طراحی دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون مونوکروم (40 مدل، رنگ و اصول معماری داخلی مونوکروماتیک)

سبک دکوراسیون تک رنگ (تک رنگ) یکی از متنوع ترین سبک های مدرن است که می تواند فضای کاملا متفاوتی را در خانه یا محل کار ایجاد کند. مشخصه اصلی آن در دکوراسیون داخلی استفاده از یک رنگ به عنوان رنگ غالب است و البته می تواند از چندین رنگ متضاد یا مکمل به صورت کاملا پررنگ استفاده کند. مجله دکوراسیون تراس مگ همچنان به سوالات بسیاری از جمله استایل تک رنگ چیست؟بهترین رنگ ها برای طراحی و معماری داخلی تک رنگ کدام است و اصول طراحی اتاق خواب، آشپزخانه و حمام و دفتر کار با سبک و سیاق چیست؟ طراحی تک رنگ مرجعی وجود خواهد داشت.

سبک تک رنگ دکوراسیون داخلیسبک تک رنگ دکوراسیون داخلی

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

سبک دکوراسیون تک رنگ چیست؟

سبکی که برای خانه یا محل کار استفاده می شود تا حد زیادی به سلیقه، روحیه و فرهنگ افراد بستگی دارد و به همین دلیل است که تنوع زیادی در سبک های دکوراسیون وجود ندارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال محیطی با سبک های کاملا جسورانه، دکوراسیون و طراحی تک رنگ یا سبک تک رنگ در دکوراسیون داخلی یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود.

در این سبک، هدف استفاده از یک رنگ اصلی در تمام قطعات به همراه تعداد بسیار کمی از رنگ های مکمل و متضاد است. به همین دلیل بله طراحی تک رنگ اکثر طراحان می گویند طراحی تک رنگ، می توان از چند رنگ در آن استفاده کرد.

دکوراسیون آشپزخانه تک رنگدکوراسیون آشپزخانه تک رنگ

دلایل زیادی برای جذاب بودن سبک تک رنگ دکوراسیون داخلی هستند که مهمترین آنها وحدت، انسجام و هماهنگی است که به دلیل کم رنگ بودن به دست می آید. توجه داشته باشید که هر چه رنگ ها و عناصر کمتری وارد محیط شوید، مغز سریعتر پردازش می کند و در نتیجه فرد احساس خوشایندی خواهد داشت.

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی چیست؟

طراحی تک رنگطراحی تک رنگ

رنگ های سبک دکوراسیون تک رنگ چیست؟

همانطور که گفته شد در استایل تک رنگ از یک رنگ استفاده می شود. به عبارت دیگر در این سبک از ترکیب تناژهای تیره و روشن رنگ کروماتیک استفاده شده است. به عبارت دیگر، اگر رنگ اصلی سبز در نظر گرفته شود، کافی است تن روشن و تیره آن را در جدول رنگ انتخاب کنید و مقدار کمی در کنار رنگ اصلی به کار ببرید. اما نکته این است که در سبک معماری داخلی تک رنگ بیشتر از چه رنگ هایی استفاده می شود؟

ادامه مطلب  بهترین شومینه الکلی در ایران

لازم به ذکر است که در این سبک محدودیتی در نوع رنگ وجود ندارد و با توجه به شرایط محیطی و اندازه فضا می توان از رنگ های خنثی، روشن و تیره استفاده کرد. از جمله رنگ های رایج در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رنگ های ثابترنگ های ثابت

برای آموزش 9 قانون رنگ در دکوراسیون کلیک کنید

طراحی تک رنگ آبی

نکته بسیار مهم در طراحی با سبک تک رنگ استفاده از رنگ هایی است که چشم را خسته نمی کند و حس خوبی را در فرد ایجاد می کند. استفاده از رنگ آبی در استایل تک رنگ می تواند یکی از انتخاب های درستی باشد که می تواند ترکیبی فوق العاده را نه تنها به صورت یک رنگ بلکه با رنگ های متضاد به ارمغان بیاورد. این رنگ ها حس آرامش خوبی را در محیط ایجاد می کنند و مدل های تک رنگ با رنگ آبی را در عکس های زیر مشاهده می کنید.

سبک تک رنگ آبیسبک تک رنگ آبی

سبک تک رنگ آبیسبک تک رنگ آبی

سبک تک رنگ دکوراسیون داخلیسبک تک رنگ دکوراسیون داخلی

دکوراسیون سبک مینیمال چیست؟

سبک تک رنگ سفید

طراحی داخلی تک رنگ سفید نیاز به دقت بالایی دارد و باید بتوانید از رنگ های مکمل و متضاد به خوبی استفاده کنید تا بر کسل کننده بودن فضا غلبه کنید. البته در نظر داشته باشید که در خانه های کوچک با نور کم، طرح تک رنگ سفید می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. تصاویر زیر نمونه هایی هستند سبک تک رنگ در دکوراسیون داخلی آنها را می توانید در رنگ سفید مشاهده کنید که در اتاق خواب، آشپزخانه و حتی دفتر کار اجرا می شوند.

سبک تک رنگ سفیدسبک تک رنگ سفید

سبک تک رنگ سفیدسبک تک رنگ سفید

سبک تک رنگ سفیدسبک تک رنگ سفید

طراحی داخلی تک رنگ مشکی

از دیگر رنگ های کروماتیک می توان به رنگ مشکی اشاره کرد که استفاده از آن در طراحی داخلی نیاز به جسارت زیادی دارد. توجه داشته باشید که استفاده از رنگ مشکی برای استایل تک رنگ در محیط هایی که با مشکل و محدودیت کمبود فضا مواجه نیستند استفاده می شود زیرا فضا را کوچکتر نشان می دهد. استفاده از رنگ های متضاد در مقادیر کم یا گلدان هایی با برگ های پهن می تواند علاوه بر رنگ تیره و مشکی غالب، ترکیبی فوق العاده و مجلل را به ارمغان بیاورد.

ادامه مطلب  هندریل شیشه ای چیست ؟

علاوه بر این، استفاده از لوسترهای آویز نقره ای یا بژ و میزهای پایه طلایی علاوه بر رنگ مشکی می تواند به نتایج خوبی دست یابد. در زیر چند نمونه استفاده آورده شده است سبک تک رنگ دکوراسیون داخلی می توانید آن را در رنگ مشکی ببینید.

طراحی داخلی تک رنگ مشکیطراحی داخلی تک رنگ مشکی

طراحی تک رنگ مشکیطراحی تک رنگ مشکی

ویژگی های دکوراسیون به سبک نئوکلاسیک چیست؟

سبک دکوراسیون تک رنگ سبز

اگر به دنبال آرامش در محیط مورد نظر هستید، سبک تک رنگ سبز شاید انتخاب خوبی باشد. ترکیب رنگ سبز روشن و تیره در کنار هم نه تنها برای اتاق خواب و آشپزخانه ایده آل است، بلکه گزینه ای پرکاربرد برای حمام و توالت است.

سبک دکوراسیون تک رنگ سبزسبک دکوراسیون تک رنگ سبز

سبک دکوراسیون داخلی تک رنگ سبزسبک دکوراسیون داخلی تک رنگ سبز

علاوه بر موارد فوق، از رنگ های دیگری مانند بژ، خاکستری، بنفش، صورتی و زرد نیز می توان برای طراحی خانه تک رنگ استفاده کرد.

سبک دکوراسیون تک رنگسبک دکوراسیون تک رنگ

سبک دکوراسیون داخلی تک رنگ زردسبک داخلی تک رنگ زرد

سبک داخلی بنفش تک رنگسبک داخلی بنفش تک رنگ

سبک داخلی تک رنگ بژسبک داخلی تک رنگ بژ

دکوراسیون تک رنگ سبزدکوراسیون تک رنگ سبز

سبک تک رنگ صورتیسبک تک رنگ صورتی

اصول چیدمان تک رنگ خانه

بر خلاف سایر سبک های دکوراسیون، معماری داخلی تک رنگ به دلیل استفاده از رنگ های بسیار کم نیاز به دقت بالایی دارد. زیرا عدم رعایت استانداردها می تواند منجر به ایجاد فضایی کاملا خسته کننده شود. علاوه بر این، سلیقه افراد در انتخاب و ارتباط با این سبک بسیار متفاوت است و همه نمی توانند این طرح را دوست داشته باشند. اگر تجربه ای در طراحی با سبک تک رنگ ندارید، پیشنهاد می کنیم اصول مهم در این زمینه را در نظر بگیرید. از جمله مهمترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • ترکیب رنگ های کروماتیک را بشناسید و با توجه به میزان فضای موجود در محیط مورد نظر بهترین را انتخاب کنید.

ترکیب رنگ تک رنگترکیب رنگ تک رنگ

  • برای شروع، از فضاهای کوچک مانند توالت و حمام شروع کنید.

دکوراسیون حمام تک رنگدکوراسیون حمام تک رنگ

  • اگر فکر می کنید فضاهای کوچک با استایل تک رنگ می توانند حس خوبی به شما بدهند، جلوتر بروید. برای مثال می توانید از اتاق خواب ها شروع کنید و به تدریج قسمت های دیگر را با این سبک طراحی کنید.
ادامه مطلب  18 سبک دکوراسیون اتاق خواب جذاب و پرطرفدار

سبک تک رنگ دکوراسیون اتاق خوابسبک تک رنگ دکوراسیون اتاق خواب

برای جلوگیری از محیط خسته کننده و خسته کننده، بهتر است نقش ها و طرح ها را چند برابر کنید. به عنوان مثال با استفاده از کفپوش طرح دار، کاغذ دیواری با الگوهای تکراری می تواند انتخاب خوبی در فضای مورد نظر باشد.

تک رنگتک رنگ

  • ترکیبی از رنگ های کروماتیک و متضاد را انتخاب کنید. استفاده از رنگ متضاد به مقدار کم در فضا می تواند جذابیت آن را بیشتر کند سبک تک رنگ بودن
  • چیدمان تک رنگ خانهچیدمان تک رنگ خانه

طراحی داخلی تک رنگطراحی داخلی تک رنگ

  • از رنگ های خنثی غافل نشوید. سفید، بژ، خاکستری می تواند شرایط خوبی را در اتاق ایجاد کند و آن را روشن تر کند.

اتاق خواب تک رنگاتاق خواب تک رنگ

دکوراسیون تک رنگ خنثیدکوراسیون تک رنگ خنثی

برای مقابله با کسالت محیط های تک رنگ، استفاده از مجسمه ها، میزها و المان های مدرن می تواند گزینه خوبی باشد.

سبک تک رنگسبک تک رنگ

سبک تک رنگ دکوراسیون اتاق خواب

انتخاب روتختی، پرده، کفپوش و عناصر تزیینی میز پاتختی و همچنین رنگ دیوار اتاق خواب بسیار مهم است و رعایت نکردن استانداردها باعث از بین رفتن آرامش این فضا می شود. همانطور که گفته شد بهتر است در اتاق خواب به سبک تک رنگ از تعداد زیادی الگو و طرح استفاده کنید تا مرزها به خوبی مشخص شود و ذهن خسته نشود. در زیر چند مدل و عکس تک رنگ از اتاق خواب خواهید دید

  • اتاق خواب با طراحی تک رنگاتاق خواب با طراحی تک رنگ

دکوراسیون اتاق خواب تک رنگدکوراسیون اتاق خواب تک رنگ

طراحی آشپزخانه تک رنگ

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه تک رنگ شما باید بتوانید رنگ مناسب برای کابینت، میز و صندلی و همچنین کفپوش انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که استفاده از رنگ های سفید در آشپزخانه می تواند ذهن را خسته کند، بنابراین پیشنهاد می کنیم از رنگ متضاد در جزئیات استفاده کنید. می توانید در کنار کرم از رنگ سفید عاج نیز استفاده کنید. در زیر چند مدل از عکس های اخیر آورده شده است آشپزخانه به سبک تک رنگ خواهید دید

آشپزخانه تک رنگآشپزخانه تک رنگ

سبک تک رنگ طراحی آشپزخانهسبک تک رنگ طراحی آشپزخانه

آشپزخانه تک رنگآشپزخانه تک رنگ

سبک تک رنگ دکوراسیون حمام

با توجه به فضای بسیار کمی که به توالت و سرویس بهداشتی اختصاص داده شده است، به همین دلیل استفاده از ترکیب رنگ های زیاد باعث شلوغی آن می شود. از موارد کاربرد سبک داخلی تک رنگ می توان به سرویس بهداشتی و حمام اشاره کرد. استفاده از کاشی و سرامیک های سفید، آبی و سبز می تواند انتخابی ایده آل برای این محیط باشد. نمونه هایی از جدیدترین مدل ها توالت و حمام به سبک تک رنگ در زیر خواهید دید.

طراحی تک رنگطراحی تک رنگ

حمام تک رنگحمام تک رنگ

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا