اجزای چیدمان و دکوراسیون

رنگ آشپزخانه ام چگونه مرا لاغر می کند !

رنگ آشپزخانه شما می تواند روی اشتهای شما تاثیر بگذارد.

اعضای خانواده به خصوص خانم های خانه دار بیشتر وقت خود را در آشپزخانه می گذرانند. به همین دلیل چیدمان و رنگ آشپزخانه مهم است. آشپزخانه باید طوری باشد که بار اضافی نداشته باشد و فعالیت در آن با طراوت و طراوت همراه باشد.

رنگ آشپزخانه شما می تواند اشتهای شما را کاهش دهد!

آشپزخانه مکانی است متشکل از کمد، یخچال و اجاق گاز، ماشین ظرفشویی و …. چیدمان این گونه اشیا معمولاً متعلق به خود ما نیست و در طول معماری داخلی ساختمان، موقعیت همه این عناصر از قبل تعیین شده است. ما فقط می توانیم در تعیین رنگ آشپزخانه و مدل و طراحی اینگونه وسایل مشارکت داشته باشیم.

مهمترین نکته در تعیین دکوراسیون آشپزخانه، تعیین تم رنگی به کار رفته در فضای آشپزخانه است، زیرا رنگ ها روحیه و احساسات ما را تعیین می کنند. با تعیین رنگ آشپزخانه می توانیم حالت روحی و روانی بهتری داشته باشیم.

اگر جزو خانواده ای هستید که در آشپزخانه غذا سرو می کنند، باید به رنگ محیط اطراف خود توجه کنید. زیرا رنگ ها تاثیر زیادی بر اشتهای شما و عزیزانتان دارند.

بهتر است به چند نکته در مورد تأثیر رنگ ها بر جسم و روح افراد توجه شود:

آشپزخانه آبی

آبی آرامش بخش

رنگ آبی به شدت اشتها را سرکوب می کند. محققان دریافتند که اتاق‌های ناهارخوری که به رنگ آبی رنگ شده‌اند، تأثیر منفی بر اشتهای افراد دارد و باعث می‌شود آنها به طور کلی 30 درصد کالری کمتری مصرف کنند. رنگ آبی آشپزخانه آرامش‌بخش است و با تأثیرگذاری بر ضمیر ناخودآگاه ما را به آهسته غذا خوردن تشویق می‌کند.

این رنگ تشنگی را برطرف می کند، حرارت بدن را برطرف می کند، برای دردهای عصبی مفید است، وسواس را برطرف می کند، احساسات مفرط را کنترل می کند، تب و بی خوابی را برطرف می کند، خنک کننده و کاهش دهنده فشار خون است.

آشپزخانه با کابینت و تم قرمز

جن هیجان انگیز

رنگ قرمز اثر معکوس آبی دارد زیرا بسیار قوی و پرانرژی است که می تواند فشار خون را تا حدودی بالا ببرد و همچنین اشتها را تحریک کند. قرمز نوعی رنگ گرم است. باعث شادی و هیجان می شود و در نتیجه اشتهای فرد را تحریک می کند.

ادامه مطلب  تغییر دکوراسیون خانه با توجه به فرهنگ کشورهای مختلف

میوه، غذا یا بسته بندی با این رنگ محرک های خوبی برای اشتها به خصوص برای کودکان هستند. حتی استفاده از سفره های قرمز و نارنجی سوخت و ساز بدن را بالا می برد و پیش غذای خوبی محسوب می شود. این رنگ بدن را گرم می کند و محرک جنسی است، به هضم بهتر غذا کمک می کند، احساس گرسنگی را افزایش می دهد و نشاط می بخشد.

آشپزخانه با تمر هندی زرد

زرد چاق کننده

اگر می خواهید رنگ آشپزخانه خود را به رنگ زرد آفتابی تغییر دهید، کمی فکر کنید. دیوارهای زرد باعث دعواهای بیشتری در خانه می شود و شما را چاق می کند زیرا باعث می شود بیش از نیازتان غذا بخورید.

رنگی است دلپذیر، شاد و سرزنده با مزاج گرم و خشک. رنگ زرد آشپزخانه خیلی سریع چشم را به خود جلب می کند. در کنار رنگ جذاب نارنجی، رنگ برخی از بیسکویت ها، اسنک ها، چیپس ها، کیک ها و بسته بندی آنها را تشکیل می دهد. بی میلی باعث می شود فرد محصول را بخرد.

یک ترکیب مثبت

رنگ زرد آشپزخانه نه تنها اشتها را افزایش می دهد، بلکه فرد آنقدر احساس گرسنگی می کند که می خواهد هر چه سریعتر غذا بخورد. زمانی که چشمان فرد زرد می شود، مغز او به سرعت شروع به ترشح هورمون سروتونین می کند و این هورمون باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود و اطرافش داشته باشد و تمام غذا را با لذت بخورد.

نگاه کن و نخور!

رنگ سبز به خصوص سبز گلی نه تنها اشتها را کور می کند بلکه ناخودآگاه ذهن را به سمت غذای فاسد سوق می دهد. اما اگر نمی خواهید در خانه پرخوری کنید اما نمی توانید شکم خود را نگه دارید، از رنگ های سبز و آبی برای دیوارهای اتاق غذاخوری، میز و ظروف آشپزخانه استفاده کنید. مانند آبی، سبز نیز اثر آرام بخشی دارد.

ادامه مطلب  دکورا استور ، بهترین فروشگاه اینترنتی اکسسوری مدرن منزل

این مقاله را از دست ندهید: چیدمان کابینت و تکنیک های چیدمان

اشتها را از بین می برد

این ترکیب فاجعه می آورد! اگر می خواهید لاغر شوید از این ترکیب رنگی استفاده کنید که به خوبی جواب می دهد زیرا شما را یاد انواع مواد شیمیایی سمی می اندازد و اشتهای شما کاملا کور می شود.

سفید؛ افزایش اشتها بدون عذاب وجدان

رنگ سفید که در بسیاری از خانه ها، رستوران ها و مغازه ها به وفور یافت می شود، خنثی به نظر می رسد. تاثیر زیادی روی اشتهای انسان دارد و باعث می شود بدون توجه به چیزی غذا بخورد. غذاهای سفید رنگ مغز را نسبت به مقدار غذای مصرفی بی تفاوت می کند. ظروف سفید نیز باعث می شود بیشتر غذا بخورید و کمتر احساس سیری کنید. غذا معمولا روی ظروف سفید خوب به نظر می رسد.

آشپزخانه با تم سبز

سبز ظالمانه

فقط رنگ سبز اشتها را سرکوب می کند. زیرا یادآور غذای خراب است اما برای ترکیب با رنگ های گرم مانند قرمز و زرد مناسب است. دیوارهای سبز اتاق ناهارخوری شما را از سالم بودن غذا مطمئن می کند. بنابراین همراه با رنگ های گرم می توانند فرد را به خوردن تشویق کنند.

رنگ ترشی سبز است و کاهوی سبز معمولی طعم ترش و سبز زیتونی مزه تلخی دارد. بهترین رنگ برای درمان ناراحتی های روانی و آرامش اعصاب است و بسیار آرام بخش است. رفع خستگی عصبی، افزایش استقامت، خنک کننده، مفید برای مبتلایان به میگرن، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و تنظیم کننده ضربان قلب و فشار خون است.

طلای کمیاب

طلایی مانند سبز نشان دهنده سلامتی است و می توانید تا حدودی از این رنگ استفاده کنید. اما استفاده بیش از حد از آن محیط را محو و کهنه جلوه می دهد و اشتها را کاهش می دهد.

آشپزخانه در رنگ خاکستری

بی اشتهایی خاکستری

خاکستری یکی از رنگ هایی است که اشتها را کاهش می دهد. برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند مناسب است. استفاده از این رنگ در محیطی که افراد می خواهند از غذای خود لذت ببرند، مانند اتاق غذاخوری یا آشپزخانه، بسیار نامناسب است.

ادامه مطلب  5 سبک آباژور رومیزی که باید بشناسید

این مقاله را از دست ندهید: تزیین آشپزخانه با 10 راهکار ساده

رنگ قهوه ای؛ غذای سوخته

قهوه ای یادآور اعتماد است و قدرت زیادی دارد، اما اگر بیش از حد استفاده شود تأثیر منفی بر جای می گذارد. رنگ قهوه ای می تواند ذهن شما را به سمت غذای سوخته یا بیش از حد پخته سوق دهد و اشتها را کور کند.

فیروزه خاص

این رنگ یکی از رنگ های اشتها آور است و برای افراد کم اشتها مناسب است; به خصوص اگر با پرتقال ترکیب شود. اگر می خواهید چاق شوید از این دو رنگ در آشپزخانه خود زیاد استفاده کنید.

آشپزخانه ای با تم صورتی

صورتی خنثی

اگرچه صورتی از خانواده قرمزها است، اما هرگز باعث احساس گرسنگی در فرد نمی شود. رنگ صورتی بیشتر احساس ملایمی از احساسات را به فرد می دهد و به طور کلی برای اتاق غذاخوری کسانی که می خواهند وزن اضافه کنند مناسب نیست.

نارنجی روشن

رنگ نارنجی روحیه ای گرم به ارمغان می آورد و با درخشندگی و درخشندگی استثنایی خود چشم ها را تحت تاثیر قرار می دهد. رنگی جذاب، پویا و نشاط آور است. مقداری اشتهای کاذب ایجاد می کند.

آشپزخانه ای با تم مشکی و طلایی

سیاه مرموز

سیاه یک رنگ مرموز است. بنابراین مردم نمی توانند به غذاهایی که رنگ سیاه دارند اعتماد کنند. این رنگ تاثیر بسیار منفی روی فرد می گذارد و اشتها را کور می کند.

مهمترین و اساسی ترین اساس چیدمان، رنگ زمینه استفاده شده است. اولین قدم در طراحی حرفه ای انتخاب رنگ است که اکنون به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. پیشنهاد ما این است که این مطالب مفید و جدید را با کسانی که دوستشان دارید به اشتراک بگذارید.

در قسمت های بعدی نحوه چیدمان سایر لوازم و موقعیت های یک خانه شیک و منحصر به فرد ما پرداخت خواهیم کرد.

لوازم آشپزخانه را از شیک اند تاک بخرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا