طراحی دکوراسیون داخلی

دیوار پشت تلویزیون را چطور تزیین کنیم؟

یکی از مهم ترین کارها در دکوراسیون داخلی منزل، تزیین دیوار پشت تلویزیون است. چون این دیوار بیشترین دید را نسبت به سایر بخش های منزل دارد و در اغلب مواقع مبلمان نیز روبروی آن چیده می شود. برای تزیین تی وی ال روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه برخی از آنها را معرفی خواهیم کرد.

پوشش دیوار پشت تلویزیون با ماربل شیت

نصب مجسمه و تابلو روی دیوار تلویزیون یک اشتباه بزرگ است چون فضا را بیش از اندازه شلوغ می کند و باعث بهم خوردن تمرکز افراد خواهد شد. به همین دلیل بهتر است تا حد امکان به دیوارپوش ها برای این بخش توجه کنید. یکی از گزینه های بسیار مناسب برای نمای پشت تلویزیون مدرن، استفاده از سنگ های مصنوعی به نام ماربل شیت است.

ماربل شیت یا استونیت نوعی سنگ مصنوعی است که در آن مواد پی وی سی و پودر سنگ به کار رفته و به سطحی مقاوم در برابر ضربه تبدیل شده است. این پوشش ها سطح صاف و صیقلی داشته و به دلیل بازتاب نور فضا را نیز بزرگتر نشان می دهد. از دیگر مزایای ماربل شیت ها می توان به تنوع بالا در طرح و رنگ اشاره کرد و با هر سبک دکوراسیون قابل استفاده است. در حالت کلی مزایای ماربل شیت پشت تلویزیون عبارتند از:

  • استونیت عایق صوتی می باشد
  • عایق حرارتی می باشد.
  • در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد.
  • دیوارپوش سنگ پی وی سی آنتی باکتریال می باشد.
  • دیوارپوش سنگ پی وی سی رسوب و جرم به خود نمی گیرد.
  • دارای تنوع بالا در طرح و رنگ می باشد.
  • ضد آب بوده و قابلیت شستشو دارند.
  • قابل نصب در محیط های دارای نم و رطوبت است
  • ظاهری کاملا شبیه به سنگ طبیعی دارد.
  • دیوارپوش استونیت نصب آسان و سریعی دارد.
  • برای نصب این نوع دیوارپوش نیاز به مصالح ساختمانی و تخریب زیرساخت نیست.
  • در تمام مکان ها اعم از مسکونی، اداری، تجاری، بیمارستان و کلینیک ها قابل استفاده می باشند.
  • بر روی تمام سطوح قابل نصب است
  • مواد شوینده صنعتی و خانگی آسیبی به بدنه آنها وارد نمی کند
  • وزن کم و حمل و نقل آسان دارد
  • در مجاورت شعله دچار ریزندگی شده و باعث خود اطفایی آتش سوزی می شود
ادامه مطلب  تزیین راه پله بیرون ساختمان + مدل و ایده و عکس جدید

پوشش دیوار پشت تلویزیون با ماربل شیت

استفاده از کاغذ دیواری برای تی وی وال

از دیگر انتخاب های مناسب برای تزیین دیوار پشت تلویزیون می توان به استفاده از کاغذ دیواری اشاره کرد. کاغذ دیواری دارای بیشترین تنوع نسبت به سایر انواع دیوارپوش داخلی منزل است و متناسب با سبک دکوراسیون و شرایط محیط می توان آنها را انتخاب کرد. علیرغم وجود کاغذ دیواری های سه بعدی بسیار زیبا، پیشنهاد می کنیم برای پشت تلویزیون طرح های ساده را تا حد امکان استفاده کنید.

تزیین دیوار تی وی با پانل چوبی

چوب در دکوراسیون داخلی کاربرد بسیار زیادی دارد و فضا را آرام می کند. یکی از بخش های مناسب برای نصب دیوارپوش و پانل های چوبی در منزل، دیوار پشت تی وی است. تزیین دیوار پشت تلویزیون با چوب راهکار مناسبی برای منازل مدرن و کلاسیک است که به صورت ترکیبی با سایر متریال ها نیز به کار می رود. از پانل های چوبی می توان در کنار سنگ های مصنوعی و آنتیک و همچنین رنگ و کاغذ دیواری استفاده کرد.

تزیین دیوار تی وی با پانل چوبی

استفاده از پی وی سی سه بعدی

انتخاب بعدی برای تی وی وال پانل های سه بعدی پی وی سی هستند که از نظر طرح و رنگ تنوع بالایی دارند. این پوشش ها تایل های پی وی سی هستند که طرح های سه بعدی بر روی آنها اجرا می شود. از مزایای این پوشش ها می توان به عایق بودن در برابر نم و رطوبت و قابلیت شستشوی آنها اشاره کرد.

علاوه براین، اگر منزل استیجاری است می توانید این دیوارپوش را از روی دیوار جدا کرده و در مکان جدید نصب کنید. نصب آنها نیز به اسانی روی تمام سطوح گچی، سیمانی، بتنی و سنگی قابل اجرا است.

ادامه مطلب  نکات مهم در مورد ست (هماهنگ) کردن لوازم منزل که نمی‌دانید!

دیوارپوش آجری

اگر سبک دکوراسیون داخلی را روستیک انتخاب کرده اید، دیوارپوش های آجری انتخاب مناسبی برای پشت تلویزیون خواهند بود. این دیوارپوش ها از تایل های کوچک آجری تشکیل شده اند که اغلب رنگ های قهوه ای و قرمز تیره دارند و متناسب با شرایط محیط نیز می توان آنها را رنگ آمیزی کرد.

تزیین دیوار پشت تلویزیون با رنگ

همیشه برای زیباسازی فضای داخلی نیاز به استفاده از دیوارپوش ها نیست و می توان از رنگ های متنوع و شیک نیز استفاده کرد. رنگ های داخل ساختمان تنوع بسیار زیادی دارند و در انواع مختلف مات، براق و نیمه مات ارائه می شوند. رنگ های آکریلیک و روغنی هر دو برای پشت تلویزیون مناسب هستند، چون قابلیت شستشو دارند.

برای جلوه بهتر، رنگ دیوار پشت تلویزیون را متفاوت با دیوارهای جانبی می توان اجرا کرد. البته دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از رنگ های تند و بسیار گرم مانند قرمز و نارنجی برای پشت تلویزیون استفاده نکنید. چون این رنگ ها چشم را خسته می کند و تمرکز افراد را کاهش می دهند.

ترکیب دیوارپوش و نور خطی

از دیگر راهکارهای مناسب برای زیباتر شدن این دیوار می توان به استفاده از رنگ یا انواع دیوارپوش پشت تلویزیون به همراه نورپردازی اشاره کرد. نور خطی در دکوراسیون مدرن کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده و پشت تلویزیون از این طریق نور بسیار زیبایی جلوه پیدا می کند. این نورها از نظر رنگ نیز تنوع دارند و سفید و زرد کاربرد بیشتری نیست به بقیه دارند.

سخن آخر

علاوه بر موارد فوق، برای زیباتر شدن دیوار پشت تلویزیون می توان از دیوارپوش های چرمی و فومی نیز استفاده کرد. توصیه می کنیم به هیچ عنوان پشت تلویزیون را با آینه تزیین نکنید، چون افراد تصوری خود را در آینه مشاهده می کنند و تمرکز خود را برای تماشای فیلم از دست خواهند داد. تا حد امکان طرح های ساده با رنگ های ملایم را برای این دیوار انتخاب کنید تا بهترین نتیجه از این انتخاب دریافت شود.

ادامه مطلب  شومینه الکلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا