طراحی دکوراسیون داخلی

کلید پریز لمسی هوشمند چیست

احتمالا این روزها بارها و بارها درباره کلید پریز لمسی هوشمند شنیده اید. مخصوصا اگر به دنبال ساخت یک واحد آپارتمان باشید و یا شغل شما به گونه ای با ساختمان سازی و یا بازسازی و طراحی داخلی مرتبط باشد. در واقع زمانی که کار ساخت یک واحد مسکونی نزدیک به پایان است و یا بازسازی یک آپارتمان در حال انجام است و به روزهای آخر آن رسیده است، وقت تصمیم گیری درباره کلید پریز هاست.

اما این روزها که انواع و اقسام کلید و پریز ها با رنگ ها و طرح های متنوع وجود دارند، انتخاب ست مناسب می تواند بسیار چالش بر انگیز باشد. به طور کلی میتوان این دسته از محصولات را به صورت زیر طبقه بندی کرد:

  1. کلید پریز های مکانیکی: این نوع از محصولات درست همان هایی هستند که از قدیم با آنها آشنایی داریم. این نوع از تجهیزات بصورت تک پل تا چهار پل تولید می شوند و کارایی بسیار ساده ای دارند. کافیست بصورت مکانیکی یکی از پل ها را حرکت دهیم تا چراغ ها روشن و خاموش شوند.

  1. کلید پریز های لمسی غیر هوشمند:

این کالاها نسبتا به روز هستند. درواقع همان کاری که سوییچ های مکانیکی برق انجام می دهند در این محصولات بصورت لمسی و با استفاده از سنسور های تاچ انجام می گیرد. کلید پریز های لمسی غیر هوشمند انواع و برند های مختلفی دارند و درست مانند نمونه های مکانیکی در طرح ها و رنگ های متنوع موجود هستند. در این نمونه ها با تاچ کردن یک صفحه یا نقطه حساس، می توان به سادگی سیستم روشنایی را روشن و خاموش کرد.

  1. کلید پریز های لمسی هوشمند :

اما خرید کلید لمسی هوشمند می تواند درب جدیدی را به روی شما باز کند. به دنیای اینترنت اشیا خوش آمدید. این محصولات علاوه بر آنکه بصورت تاچ و لمسی کار می کنند می توانند به اینترنت و حتی به سایر بخش های یک خانه هوشمند متصل شوند و با آنها ارتباط برقرار کنند. این نوع بی نظیر و خاص از تجهیزات هوشمند سازی را می توان هم از طریق تاچ، هم با استفاده از ریموت کنترل و هم با بهره گیری از اپلیکیشن خانه هوشمند کنترل و مدیریت نمود. درواقع اصلی ترین تفاوت این نمونه با مورد دوم همین است که از طریق اینترنت و حتی از راه دور قابل کنترل هستند.

ادامه مطلب  بهترین مدل های طراحی سرویس بهداشتی با جدیدترین متدهای روز آپدیت 1403

هدف از خرید کلید لمسی چیست؟

همانطور که میدانید این تجهیزات جدید که به تازگی مسیر خود را به سمت خانه های ما باز کرده اند به طور عمومی برای باز و بسته کردن مدار طراحی شده اند و در نتیجه دستگاه مربوطه را کنترل می کنند. کلید های لمسی با روش عملکردشان از کلیدهای مکانیکی سنتی متمایز می شوند. آنها به جای استفاده از عملیات مکانیکی برای باز و بسته کردن مدارات الکتریکی ، از روش کار مبتنی بر تاچ استفاده می کنند. از مهمترین اهداف می توان موارد زیر را به صورت یک لیست ارائه داد:

  • کیفیت بی نظیر
  • تناسب برای دکوراسیون های مدرن و کلاسیک
  • بهبود عملکرد
  • قابلیت انطباق با سایر تجهیزات یک خانه هوشمند

چند نمونه کلید لمسی هوشمند

به عکس های زیر با دقت نگاه کنید. این تصاویر مربوط به یک نمایندگی کلید پریز هوشمند ایرانی هستند.

این محصولات که در رنگ های سفید، سفید صدفی، مشکی و بژ تولید می شوند دارای 3 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش هستند. شرکت گیلسا تنها تولید کننده این محصولات در ایران است.

کلید لمسی ایرانی

یکی از مهمترین سوالاتی که ذهن سازندگان ساختمان و معماران و طراحان داخلی دکوراسیون را مشغول می کند این است که کلید لمسی ایرانی قیمت مناسب تری دارد یا مدل های خارجی. چه تفاوت های مهمی میان این دو گروه از تجهیزات هوشمند سازی ساختمان وجود دارد. برای پاسخ به این سوال کافیست نگاهی به محصولات مختلف بیندازیم و آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم. برای این کار ابتدا یک نمونه خارجی را بررسی می کنیم:

  • برند خارجی IOTICS : این محصول که از طراحی بی نظیری برخوردار است، قیمتی بالا داشته و فقط در نوع فریم دار قابل عرضه است. از همه مهمتر اینکه این محصول اصلا در ایران نمایندگی کلید پریز لمسی هوشمند نداشته و در صورت بروز هرگونه مشکل شما می بایست با مسئولیت خودتان، تعمیرات آن را بر عهده بگیرید.
  • کلید لمسی هوشمند گیلسا: این محصول تولید داخل است. همانطور که در تصویر می بینید بصورت بدون فریم با استفاده از شیشه حرارت دیده تولید شده است. این محصول در 4 رنگ بندی به مخاطبان و مشتریان عرضه می شود و دارای گارانتی سه ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله است. قیمت این محصول در مقاسه با محصولات مشابه بسیار مناسب است.
ادامه مطلب  دکوراسیون اتاق خواب به سبک گرانج؛ اتاق مورد علاقه نسل زد

تنوع محصولات

برند های ایرانی عموما تنوع بی نظیری از محصولات را به شما ارائه می دهند. برای مثال انواع محصولات زیر تنها گوشه کوچکی از تنوعی است که یک برند ایرانی در حال تولید آنهاست:

  • کلید لمسی یک پل تا چهارپل
  • کلید لمسی زنگ (ملودی)
  • کلید لمسی کولر آبی
  • کلید لمسی صلیبی
  • کلید لمسی هوشمند تبدیل یک پل و دو پل
  • کلید لمسی هوشمند سناریو
  • کلید لمسی هوشمند پرده

بنابراین با در نظر گرفتن تمام جوانب به نظر می رسد که برند های ایرانی که تولید داخل باشند و در ایران نیز نمایندگی فعال داشته باشند برای استفاده مناسب تر هستند.

نمایندگی فروش کلید و پریز لمسی

بسیاری از افرادی که علاقمند به هوشمند سازی ساختمان و اینترنت اشیا هستند دوست دارند که از نزدیک و از طریق نمایندگی های فروش کلید و پریز لمسی این محصولات را دیده و درباره آن اطلاعات کسب کنند. در ایران نیز نمایندگی های متفاوتی وجود دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرکت هایکا
  • شرکت فراهوش
  • شرکت گیلسا
  • شرکت لایت نو
  • شرکت ایران تجارت
  • شرکت مایا (لایت هوم)

در میان این شرکت ها که تعداد آن ها از 10 مورد هم شاید بیشتر باشد، مورد سوم بسیار معتبر است. این شرکت که 4 نمایندگی فعال در تهران و تعداد بسیار زیادی نمایندگی در شیراز، اصفهان، تبریز، ارومیه و سایر استان ها دارد، مشتریان خود را به بهترین نحو راهنمایی می کند. البته سایر شرکت های ایرانی هم معتبر و عالی هستند.

به طور کلی مهمترین نکته خدمات پس از فروش و گارانتی است. پس در هنگام خرید به این موضوع دقت کافی داشته باشید.

ادامه مطلب  شیک ترین و بهترین مدل های فرش مدرن برای نشیمن خانه آپدیت 1403

قیمت کلید لمسی هوشمند

حالا که تا این مرحله پیش آمده ایم باید نگاهی به قیمت کلید لمسی هوشمند بیندازیم. به طور کلی اگر بخواهیم در این رابطه صحبت کنیم، نیازمند معیاری ثابت هستیم. درست است که قیمت ها همواره در حال تغییر هستند اما با در نظر گرفتن یک معادله و فرمول ساده می توانیم حدود هزینه کلید لمسی هوشمند را محاسبه کنیم. به این فرمول دقت کنید:

قیمت = متراژ خانه * 200 هزار تومان

بعنوان مثال اگر قرار باشد یک ویلای 450 متری را به طور کامل هوشمند سازی کنیم باید هزینه ای در حدود 90 میلیون تومان را برای آن در نظر بگیریم. البته لازم به ذکر است که این هزینه ممکن است با انتخاب متریال ها و مدل های مختلف کمی بیشتر یا خیلی کمتر شود.

درواقع قیمت این کالا در بازار به عوامل زیر بستگی دارد:

  • تعداد پل ها (مثلا یک پل تا چهار پل)
  • تکنولوژی ساخت (مثلا انواع کلاسیک، پلاس، پرو و ….)
  • انواع کادری و غیر کادری (مثلا جایدهی چند کلید و پریز و ملودی در یک کادر بزرگ مستطیلی)

نتیجه گیری:

در این نوشته تلاش کردیم تا مهمترین موارد در زمینه هوشمند سازی و اینترنت اشیا را با شما به اشتراک بگذاریم. اینترنت اشیا که امروزه بیش از پیش در محافل مختلف درباره آن صحبت می شود و به طور فزاینده ای در حال در بر گرفتن منزل و محیط های کار ماست. حتی محیط های شهری نیز امروزه با مجهز شدن به نسل جدید تکنولوژی توانسته اند جایگاهی ویژه کسب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا