طراحی دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون گلم glam چیست؟| 25 مدل دکوراسیون داخلی گلم

سبک دکوراسیون گلم به طور خلاصه، این یکی از بهترین و محبوب ترین راه ها برای ارائه محیطی با شکوه و تجمل فراوان است. به عبارتی لوسترهای کریستالی بزرگ با رشته های بسیار درخشان، شمعدان هایی با پایه های طلایی و مبلمان مخملی با منگوله های آویزان نقش مهمی در این سبک دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سبک مدرن گلم و مدل های متفاوت و جدید برای اتاق نشیمن، اتاق خواب و …. بنابراین و اینکه سبک گلم در دکوراسیون چیست همچنان با این قسمت از مطالب دکوراسیون داخلی تراس مگ باقی می ماند.

سبک دکوراسیون گلمسبک دکوراسیون گلم

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

سبک دکوراسیون گلم چیست؟

در دنیای دکوراسیون تنوع زیادی در رنگ ها، عناصر و عناصر تزئینی و نحوه چیدمان آنها وجود دارد و بر این اساس سبک های دکوراسیون تعریف می شود. یکی از پرطرفدارترین نمونه هایی که از گذشته تا امروز به خصوص در کشورهای غربی دیده می شود، سبک گلم است. در این سبک با حفظ زیبایی و سادگی سعی در نشان دادن زرق و برق و تجمل در محیط دارد و نام آن نیز از کلمه Glamorous در انگلیسی گرفته شده است.

یکی از مهم ترین ویژگی های سبک دکوراسیون داخلی گلم استفاده از رنگ های طلایی و نقره ای است. در این سبک از فلزات طلایی یا نقره ای، رنگ های خنثی مانند سیاه و سفید به همراه صورتی و خاکستری یا سایر رنگ های مد روز و محبوب در زمان مورد نظر استفاده می شود.

کلیک کنید و با محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

دکوراسیون گلم چیست؟دکوراسیون گلم چیست؟

انواع استایل های گلم

تزیین گلم مانند سبک های دیگر، در طول تاریخ دستخوش تغییراتی شده است. بر این اساس، انواع این سبک را می توان در گروه های زیر طبقه بندی کرد:

  • سبک مدرن گلم: یکی از مهمترین ویژگی های آن استفاده از عناصر تزیینی مملو از تجملات مانند میز شمش طلا، میز و کاناپه با پایه های طلایی و آینه های قاب بلند است.
  • سبک مدرن گلم: در این سبک از وسایل مدرن با لوازم جانبی پر از غذا و برق استفاده می شود. برای مثال می توانید از روسری مبل چرمی در کنار فرش های شرقی روی مبل طلا استفاده کنید.
  • سبک گلم هالیوود: برای ترکیب زیبایی سبک های کلاسیک دهه 1930 با زرق و برق پر زرق و برق می توان از اکسسوری های سنتی و وسایل دست ساز شیک استفاده کرد.
  • سبک ساحلی گلم: این سبک ترکیبی از سبک ساحلی با گلم است و گزینه ای عالی برای طراحی ویلا به حساب می آید.
ادامه مطلب  کیوت ترین و بهترین مدل های فرش با طرح کارتون وینی پو آپدیت 1403

عناصر اصلی در سبک دکوراسیون گلم

برای اینکه بتوانید اتاق پذیرایی و یا اتاق نشیمن و اتاق خواب را به سبک پر زرق و برق گلم به صورت کاملا مدرن طراحی کنید، باید از عناصر و عناصر مهمی استفاده کرد که عبارتند از:

میز شمش برنجی و طلایی

یکی از عناصر اصلی برای داشتن یک سالن پذیرایی بسیار زیبا به سبک گلم مدرن استفاده از میزهای بار چرخ دار است که برای سرو غذا و پذیرایی استفاده می شود. این میزها در قرن بیستم ارزش زیادی داشتند و می توان آنها را گزینه ای مناسب برای سرو نوشیدنی و دسر دانست. توجه داشته باشید که پایه های این میزها باید دارای رنگ های طلایی و برنجی باشند تا درخشندگی را به خوبی نمایان کنند.

میز میله طلا به سبک گلممیز میله طلا به سبک گلم

سبک بوهو در دکوراسیون چیست؟

مبل راحتی عثمانی و شزلون در دکوراسیونی پر زرق و برق

از دیگر راه حل های عالی در سبک گلم می توان به مبل پفکی یا چهارپایه اشاره کرد که تنوع بسیار بالایی دارند. علاوه بر این، مبل شزلون یا ست عشق با روکش مخملی و چرمی را می توان انتخاب خوبی در این زمینه دانست.

شزلون به سبک گلمشزلون به سبک گلم

علاوه بر شزلون می توان از مدل های دیگر مبلمان نیز برای این کار استفاده کرد اما بهتر است پایه آن تا حد امکان طلایی یا نقره ای باشد و روکش آن ها نیز جلوه خوبی داشته باشد.

مبل راحتی برای استایل گلممبل راحتی برای استایل گلم

سبک روستیک در دکوراسیون چیست؟

میزهای آینه ای به سبک گلم

میز جالومبلی یا میز چای و قهوه از دیگر اجزا و عناصر لاینفک سبک دکوراسیون گلم است. برای مثال می توانید از میزهای آینه ای یا شیشه ای که با فلز ترکیب شده اند استفاده کنید.

ادامه مطلب  دکوراسیون اتاق کودک کارتونی (ایده اتاق بچه با تم کارتون)

میز آینه به سبک گلممیز آینه به سبک گلم

استفاده از فرش شرقی

فرش ها و کف پوش ها در دکوراسیون بسیار مهم هستند و لازم است با توجه به هر سبکی گزینه های مناسبی را انتخاب کنید. فرش های شرقی یکی از اجناس پرطرفدار در کشورهای غربی است که می تواند در کنار مجلل مبلمان و پرده ها فضایی فوق العاده را ایجاد کند.

فرشی مناسب برای استایل گلمفرشی مناسب برای استایل گلم

برای آشنایی با دکوراسیون به سبک فرانسوی کلیک کنید

لوستر و چراغ طلایی

به جرات می توان گفت که سبک گلم را نمی توان بدون لوسترهای مشکی یا طلایی در دکوراسیون نشان داد. این لوسترها می توانند آویزان و بلند با رشته های کریستالی درخشان باشند یا به صورت کاملا مدرن با اشکال هندسی مختلف طراحی شوند.

لوستر برای دکوراسیون به سبک گلملوستر برای دکوراسیون به سبک گلم

آینه دیواری بلند و جذاب برای استایل گلم

مدل آینه ها تنوع زیادی دارد و به عنوان یکی از اجزا و تجهیزات اساسی مورد نیاز در هر خانه و محیطی محسوب می شود. با توجه به تاکید زیاد بر لوکس بودن اشیا و عناصر به کار رفته در سبک گلم، بهتر است آینه هایی با قاب طلایی یا نقره ای انتخاب کنید.

آینه بلند اتاق نشیمن به سبک گلمآینه بلند اتاق نشیمن به سبک گلم

علاوه بر موارد فوق، بهتر است برای تزیین دیوارها، قفسه ها، کف و سایر قسمت های اتاق از وسایل تزیینی با طرح ها و رنگ های مجلل که مقداری طلا در خود دارند استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با این سبک، در اینجا چند الگو و ایده دکوراسیون گلم آورده شده است.

سبک دکوراسیون Shabby Chic چیست؟

مدل به سبک دکوراسیون گلم

الگوی تزئینی گلمالگوی تزئینی گلم

مدل تالار پذیرایی گلممدل تالار پذیرایی گلم

عکس دکوراسیون منعکس دکوراسیون من

مدل اتاق خواب به سبک گلممدل اتاق خواب به سبک گلم

مدل آینه برای استایل گلممدل آینه برای استایل گلم

عکس دکوراسیون منعکس دکوراسیون من

مدل جدید دکور گلممدل جدید دکور گلم

مدل استایل گلم برای منزلمدل استایل گلم برای منزل

تالار پذیرایی با دکوری پر زرق و برقتالار پذیرایی با دکوری پر زرق و برق

مدل اتاق با دکور گلممدل اتاق با دکور گلم

دکوراسیون درخشان دکوراسیون درخشان

یک اتاق خواب پر زرق و برقیک اتاق خواب پر زرق و برق

آینه مناسب برای دکور گلمآینه مناسب برای دکور گلم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا