اخبار گوناگون

موثرترین روش های پیشگیری از سرقت منزل: با این کارا دست هیچ دزدی به طلاها و وسایل ارزشمندت نمیرسه!

سرقت منزل علاوه برا از دست دادن اشیاء ارزشمند، منجر به از دست رفتن حس امنیت اعضای خانواده نسبت به محل زندگیشان می‌شود. شناخت روش‌های پیشگیری از سرقت منزل بسیار مهم و موثر است زیرا امروزه آمار دزدی به شدت رو به افزایش است و بسیاری از دزدی‌ها در نبود چند ساعته‌ی شما در منزل اتفاق می‌افتد. در ادامه روش‌های موثر پیشگیری از سرقت منزل را عنوان کردیم تا با شناخت آن‌ها، نهایت تلاش خود را برای امن بود خانه‌ی خود کنید.

  1. خانه را مجهز به سیستم امنیتی هوشمند کنید

نصب دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های امنیتی هوشمند، از جمله روش‌های موثر برای پیشگیری از سرقت است. این سیستم‌ها به شما امکان مشاهده آنلاین محیط خانه را می‌دهند و در صورت مشاهده دزد در خانه نیز آژیری به صدا در می‌آید و همزمان به شما اطلاع داده می‌شود که هر چه سریع‌تر خود را به خانه برسانید.

  1. سیستم قفل‌ها را تقویت کنید

Shape2

نصب قفل‌های مقاوم بر روی درها و پنجره‌ها نیز می‌تواند از جمله روش‌های پیشگیری از سرقت منزل باشد. استفاده از درب و حفاظ آکاردئونی ضد سرقت و مجهز کردن پنجره‌ها با حفاظ آهنی مخصوصا برای خانه‌های ویلایی بسیار مهم است.

  1. مراقب مکان‌های مخفی شدن در محیط اطراف منزل خود باشید

بررسی کنید که درختان و گیاهانی که در نزدیکی پنجره‌ها و درهای منزل قرار دارند، به اندازه کافی بلند نیستند تاسارقان در این مکان‌ها مخفی شوند و منتظر خروج شما از منزل باشند.

  1. بیمه آتش سوزی بخرید

این بیمه برخلاف نامی که دارد و ممکن است بسیاری از افراد را گمراه کند، شامل پوشش‌های بسیار زیادی علاوه بر آتش سوزی است که موجب حفظ امنیت شما می‌شود. یکی از پوشش‌های مهم این بیمه که خرید آن به شدت توصیه می‌شود، پوشش سرقت است که در بخش پوشش‌های اضافی آن قرار دارد. به طور کلی پوشش‌های این بیمه به دو بخش اصلی و اضافی تقسیم می‌شوند که به شرح زیر است.

ادامه مطلب  نقش ظروف یکبار مصرف در تقویت تصویر کسب‌وکار

خسارت‌های اصلی در بیمه آتش سوزی عبارتند از:

  • آتش: هر ماده‌ای که با اکسیژن ترکیب شود و تولید شعله کند در دسته‌بندی آتش قرار خواهد گرفت که منشا بیشتر حوادث در آتش سوزی این مورد است.

  • صاعقه: این مورد از تخلیه الکتریکی بین دو ابر یا بین ابر و زمین رخ می‌دهد. صاعقه یکی از پوشش‌های اصلی بیمه آتش‌سوزی است.

  • انفجار: اگر در اثر آزاد شدن انرژی ناگهانی گاز یا بخار خسارتی رخ دهد در دسته انفجار قرار گرفته و تحت پوشش بیمه نامه آتش سوزی، خسارت‌ها پرداخت خواهد شد. البته هر نوع انفجاری در این بیمه نامه مورد تحت پوشش قرار نمی‌گیرد؛ به طور مثال: انفجار هسته‌ای، جزو موارد تحت پوشش در این بیمه‌نامه نیست.

پوشش‌های اضافی بیمه آتش‌سوزی نیز به شرح زیر است:

  • پوشش زلزله و پوشش آتشفشان (در صورت وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله، حق‌ بیمه زلزله براساس نوع سازه و مصالح و مکان جغرافیایی مورد بیمه مشخص می‌شود.)

  • بیمه سیل و طغیان آب دریا یا رودخانه

  • ضایعات ناشی از برف و باران (اگر آب از طریق ناودان‌ها، بام یا گرفتگی لوله وارد محل مورد بیمه شود تحت این پوشش قرار می‌گیرد.)

  • پوشش طوفان و گردباد

  • پوشش سقوط هواپیما یا قطعات آن

  • شکست شیشه ساختمان در اثر برخورد جسم خارجی

  • ترکیدگی لوله آب، تانکرها و فاضلاب دستگاه‌های آبرسانی

  • هزینه برداشت و پاکسازی ضایعات ناشی از حوادث قید شده

  • سرقت در صورت شکست حرز (بیمه سرقت منزل)

  • انفجار ظروف تحت فشار صنعتی

  • پوشش بیمه ریزش کوه و پوشش بیمه سقوط بهمن

  • ریزش سقف ناشی از بارش برف سنگین

  • نشست و رانش زمین (این مورد باید کارشناسی شود.)

  • برخورد جسم خارجی به ساختمان

ادامه مطلب  معرفی بهترین روش‌های استفاده از رنگ نانو برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در منازل و ساختمان‌ها

در واقع می‌توان گفت پوشش‌های اضافی، شرایط خصوصی بیمه آتش سوزی هستند. زیرا هر شخص با توجه به نیاز خود آن‌ها را انتخاب می‌کند. یکی از پوشش‌های پر طرفدار و پرفروش بیمه آتش سوزی، پوشش یا بیمه سرقت منزل است. بیمه سرقت در حقیقت بیمه‌ای است که خسارت‌های دزدی و سرقت را جبران می‌کند، همچنین هزینه‌های مفقود شدن اموال و اشیایی که تحت پوشش بیمه‌گر باشد را نیز پرداخت خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله پوشش های بیمه آتش سوزی برای منزل مسکونی را بخوانید.

  1. با همسایگان خود دوست باشید

قطعا داشتن همسایه‌ای فضول برای همه آزاردهنده است اما گاهی این مورد یک مزیت محسوب می‌شود زیرا نسبت به هر صدایی که از سوی خانه شما بیاید حساس است که موجب به دام انداختن دزدها می‌شود. بهتر است با همسایه‌های خود دوست باشید تا در زمان نبودتان مراقب منزل شما باشند.

  1. وسایل با ارزش را در دسترس قرار ندهید

Shape3

بهتر است برای وسایل خود یک گاوصندوق در منزل داشته باشید و یا طلاهای خود را در صندوق امانات بانک نگهداری کنید. چنانچه به هر دلیلی مایل نبودید طلای خود را به بانک بسپارید، لازم است آن را داخل فویل بپیچید و در کنارش یک باتری قرار دهید سپس آن را در جایی امن بگذارید. این روش باعث می‌شود دزدها حتی با استفاده از دستگاه طلایاب نیز موفق به پیدا کردن طلای شما نشوند. البته اگر به مسافرت می‌روید، بهتر است از شخصی مطمئن تقاضا کنید در نبود شما در خانه بماند تا مانع ورود سارقین شود.

در نهایت سارقین از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا وارد منزل شما شوند. در چند ماه اخیر پرونده‌های مربوط به سرقت از منزل بسیار افزایش پیدا کرده و حتی در نبود دو ساعته اشخاص در منزل نیز، سارقین تمام اشیاء با ارزش را دزدیده‌اند. روش‌های ورودشان نیز به قدری گسترده و متفاوت بوده که با رعایت تمام موارد امنیتی ذکر شده نیز ، امکان جلوگیری از ورودشان وجود ندارد. بهترین روش برای جبران خسارت دزدی، خرید بیمه آتش سوزی است تا با استفاده از بیمه سرقت منزلش بتوان بخشی از ضررهای وارد شده را جبران کرد.

ادامه مطلب  خدمات مشاوره و روانشناسی شامل چه مواردی میشود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا