دکوراسیون آشپزخانهطراحی دکوراسیون داخلی

تفاوت بین آشپزخانه‌های مدرن و کلاسیک چیست؟

طراحی کابینت مدرن با ویژگی‌های به‌روز و استفاده از جدیدترین اکسسوری ها و تکنولوژی ها تکاملی است از آشپزخانه کلاسیک با امکانات دیگر به سوی آشپزخانه ای با سبک مدرن. انتخاب بین آشپزخانه مدرن و کلاسیک کاملاً برای افزودن بهترین‌ها به خانه‌تان، یک انتخاب شخصی است.

آشپزخانه جایی است که هر روز صبحانه بهترین روزها را در آن می‌گذرانید. پس اجازه دهید که هویت و افکار خود را بیان کنید. اولین فکری که در ذهن شما ممکن است نقش ببندد وقتی که این دو را مقایسه می‌کنید، این باشد که کلاسیک به نوعی قدیمی است و مدرن به نوعی جدید، درست است؟

آیا واقعاً صحیح است که آشپزخانه‌های قدیمی تنها چند امکانات دارند؟ بیایید این سوالات را درباره آشپزخانه مدرن و کابینت کلاسیک از طریق این توضیح واضح برطرف کنیم.

طراحی آشپزخانه مدرن چیست؟

طرح‌های آشپزخانه‌های مدرن معمولاً جسورانه و جذاب‌تر هستند و از لوازم داخلی برای جلوه‌ی ویژه‌ای استفاده می‌شود. ویژگی‌های این آشپزخانه‌ها به گونه ای طراحی شده‌اند تا کمترین شلوغی را داشته باشند و بنابراین کابینت‌ها به شکل مینیمال و بی دسته طراحی می‌شوند.

طرح‌های آشپزخانه مدرن دارای فضاهای ذخیره‌سازی فراوانی با ویژگی‌های یکپارچه مانند و کشوهایی با قابلیت حمل آسان هستند. فناوری‌ها و تجهیزات جدید و به‌روز برای ایجاد یک انقلاب صنعتی برای ایجاد تغییرات فرهنگی ترکیب شده‌اند. ویژگی‌های مشترکی که می‌توان در یک کابینت مدرن پیدا کرد، شامل کابینت‌های براق هایگلاس، استیل ضد زنگ و ترکیبی سفید هستند.

طراحی آشپزخانه کلاسیک چیست؟

آشپزخانه های کلاسیک کاملا بر خلاف آشپزخانه های مدرن هستند. اگرچه مدرن نیستند، اما راحتی خانه های سنتی را با ویژگی های جذاب تر دارند. طرح ها و الگوهایی که استفاده می‌شوند، رنگ‌های گرم‌تر با مواد طبیعی هستند تا ارتعاش خانگی را در آشپزخانه شما به دست آورند. جهان ممکن است در طول سال ها تکامل یافته باشد، اما این ظاهر سنتی با ظاهر خوب، قدیمی همیشه در خط ترند است.

ادامه مطلب  شیک ترین و زیباترین مدل های دیزاین اتاق یوگا و مدیتیشن آپدیت 1403

حس تازه و طبیعی اولین ویژگی جذاب این طراحی آشپزخانه کلاسیک است. در اینجا کنتراست با سایه روشن و تیره ایجاد می شود تا تعادل ایجاد شود.

آشپزخانه مدرن در مقابل آشپزخانه کلاسیک

هر دو طرح در نوع خود منحصر به فرد و جذاب هستند. ویژگی ها و ویژگی ها در هر کدام کاملاً متفاوت است، بنابراین نیازی به مقایسه آنها با هم نیست. اگر علاقه مند به طبیعت و حال و هوای سنتی و کلاسیک هستید، طراحی آشپزخانه کلاسیک با ظاهری کاملا طبیعی و خانگی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. یا اگر عاشق زیبایی‌شناسی مدرن هستید، می‌توانید طرح‌های آشپزخانه مدرن را برای خانه خود انتخاب کنید. آشپزخانه مدرن و کلاسیک هر دو سلیقه شما پوشش میدهد و رضایت شما را جلب می کند.

حالا بیایید ببینیم چه تفاوت هایی بین آشپزخانه مدرن و کلاسیک وجود دارد

طرح و شکل

شکل آشپزخانه تفاوت عمده ای است که می توانید بین آشپزخانه های مدرن و کلاسیک متوجه شوید. آشپزخانه کلاسیک با اشکال گردتر طراحی شده است تا زیبایی گرمی را با لمس خانه سنتی ارائه دهد. برعکس، آشپزخانه‌های مدرن برعکس آن‌ها، با لبه‌های تیز، زوایای مستقیم و خطوطی با نمای واضح برش، دارند. این سبک طراحی در شکل، برشی ظریف و خطوط صاف و زیبایی را به هر آشپزخانه ای می بخشد.

لوازم خانگی

آشپزخانه کلاسیک دارای یک سبک مستقل است، با این حال آشپزخانه های مدرن بر لوازم داخلی تاکید دارند. در اینجا، آشپزخانه مدرن با دادن فضای کاری بیشتر با کابینت های مخفی که طرح ها را سازماندهی می کند، یک امتیاز کسب می کند. لوازم خانگی مدرن راحت‌ترین و کاربردی‌ترین وسایل برای قرار گرفتن در یک فضای محدود هستند تا ظاهری تمیز و مرتب با ویژگی‌های نگهداری آسان داشته باشند.

ادامه مطلب  6 نکته که باید پیش از خرید فن کویل بدانید!

کابینت در طراحی آشپزخانه کلاسیک و مدرن

در حالی که به کابینت می روید، آشپزخانه کلاسیک دارای پنل ها و قفسه های بزرگ است که فضای بیشتری را می دهد که می تواند چهار نفر را همزمان در خود جای دهد. در مقابل، آشپزخانه مدرن با کابینت های مدرن کارآمد با گزینه های آشپزخانه کوچک شیک و حداقل طراحی شده است.

رنگ و طرح

دو آشپزخانه متفاوت به گونه ای طراحی شده اند که تفاوت اصلی را در رنگ های خود داشته باشند. آشپزخانه کلاسیک دارای شکل گرد و الگوهای گلدار در اصطلاح رایج است. همیشه برای این طرح ها سایه هایی داده می شود تا به طبیعت متصل شوند، به ویژه پوشش چوبی که ظاهر سنتی خیره کننده ای به آن می بخشد. در آشپزخانه های مدرن، جسارت و تضاد با لذت بیشتری پذیرفته می شود. الگوهای استفاده شده در اینجا عمدتاً ظریف هستند تا ظاهری مینیمال با پرداختی مدرن داشته باشند. موضوع ایجاد ظاهری تازه و مرتب با طرح های مینیمال در آشپزخانه مدرن است.

بیایید تصمیم بگیریم!

برنامه ریزی برای بازسازی آشپزخانه کار سختی است اگر در نوسانی برای انتخاب بین طراحی آشپزخانه کلاسیک و مدرن هستید. هر دو عالی هستند و در نوع خود منحصر به فرد به نظر می رسند. با مقایسه شکل، وسایل، کابینت، مواد و الگوهای رنگی که برای ایجاد هر دوی این آشپزخانه ها استفاده شده است، ممکن است ایده ای داشته باشید که کدام یک با سلیقه شما مطابقت دارد.

هنگام انتخاب طرحی غیر از سلیقه شخصی خود، باید اندازه و نیازهای آشپزخانه خود را در ذهن خود در نظر بگیرید. آیا فضای بزرگتری برای اشغال چهار یا پنج نفر دارید؟ سپس می توانید سراغ آشپزخانه کلاسیک بروید. اگر نه، می توانید آشپزخانه مدرن و شیک را انتخاب کنید. به غیر از این، کل بازسازی آشپزخانه لحظه ای مملو از سرگرمی است، اگر روی موضوع و طراحی ثابت باشید.

ادامه مطلب  جدیدترین مدل سینک ظرفشویی استیل البرز همان چیزیست که می خواهید!

مجموعه دکوراسیون خشت اول به عنوان یک از پیشتازان و فعالین صعنت دکوراسیون در تمامی مراحل از طراحی تا اجرا در کنار شماست تا بهترین انتخاب را برای یک آشپزخانه رویایی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا