پذیرایی

اصول چیدمان فرش در سالن پذیرایی

آشنایی با اصول کاربردی چیدمان فرش

خانه یا هر سازه دیگری از سقف، دیوار، کف و پنجره تشکیل شده است که طراحی و دکوراسیون هر یک از این قسمت ها به نوبه خود طرح نهایی را تشکیل می دهد. مواد مورد استفاده برای پوشش هر یک از این اجزا قطعا متفاوت است. به عنوان مثال برای طراحی کف خانه از انواع کفپوش استفاده می کند که باید با توجه به مواردی مانند نگهداری آسان، دوام، گرما و راحتی انتخاب شود. در این مقاله شما را با اصول چیدمان فرش آشنا می کنیم.

چیدمان فرش با روش های کاربردی

فرش در منزل و محل کار نقش پوشاک و پوشاک افراد را دارد، قطعا در انتخاب کفپوش خانه باید بیشترین توجه را داشته باشید تا بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. قسمت های مختلف خانه مانند پذیرایی و نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب با توجه به طراحی و کارایی خود نیاز به فرش های متفاوتی دارند.

انواع ساعت دیواری

آشنایی با چیدمان فرش در تالار پذیرایی کوچک و بزرگ

آشنایی با نمونه های زیبا و کاربردی چیدمان فرش

آشنایی با اصول کاربردی چیدمان فرش

به طور کلی، قانون اساسی در مورد چیدمان فرش در اتاق نشیمن این است که وقتی روی مبل می نشینید، پاهایتان روی زمین باشد. برای رسیدن به این هدف می توانید از یکی از این ایده ها استفاده کنید: 1- تمام پایه های مبل را باید روی فرش قرار دهید. ۲- پایه های جلویی مبل باید روی زمین قرار گیرد. 3- مبلمان باید در اطراف فرش قرار گیرد، پایه های مبلمان باید روی فرش قرار گیرند. و اصول عملی پوشش پذیرایی که در ادامه ارائه خواهد شد.

آشنایی با روش های شیک چیدمان فرش

مبل و میز

آشنایی با اصول چیدمان فرش

پر نکردن کف خانه با فرش

تا همین اواخر، تجهیز یک خانه در واقع سطح وسیعی از کف را با فرش پوشانده بود. همانطور که استفاده از مبلمان در آن زمان کمتر بود. راه حل های داخلی متفاوت و جدیدتر هستند و مبلمان نیز نقش پررنگ تری در چیدمان پیدا کردند. این تقویت مبلمان باعث استفاده کمتر از فرش شد. یکی دیگر از تغییرات ایجاد شده با تجدید طراحی، تنوع و سبک کفپوش است. برای داشتن سبک طراحی زیبا و مدرن بهتر است از کفپوش های مناسب مانند پارکت چوبی استفاده کنید و از فرش فقط در اندازه کوچک استفاده کنید.

ادامه مطلب  دیزاین پذیرایی کوچک در انواع دکوراسیون های زیبا و چشم نواز

آشنایی با اصول چیدمان فرش

از تعداد زیاد فرش های کوچک خودداری کنید

شاید بهترین فرش به عنوان یکی از مهمترین عناصر برای طراحی کف هر فضایی ارائه شود که ارتباطی بین کفپوش و مبلمان ایجاد می کند. این اتصال و زیباسازی زمانی موفقیت آمیز است که از فرش یکپارچه با طرحی زیبا استفاده شود. از پوشاندن کف با چندین فرش کوچک خودداری کنید. اما در سالن های بسیار بزرگ که باید از دو یا چند فرش استفاده کنید. بهتر است فاصله لازم بین آنها حفظ شود. با ایجاد فاصله بین آنها نه تنها زیباتر و بازتر می شود، بلکه از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه تر می شود.

اصول چیدمان فرش

رعایت فاصله هنگام پهن کردن فرش با دیوار

اگر می خواهید یک فرش بزرگ در خانه خود پهن کنید; رعایت فاصله حداقل 20 تا 30 سانتی متری از دیواره جانبی ضروری است. این عمل فضای موجود را بازتر می کند.

معرفی روش های جذاب و زیبای چیدمان فرش

پذیرایی های مستطیلی و مربعی فرش شده

نکته ای که در ساخت فرش باید به آن توجه کنید این است که مربع یا مستطیل بودن آنها جایز است. مثلاً با پذیرایی مستطیل شکل، فضا کشیده‌تر می‌شود و می‌توان هر یک از فضاها را به کمک فرش و همچنین به کمک میز ناهارخوری در کنار ست مبلمان جدا کرد. به زبان ساده، در اتاق های پذیرایی مربعی فقط از 1 مبل می توانید استفاده کنید، اما در پذیرایی مستطیلی می توانید از 2 مبل استفاده کنید.

اگر پذیرایی مربعی دارید، ابتدا می توانید نقطه کانونی را تعیین کنید و شومینه یا تلویزیون را در آنجا قرار دهید. سپس مبلمان را جلوی تلویزیون یا شومینه بچینید و مبلمان را بین مبلمان قرار دهید. اگر می خواهید از میز ناهارخوری استفاده کنید، از فرش جداگانه برای آن استفاده کنید. به گونه ای که فرش در وسط میز قرار گیرد. فرش های گرد پیشنهاد خوبی هستند.

ادامه مطلب  با انواع دکوراسیون پذیرایی سلطنتی جدید و زیبا آشنا شوید

آشنایی با انواع نمونه های چیدمان فرش منحصر به فرد

آشنایی با اصول چیدمان فرش

ایده های زیبا برای چیدمان فرش

چیدمان فرش در اتاق پذیرایی به صورت کاربردی

آشنایی با اصول چیدمان فرش ایده های کاربردی و زیبا برای چیدمان فرش

چیدمان فرش با روش های کاربردی و زیبا

چیدمان فرش پذیرایی با ایده های مختلف

ایده های منحصر به فرد برای چیدمان فرش

اصول چیدمان فرش

اصول چیدمان فرش

آشنایی با اصول چیدمان فرش

آنایی با اصول چیدمان فرش

ایده های جالب برای چیدمان فرش

نحوه چیدمان فرش را به شکلی زیبا یاد بگیرید

آشنایی با نکات و نکات کاربردی چیدمان فرش

ایده های منحصر به فرد برای چیدمان فرش

آشنایی با اصول چیدمان فرش

آشنایی با اصول چیدمان فرش

تکنیک های جالب برای چیدمان فرش در پذیرایی منزل

آشنایی با انواع روش های زیبای چیدمان فرش

آشنایی با روش های شیک چیدمان فرش

آشنایی با اصول چیدمان فرش

آشنایی با روش های کاربردی چیدمان فرش

آشنایی با ایده های مختلف برای چیدمان فرش

آشنایی با اصول چیدمان فرش

از اینکه تا پایان این مقاله درباره اصول چیدمان فرش با ما همراه بودید بسیار سپاسگزاریم. برای آشنایی با چیدمان مبل در اتاق نشیمن و پذیرایی، اصول چیدمان اتاق پذیرایی کوچک روی لینک ها کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا