رپورتاژ آگهی

معرفی دستگاه مه پاش و انواع آن

از مه پاش در فصول گرم سال برای کاهش دما و افزایش رطوبت در مکان‌های مختلف استفاده می گردد. این محصول با پودر کردن آب و پاشش آن در محیط ضمن ایجاد جلوه بصری زیبا سبب خنک شدن محیط اطراف خود می گردد. در این مقاله قصد داریم انواع سیستم مه‌پاش را به شما معرفی نماییم.

معرفی دستگاه مه پاش و انواع آن

مه پاش خانگی بدون پمپ

در دستگاه مه پاش خانگی برای فضای بسیار کوچک نیازی به پمپ آب نمی‌باشد. با اتصال یک عدد شیر آب با فشار 2 بار میتوان قطرات خروجی از نازل های دستگاه مه پاش خانگی را ایجاد نمود. البته این ذرات ریز آب بزرگ بوده و به این جهت اثر خیسی خواهد داشت. از دستگاه مه پاش خانگی بیشتر به منظور آبیاری گیاهان استفاده میشود. برای کاربری مه پاش در خانه، بیشتر به منظور آبیاری گل و گیاه، گلخانه های کوچک، استفاده میشود. البته مه پاش های مخصوصی وجود دارند که برای گلخانه های بزرگ مناسب هستند که به آنها مه پاش گلخانه نیز می گویند. تعداد نازل مه پاش خانگی بین 4 الی 8 نازل استفاده می شود. مه پاش های خانگی در مدل‌ها و مختلف تولید و عرضه میگردد. در مه پاش خانگی  به این جهت که فشار آب کم است، نیازی فیلتر تصفیه نیست و با یک شیر آب 2 بار، لوله کشی و نازل مه پاش کار میکند.

مه پاش خانگی یا نیمه صنعتی

 

دستگاه مه پاش خانگی متوسط دارای یک پمپ مه پاش با فشار کم در  7 الی 10 بار میباشد. میزان پودر شدن آب کم بوده و ایجاد خیسی داشته ولی این میزان خیسی از دستگاه مه پاش بدون پمپ کمتر میباشد. از این دستگاه‌ها برای فضاهای کوچک با حداکثر 12 نازل میتوان استفاده نمود. این دستگاه مه پاش بیشتر در تراس‌ها و آلاچیق های کوچک نصب میشود.

ادامه مطلب  خرید یخچال کوچک با قیمت ارزان

مه پاش صنعتی

مه پاش صنعتی دارای یک  پمپ مه پاش با کیفیت  میباشد، میزان و اندازه ذرات آب بسیار ریز بوده و به صورت کاملا پودر در محیط منتشر میشود. از اینرو سرعت جذب گرمای محیط بالا بوده و فرایند تبخیر با سرعت بالایی صورت میپذیرد. مه پاش صنعتی به هیچ عنوان ایجاد خیسی نداشته و به جهت وجود پمپ با فشار بالا، میبایست کلیه اقلام مشتمل بر شیلنگ و نازل‌ها و همچنین پایه نازل‌های مه پاش، مقاوم در برابر این میزان فشار باشند. این مه پاش ها دارای صدا بوده و میبایست از مخزن آب به منظور تامین آب ورودی پمپ استفاده نمود. میزان رطوبت مورد نیاز قابل تنظیم میباشد. خروج میزان آب از نازل به جنس نازل، محل قرار گیری نازل، فاصله نازل ها از هم و میزان فشار پمپ آب بستگی دارد.

 

پنکه مه پاش

پنکه مه پاش  مدل دیگری از سیستم مه پاش است که بسیار شبیه به پنکه‌های معمولی است. اما این شباهت تنها در ظاهر می‌باشد و ماهیت و کارکرد این دستگاه کاملا متفاوت است. این محصول مجهز به مخزن آبی هست که معمولا در قسمت زیرین تعبیه گردیده است.

در پنکه مه پاش و در قسمت محیط پره ها، نازل های تعبیه شده اند که آب درون مخزن از طریق شیلنگ های موجود به نازل ها رسیده و بصورت پودری شکل خارج می شوند. آب پودر شده به کمک باد پنکه در محیط پراکنده شده و ضمن خنک کردن محیط جلوه بصری زیبای را هم ایجاد می کند.

جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت مه پاش خرید محصولات می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره تماس 09124884905 در ارتباط باشید. همچنین می توانید با مراجعه به وب سایت ما به آدرس garmataaban.com  اطلاعات مفید و جامعی در مورد انواع دستگاه‌ها بدست بیاورند.

ادامه مطلب  طراحی داخلی ویلای کوچک؛ هنر جلب زیبایی در فضای محدود

اجزای مه پاش صنعتی

  • پمپ مه پاش
  • الکتروموتور
  • فیلتر تصفیه آب
  • شیر تنظیم فشار پمپ
  • شیلنگ فشار قوی
  • نازل
  • پایه نازل
  • تایمر و تابلو برق
  • مخزن و شناور

نحوه طراحی و نصب سیستم مه پاش

با توجه به نوع کاربری محیط مانند ویلا، گلخانه، رستوران، مرغداری، دامداری و غیره نوع طراحی، نصب و راه اندازی مه پاش متفاوت میباشد. تعداد نازل مورد نیاز، متراژ لوله ها، ظرفیت پمپ، زاویه‌ی پاشش نازل‌ها و غیره بر اساس نوع کاربری و مساحت تعیین میگردد.  نحوه انتشا ذرات پودر شده آب در هوا به نوع استقرار و زاویه تنظیم نازل‌ها بستی دارد. از اینرو میبایست در زمان طراحی دقت بالایی مصروف داشت تا علاوه بر ایجاد زیبایی در محیط، عملکرد مطلوب و بهینه را منظور نمایند. به وسیله قیچی، شیلنگ ها ها را به اندازه مورد  نیاز بریده و پایه نازل را به آن متصل نموده و و نازل ها را درون پایه نازل‌ها قرار میدهیم. اتصالات مربوط را به پمپ آب متصل نموده و در صورت وجود مخزن آب، یک خروجی از مخزن به پمپ متصل مینماییم. سر شیلنگ را به یک شیر آب متصل و با باز کردن شیر آب، آب وارد فیلتر شده و پس از آن وارد مخزن میگردد. با روشن نمودن پمپ آب از نازل‌ها به صورت ذرات پودر شده از نازل ها خارج می شود. قطرات خروجی از نازل‌های دستگاه مه پاش یا سیستم مه پاش آنقدر ریز و پودری هستند که بدون خیس کردن افراد بخار می شوند. همان طور که می دانیم فرآیند تبخیر گرما گیر است، در نتیجه این عملکرد سیستم مه پاش، محیط خنک و مرطوب شده و نتیجه ای بسیار لذت بخش را در پی خواهد داشت.

ادامه مطلب  مقایسه و بررسی تخصصی میلگرد کارخانه‌های ابهر و نیشابور

جلوه بصری مه پاش

جلوه بصری مه پاش

پس از راه اندازی سیستم مه پاش انتشار ذرات پودر شده آب مانند مه در هوا پراکنده میگردد که این امر منظره ای زیبا را به وجود می آورد. استقرار مناسب نازل و شیلنگ در طراحی مناسب مه پاش می تواند یک ابر مواج یا مه کاذب در سطح مساحت زمین ایجاد نماید. از این جلوه بصری زیبا معمولا برای شبیه سازی مه و دود میتوان استفاده نمود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا