پذیرایی

ست کردن فرش با مبل در سالن پذیرایی و نشیمن

ترکیب فرش با مبل

مبلمان و فرش از عناصر ضروری در هر خانه ای هستند و اگر می خواهید فضای منزل شما دکوراسیونی بی عیب و نقص و جذاب داشته باشد، بهتر است با اصول ترکیب فرش با مبل آشنا شوید.

اصول ترکیب فرش با مبل

برای هماهنگی مناسب فرش و مبلمان، بهتر است ابتدا مبل را خریداری کنید و سپس با توجه به طرح و رنگ مبلمان، فرش را انتخاب کنید. در زیر روش هماهنگی فرش با مبل را در اختیار شما قرار می دهیم و امیدواریم با توجه به نکات ذکر شده بتوانید با روش صحیح هماهنگی فرش ساده یا لوکس با مبلمان آشنا شوید.

اصول ترکیب فرش با مبل

مدل های ست فرش با مبلمان

یکی از نکات مهمی که در تطبیق مبلمان با فرش باید به آن توجه کرد، هماهنگی سبک آنهاست. مبلمان در انواع سبک های کلاسیک و مدرن و راحت ارائه می شود. اگر می خواهید دکوراسیون منزلتان سنتی باشد، بهتر است از مبلمان کلاسیک و فرش های سنتی در فضای خانه استفاده کنید و فرش دستبافت نیز برای مبلمان سلطنتی و کلاسیک جذاب است.

انواع ساعت دیواری

اگر دکوراسیون منزل شما مدرن است، می توانید مبلمان، مبل راحتی و مبلمان ال شکل را با فرش و موکت های مجلل و مدرن ترکیب کنید. اگر دکوراسیون منزل شما یکپارچه است می توانید از ترکیب مبلمان مدرن و فرش سنتی در فضای خانه استفاده کنید. همچنین می توانید مبلمان و قالیچه های سنتی را از میان طرح های خارق العاده و ساده انتخاب کنید.

توجه به بافت و طرح پارچه و بدنه مبل یکی از مهم ترین موارد برای ایجاد هماهنگی بین طرح و رنگ مبلمان و فرش است. اگر فرشی که برای فضای منزل خود انتخاب کرده اید دارای اشکال هندسی و بزرگ است، می توانید با انتخاب مبلمان با طرح حصیری و رنگ های هماهنگ هماهنگی متفاوتی در طراحی داخلی منزل خود ایجاد کنید.

ادامه مطلب  30 مدل نمای پشت تلویزیون جدید در سال 1402

ترکیب مبلمان مدرن با یک فرش مدرن مبل کلاسیک با فرش سنتی مبل روشن با فرش به رنگ روشن ست فرش گردویی با مبل گردویی مبل با فرش مدرن مدل های مبل با فرش ست مبل با فرشی شیک و زیبا مبل با فرش در دکوراسیون منزل اصول ست مبل با فرش مبل را با یک فرش سبک قرار دهید

مبل و میز

به طور کلی با 4 روش برای هماهنگی طرح و شکل فرش و مبلمان مواجه خواهید شد:

  1. اگر مبلمان طرح یا بافت خاصی دارد، بهتر است فرش را با توجه به طرح مبلمان انتخاب کنید.
  2. در صورت تمایل می توانید مبلمان طرح دار را با فرش یا فرش ساده ترکیب کنید.
  3. اگر فرش شما طرح دار است می توانید مبلمان ساده را انتخاب کنید که در این صورت بهتر است رنگ مبلمان را با توجه به رنگ های موجود در فرش انتخاب کنید.
  4. در صورت تمایل می توانید مبلمان و فرش های طرح ساده و یک رنگ را انتخاب کنید.

اگر می خواهید از کوسن برای تزیین مبلمان استفاده کنید، بهتر است طرح و رنگ کوسن را با توجه به طرح و رنگ فرش و مبلمان انتخاب کنید. همچنین می توانید با طراحی کوسن و مبلمان هماهنگ شوید.

مبل را با یک فرش سبک قرار دهید ست فرش شیک و روشن با مبلمان کلاسیک نحوه قرار دادن مبل با فرش در طراحی داخلی منزل رنگ مبلمان را با فرش هماهنگ کنید

مدل مبل کلاسیک با فرش سنتی

رنگ مبلمان و فرش را هماهنگ کنید

در صورت تمایل می توانید رنگ مبلمان و رنگ فرش را از بین سایه های مختلف هم رنگ انتخاب کنید که زیبایی و آرامش خاصی به دکوراسیون داخلی منزل شما می بخشد.

اگر فرشی خریداری کرده اید که در طرح آن چندین رنگ مختلف وجود دارد، در انتخاب رنگ مبل محدودیت زیادی نخواهید داشت و در این صورت می توانید یکی از رنگ های فرش را در نظر بگیرید و رنگ مبلمان را انتخاب کنید. با توجه به رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مدلی برای ترکیب فرش مجلل با مبل راحتی مبل طوسی با فرش خاکستری با رنگ فرش و مبل هماهنگ کنید ست فرش های طرح دار با نقش و نگار و مبلمان راحت ست مبل و فرش در طراحی اتاق نشیمن ست مبل و فرش مبل تمیز با فرش طرح دار ست فرش شیک و ساده با مبل مشکی ست کردن فرش طرح دار با مبل ساده

در این مطلب با اصول ست فرش و مبل در دکوراسیون داخلی پذیرایی و نشیمن آشنا شدید و امیدواریم از مشاهده این مدل ست ها نهایت استفاده را برده باشید و توجه شما را به خود جلب کرده باشد.

ادامه مطلب  با انواع دکوراسیون پذیرایی سلطنتی جدید و زیبا آشنا شوید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا