طراحی دکوراسیون داخلی

نکات مهم در مورد ست (هماهنگ) کردن لوازم منزل که نمی‌دانید!

برخی افراد استعداد چندانی برای ست یا هماهنگ کردن وسایل منزل خود ندارند و علی‌رغم خرید لوازم گران‌قیمت، از ظاهر و چیدمان آن‌ها در منزل راضی نیستند؛ چراکه زیبایی که مدنظر آن‌ها است، به نمایش گذاشته نشده است. اگر شما نیز در ردیف چنین افرادی هستید، اصلاً نگران نباشید؛ چراکه با یادگیری برخی قوانین طلایی و یک سری مهارت‌های خاص، می‌توانید دکور منزلتان را به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی کنید. این مهارت‌ها از انتخاب رنگ دیوار تا خرید برخی وسایل مانند میز تلویزیون و کنسول ست را در برمی‌گیرد. اولین و مهم‌ترین قانون در این زمینه، توجه به جزئیات دسته‌بندی است. لازم به ذکر است در قوانین چیدمان و ست کردن، گروه‌های زوج، بسیار جذاب‌تر و هماهنگ‌تر به نظر می‌رسند. در ادامه مقاله با بررسی دقیق سایر نکات مربوط به دکوراسیون ست با ما همراه باشید.

قوانین مهم

قوانین بی‌شماری جهت ست کردن وسایل منزل وجود دارد که البته پیروی از این قوانین کاملاً سلیقه‌ای است. برخی ممکن است از همه این قوانین پیروی کنند و در مقابل عده‌ای تنها به اجرای برخی از آن‌ها اکتفا کنند. در ادامه به بررسی برخی از این قوانین خواهیم پرداخت:

تعیین سبک دکوراسیون

قبل از خرید و فکر کردن به چگونگی ست کردن وسایل خانه، بهتر است از سبک موردعلاقه خود، آگاه باشید و انتخاب کنید که کدام سبک را بیش‌تر از بقیه، جهت اجرا در فضای اطراف خود می‌پسندید. با تصمیم‌گیری در مورد سبک موردعلاقه خود به‌عنوان اولین قدم، فرایند چیدمان منزل به‌راحتی پیش می‌رود.

ست کردن رنگ‌ها

مرحله دوم جهت هماهنگ‌سازی لوازم منزل، انتخاب رنگ است. برای زیبایی بیشتر می‌توانید از رنگ‌هایی که در یک طیف قرار دارند، استفاده کنید. ابتدا یک قسمت از منزل، مثلاً دیوارها را به‌عنوان رنگ پایه مدنظر قرار دهید و سپس بقیه دکوراسیون مانند پرده، فرش، میز تلویزیون، مبلمان و سایر اجزا را با آن ست و هماهنگ کنید. لازم به ذکر است که رنگ‌های مکمل که یکدیگر را تکمیل می‌کنند، برای ایجاد دکوراسیون منسجم، بسیار مناسب هستند. برای این کار می‌توانید از یک رنگ با درجات مختلف پررنگ یا کم‌رنگ استفاده کنید.

ادامه مطلب  بهترین رنگ برای خانه کدام است؟

توجه به فضای در دسترس

عامل دیگری که باید قبل از خرید وسایل به آن توجه کنید، میزان فضایی است که می‌خواهید دکوراسیون را در آن اجرا سازید. آیا منزل شما بزرگ است یا کوچک؟ البته در صورت محدود بودن فضا نیز جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا در حال حاضر برای خانه‌های کوچک نیز وسایل بسیار شیک مانند استفاده از تخت تاشو یا مبلمانی که فضای کمی اشغال می‌کنند، خلق‌شده است. زمانی که وسایل متناسب با فضای موجود باشند، ست شدن رنگ وسایل خانه بیش‌تر نمایان می‌شود.

نورپردازی مناسب

اگر که نور خانه مناسب نباشد، سلیقه شما در چیدمان نیز دیده نمی‌شود. در مرحله اول بهتر است از نور طبیعی که به خانه وارد می‌شود، نهایت استفاده را ببرید. برای این کار به‌جای استفاده از پرده‌های زمخت چندلایه، از پرده‌های نازک مانند انواع حریر که مانع ورود نور نمی‌شود، استفاده کنید تا در زمان صبح که نور طبیعی به داخل خانه می‌تابد، از آن بهره‌مند شوید. علاوه بر نور خورشید، می‌توانید از نورهای داخلی پرقدرت، مانند انواع چراغ‌های جدید و لوسترها که سبب زیبا جلوه دادن رنگ‌های دکوراسیون و وسایل خانه می‌شوند، استفاده کنید.

نقطه مرکزی یا کانون اتاق

طبق این قانون باید نقطه کانونی اتاق را بیابید. نقطه کانونی مکانی است که افراد به‌محض ورود به اتاق آن را پیدا می‌کنند و نگاه‌شان به آن سمت خیره می‌شود. بعد از مشخص کردن این نقطه، باید بتوانید با عناصر تزئینی آن را بیارایید. برخی از این عناصر می‌تواند قرار دادن یک تابلو یا اثر هنری و گلدان گل زیبا و چشم‌نواز باشد. استفاده از این موارد یا هر وسیله دیگر، بستگی به سلیقه شخص دارد. گاهی برخی مکان‌ها دارای نقطه کانونی نیستند که در این صورت باید با اجرای برخی آیتم‌ها مانند رنگ کردن قسمتی از دیوار، قرار دادن مبل یا میز تلویزیون بزرگ در یک ناحیه و قرار دادن کتابخانه، نقطه کانونی را در آن فضا خلق کنید.

ادامه مطلب  نقش نوار لبه پی وی سی در دکوراسیون داخلی خانه

خلاقیت در ست کردن وسایل منزل

علاوه بر موارد ذکرشده که درواقع مربوط به آیتم‌های محیطی هماهنگ‌سازی بودند و به بدنه منزل مربوط می‌شدند، با خرید برخی وسایل می‌توان زیبایی خاصی را در محیط به وجود آورد که هر چشمی را به خود خیره سازد. برخی از این آیتم‌ها عبارت‌اند از:

خرید ست میز کنسول و میز تلویزیون

در گذشته نیز از این وسایل به‌طور جداگانه استفاده می‌شد، اما امروزه جهت زیبایی بیشتر و حرفه‌ای جلوه دادن محیط، از ست میز کنسول و میز تلویزیون استفاده می‌شود. این وسایل در ابعاد و طرح و رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارند، که می‌توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب و خریداری کنید. برخی از رنگ‌های روشن و ابعاد کوچک‌تر یعنی میز تلویزیون و کنسول‌های کوچک و ظریف استقبال می‌کنند و برخی دیگر که فضای بیشتری در اختیار دارند، از نمونه‌های بزرگ‌تر و جادارتر استفاده می‌کنند.

جاکفشی

علاوه بر میز تلویزیون، آیتم دیگری که امروزه مورداستفاده قرار می‌گیرد، جاکفشی‌های مینیمال و خاص است. البته این محصول تنها برای نگهداری کفش مورداستفاده قرار نمی‌گیرند و کاربری آن‌ها به‌گونه‌ای است که علاوه بر اینکه می‌توان برای قرار دادن کفش از آن‌ها استفاده کرد، قابلیت نگهداری لباس‌ها را نیز در قسمت دیگر دارند. همچنین معمولاً در همه آن‌ها، آینه‌های بزرگی تعبیه‌شده است که کارایی آن را دوچندان ساخته است. برای خرید میز تلویزیون یا جاکفشی‌های مدرن و شیک، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی هیلدا چوب مراجعه و با بررسی محصولات، خرید خود را ثبت کنید.

افزودن جزئیات تزیینی برای ست کردن وسایل

جهت زیباسازی فضای منزل، از قوانین ست و هماهنگ کردن عناصر و وسایل استفاده می‌شود تا علاوه بر ایجاد آرامش در فضا، زیبایی محیط را به همراه داشته باشد. استفاده از ست میز تلویزیون و کنسول و جاکفشی، تابلوها و آثار هنری، عکس‌های خانوادگی با قاب‌های هماهنگ و هزاران ایده شخصی دیگر، جزو مواردی هستند که فضا را آماده یک زندگی جذاب و لذت‌بخش می‌کنند. استفاده و به‌کارگیری این موارد با توجه به سبک موردپسند افراد و علایق آن‌ها به رنگ‌ها یا برخی وسایل مانند میز تلویزیون مدرن، کنسول چوبی لاکچری و شیک، جاکفشی مینیمال جدید یا برخی آیتم‌های دیگر صورت می‌گیرد. هیلدا چوب کلیه لوازم را با بهترین و باکیفیت‌ترین متریال، تولید و روانه بازار ساخته است که می‌توانید برای خرید میز تلویزیون یا سایر محصولات، به آدرس اینترنتی آن مراجعه کنید.

ادامه مطلب  سیستم گرمایش از کف یک راه حل مدرن برای گرم کردن فضاهای داخلی

هیلدا چوب | خرید آنلاین و حضوری: hildachoob.com | ارسال به سراسر ایران با بسته بندی تمیز و مرتب

تلفن هماهنگی و سفارشات: ۰۹۳۵۸۰۶۲۶۲۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا