عناصر خاصی برای روح و زندگی استفاده شود. با استفاده از آباژور در چنین فضاهایی می توانید روح خسته راهروها را به فضایی دلنشین و با نشاط تبدیل کنید.

قرار دادن یک چراغ کف زیبا در گوشه ای تاریک و خلوت از خانه و نورپردازی آن نه تنها حس ظریف و زیبایی را در این قسمت ایجاد می کند، بلکه دکوراسیونی متفاوت به مهمانان شما می بخشد.

معمولاً شومینه یکی دیگر از نقاط کانونی خانه است. برای تاکید بیشتر بر این نکته، می توانید یک آباژور یا یک لامپ باریک روی طاقچه قرار دهید. و اگر می خواهید فضای رمانتیک تری ایجاد کنید، آباژور را در جایی قرار دهید که نور آن روی شعله های آتش تنظیم شده است.

در نهایت خرید آباژور را پس از تغییر محل دقیق آباژور در منزل و در نظر گرفتن مبلمان و لوازم مکمل در فضای خانه توصیه می کنیم.

آباژور را از شیک اند تک بخرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا