اخبار گوناگون

وظایف دی جی + راهنمای انتخاب دیجی عروسی

مراسم عروسی مهم‌‌ترین شب زندگی‌ هر زوجی است و بدون‌شک همه دوست دارند همه چیز از لوکیش مراسم گرفته تا غذاها، پذیرایی، رقص و موزیک بی‌عیب‌ونقص باشد. انتخاب بهترین دیجی عروسی به منظور مدیریت مهم‌ترین بخش مراسم، یعنی رقص و موزیک، اهمیت زیادی دارد؛ چرا که دی جی غیرحرفه‌ای نمی‌تواند آنطور که باید مهمانان را به رقص مداوم ترغیب کند. اگر مسئولیت برگزاری مراسم عروسی خود یا عزیزانتان را برعهده دارید، حتما نکات انتخاب دی جی برای دی جی عروسی را در نظر بگیرید تا بهترین جشن ممکن را داشته باشید.

منظور از دی جی چیست؟

ابتدا بهتر است تعریفی از دی جی ارائه دهیم؛ دی جی فردی متخصص در زمینه انتخاب موسیقی متناسب با مراسمات مختلف است. این فرد می‌تواند مهمانان را ارزیابی کرده و بر این‌‌اساس، بهترین و مناسب‌ترین موسیقی را برای به وجد آوردن آن‌ها و هیجان‌ بخشیدن به فضا انتخاب کند. یک دی جی حرفه ای عروسی در برگزاری جشنی زیبا و به‌یادماندنی نقش مهمی ایفا می‌کند. این افراد به مراسمات مختلف ازجمله تولد، مهمانی‌ها و به‌ویژه عروسی‌ها دعوت می‌شوند و با کمک سیستم صوتی، موزیک و نورپردازی، مسئولیت شور و هیجان مراسم را برعهده می‌گیرند. اگر اهمیت حضور دیجی عروسی و وظایف او درک شود، قطعا برای این بخش از مراسم وقت و حساسیت بیشتری در نظر گرفته خواهد شد.

چرا انتخاب دی جی برای عروسی مهم است؟

متأسفانه در اغلب موارد، افراد آنقدری که به محل برگزاری مراسم، دکور محیط، نوع غذاها، شیرینی‌، نوشیدنی‌ و حتی نحوه سرو و پذیرایی توجه می‌کنند، چندان اهمیتی برای انتخاب دی جی قائل نیستند؛ درحالی که یک دی جی حرفه ای عروسی می‌تواند مراسم را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند. در ادامه برخی از دلایل اهمیت دی جی برای عروسی را بیان کرده‌ایم.

ادامه مطلب  حسینیه اصفهانی ها در مشهد

کنترل هیجان مراسم

تصور کنید جشن عروسی را بدون دی جی و با پخش موسیقی ساده برگزار کنید؛ مطمئنا بسیاری از مهمانان پس از مدتی رقص کردن خسته می‌شوند و مراسم فقط در ساعات‌ اولیه شور و نشاط خواهد داشت. وظیفه دیجی عروسی این است که با شناسایی و انتخاب سریع بهترین موزیک‌ها، آماده کردن میکس‌های کامل و درخور فضا، همچنین تسلط بر پخش آن‌ها در زمان مناسب، هیجان و شور مراسم را کنترل کند. برای مثال، وقتی یک آهنگ طولانی باشد، بعد از مدتی فضا را کسل‌کننده می‌کند؛ در این صورت دی جی با کات آهنگ و تغییر سریع آن به ریتم دیگر، بخش مهمی از مراسم را مدیریت خواهد کرد.

اطلاع‌رسانی‌ها و کنترل اتفاقات ناگهانی مراسم

تصور کنید عروس و داماد در حال رقص دونفره هستند و در حالی که باید پیست رقص خالی و همه چیز برای ثبت لحظات قشنگ توسط فیلمبردار مهیا باشد، تعداد زیادی از مهمانان یا بچه‌ها در محل رقص جلوی دست و پا باشند. وظیفه دی جی‌ در این شرایط، یادآوری وظیفه مهمانان و سایر افراد شرکت‌کننده در مراسم است تا رقص و سایر مراسمات عروسی به بهترین شیوه اجرا شود.

دیجی عروسی همچنین باید هنگام وقوع اتفاقات و چالش‌های غیرمنتظره ازجمله جروبحث‌ها، دیررسیدن عروس و داماد یا دیر رسیدن شام و پذیرایی با اجرای موزیک جذاب، توجه مهمانان را از حاشیه‌ها بگیرد و اوضاع را کنترل کند.

مدیریت نور و صدا

نورپردازی و هماهنگی آن با موزیک نقش پررنگی در جذابیت و هیجان مراسم عروسی دارد. از دیگر وظایف دی جی در عروسی‌ها، تنظیم حرفه‌ای نور و صدا پیش از شروع مراسم است. صدای موزیک باید نه آزاردهنده و نه پایین و ضعیف باشد. همچنین داشتن تخصص در ترکیب آهنگ و رقص نور از دیگر وظایف دی جی‌ در مراسم عروسی است.

ادامه مطلب  چگونه بهترین سالن عقد روف گاردن را انتخاب کنیم ؟

نکات انتخاب دی جی حرفه‌ ای عروسی

تمام موارد ذکر شده در بالا زمانی به خوبی اجرا می‌شود که یک دی جی حرفه ای را به مراسم خود دعوت کنید. پیدا کردن دی جی مناسب ممکن است چالش‌برانگیز باشد؛ البته هر مسئله‌ای راه‌حل دارد. توجه به نکات زیر در انتخاب یافتن بهترین دیجی عروسی کمک‌کننده خواهد بود.

تهیه یک لیست از بهترین دی جی‌های عروسی

اگر خودتان به مراسمی رفته‌ و کار یک دی جی را دیده و پسندیده باشید، انتخاب آن شخص یا اشخاص آسان‌تر است. می‌توانید از دوستان و آشنایان در مورد بهترین دی جی‌های عروسی که می‌شناسند، اطلاعات بگیرید. همچنین از طریق فضای مجازی و دنبال کردن صفحات اجتماعی، آشنایی با بهترین دی جی‌های خانم یا آقا بسیار آسان است. لیستی از چند دی جی خانم یا دی جی آقا که موردپسند دوستان و آشنایانتان بوده یا خودتان آن‌ها را دنبال کرده و کارهایشان را دیده‌اید، تهیه کنید؛ سپس با بررسی موارد زیر، گزینه بهتر را انتخاب کنید.

درخواست مشاهده نمونه کار واقعی

برای تصمیم‌گیری و انتخاب یک دیجی عروسی خوب باید نمونه‌ کارهای او را ببینید. مشاهده نمونه کار واقعی بهتر از فیلم و عکس است. پست‌های شبکه‌های اجتماعی برای شناخت پرستیژ مراسمات که آن دی جی حضور داشته، کاربرد دارد؛ اما به منظور بررسی دقیق‌تر بهتر است خودتان در یکی از مراسمات آن شخص حضور داشته باشید تا علاوه‌بر بررسی تخصص در انتخاب و پخش موزیک، تسلط او بر کنترل و مدیریت فضا را نیز آنالیز کنید.

قیمت دی جی برای عروسی

هزینه دی جی بخش مهمی از بودجه مراسم عروسی را به خود اختصاص می‌دهد و از آنجایی‌که برخی دی جی‌ها معمولا مبلغ بالایی درخواست می‌کنند، بهتر است از همان ابتدای کار درباره بودجه خود با دی جی‌های موردنظرتان به توافق برسید. توجه داشته باشید که قیمت خواننده مجالس و نرخ دی جی براساس تجربه کاری، خدمات و تجهیزاتی که در اختیار دارد، متفاوت است.

ادامه مطلب  5 مورد از بهترین روش های تمیز کردن کابینت

هماهنگی آهنگ‌، برنامه‌ریزی‌ و خط‌ قرمز‌ها

در انتخاب دیجی عروسی حتما در مورد سبک آهنگ‌هایی که پخش می‌کند، از او سوال بپرسید. در صورت تمایل می‌توانید لیست آهنگ‌های مورد علاقه عروس و داماد یا آهنگ‌هایی که دوست ندارند را به دی جی بدهید و مطمئن شوید که او در کار خود رعایت می‌کند. در مورد خط‌ قرمزها مثل عکس و فیلم ‌نگرفتن، نکات خاص در هنگام اجرا، مثلا صحبت نکردن در مواقع خاص و مواردی از این قبیل با دی جی به توافق برسید.

چطور بهترین دی جی‌های عروسی را بشناسیم و انتخاب کنیم؟

انتخاب دی جی برای جذاب‌‌تر شدن مراسم عروسی بسیار بااهمیت است؛ چراکه یک دیجی عروسی حرفه‌ای، نه‌تنها وظیفه پلی، کات و عوض کردن موزیک‌ها در زمان مناسب را برعهده دارد، بلکه با کنترل محیط رقص، یادآوری وظایف مهمانان و سرگرم و متمرکز کردن آن‌ها به سمت موزیک و رقص، وضعیت را تا انتهای مراسم مدیریت می‌کند و باعث می‌شود مراسم عروسی خاطره‌انگیزی داشته باشید. www.kooriwanscall.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا