طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون آشپزخانه ترکیه ای + 33 مدل و عکس

دکوراسیون غذاهای ترکی یکی از انواع روش های طراحی است که با فرهنگ مردم این کشور سازگار است. آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه ای به عنوان محیط خانه است که در طول شبانه روز بارها با آن مواجه می شویم. از طرفی فضایی که خانم ها بیش از هر فرد دیگری در خانواده با آن سروکار دارند باید به نکات ظریف توجه کنند. همانطور که از نام این سبک دکوراسیون آشپزخانه پیداست، اصل آن کشور ترکیه است و متناسب با ویژگی ها و فرهنگ آن طراحی شده است. این قسمت از طراحی دکوراسیون آشپزخانه به ارائه ویژگی ها، عکس ها، مدل ها، رنگ ها، نورپردازی و … می پردازد. از غذاهای ترکی

دکوراسیون آشپزخانه ترکی چیست؟دکوراسیون آشپزخانه ترکی چیست؟

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

دکوراسیون آشپزخانه ترکی چیست؟

در عصر امروز همه چیز هر روز تغییر می کند و دکوراسیون داخلی از آن جا نمی ماند. هر روز مدل ها و مدل های جدیدی وارد بازار می شوند و سعی می کنند بازار را از رقبا بدزدند. فرقی نمی کند آشپزخانه شما کوچک باشد یا بزرگ. نکته مهم استفاده حداکثری از تمام فضا است. این سوال در مدل آشپزخانه های ترک بسیار مهم است. به طور خلاصه می توان آشپزخانه ترکی را جذاب، روشن و شاد، پرنور و پر از کمد و کمد معرفی کرد!

ادامه مطلب  سبک دکوراسیون ایران باستان + مزایا، معایب، باید و نبایدها

عکس غذاهای ترکیعکس غذاهای ترکی

ویژگی های دکوراسیون آشپزخانه ترکی

با استفاده از مواد طبیعی می توانید به آشپزخانه خود ظاهری مدرن ببخشید. سعی کنید از چوب، فلز و مواد مشابه برای ایجاد چهره ای مدرن در آشپزخانه خود استفاده کنید. . می توان گفت استفاده از رنگ های روشن، روشن و پر نور در محیط و همچنین استفاده از کابینت های بلند و عمودی از ویژگی های این سبک است. انعطاف پذیری این روش طراحی یکی از ویژگی های متمایز آن است. می توانید سبک های مختلف معماری را با سبک نارکیه در آشپزخانه ترکیب کنید.

غذاهای مدرن ترکیغذاهای مدرن ترکی

چیدمان کابینت آشپزخانه ترک

با این نوع طراحی می توانید تعدادی از کابینت های کناری را به میز تبدیل کنید تا فضایی برای معاشرت اعضای خانواده ایجاد کنید. اگر چند صندلی در کنار این میزها قرار دهید جذابیت فضا بیشتر می شود. اگر آشپزخانه کوچک است حتی می توانید از این میز به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید. کمدهای دیواری باید با قفسه های بسته و عمودی ساخته شوند تا بتوان هر وسیله ای را در آنها قرار داد. برای رنگ و جنس بدنه سعی کنید از کابینت هایی با بدنه مات استفاده کنید. این نوع از کابینت های سبک آشپزخانه ترکی کمتر خط و خش و کثیفی را نشان می دهند و جذابیت بیشتری دارند.

کابینت آشپزخانه ترکیکابینت آشپزخانه ترکی

طرح رنگ در مدل دکوراسیون داخلی آشپزخانه ترکی

از رنگ هایی غیر از سفید می توان استفاده کرد. رنگ هایی مانند خاکستری، آبی پاستلی، سبز پاستلی و … نیز در دکور ترکی آشپزخانه ها استفاده می شود. اگر دوست ندارید تک رنگ باشید، می توانید از دو رنگ سفید و قهوه ای با ترکیب چوب برای ایجاد کنتراست طبیعی استفاده کنید. آبی مایل به خاکستری رنگی است که در ترکیب با سفید می تواند حس آرامش را به شما بدهد و آشپزخانه را شیک تر نشان دهد. باز هم توصیه می شود رنگ های روشن مانند سفید، کرم، خاکستری روشن و … را فراموش نکنید. در مدل آشپزخانه ترکی و از هر رنگی که دوست دارید در ترکیب با رنگ های روشن (به عنوان رنگ غالب) استفاده کنید.

ادامه مطلب  جذاب ترین مدل های میز کنار تخت خواب دخترانه مینیمال و مدرن آپدیت 1403

رنگ دکوراسیون غذاهای ترکیرنگ دکوراسیون غذاهای ترکی

غذاهای ترکی جدیدغذاهای ترکی جدید

نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه ترکی

نور در آشپزخانه بسیار مهم است. هر چه نور طبیعی در آشپزخانه بیشتر باشد، سلامت افراد بیشتر تضمین می شود. خوشبختانه نقش نور طبیعی در مدل آشپزخانه ترک بسیار مهم است. دلیل این امر تأثیر آن در بزرگتر، روشن تر و زیباتر جلوه دادن محیط است. برای استفاده حداکثری از نور طبیعی باید از پنجره های بزرگ در آن استفاده کنید تا نور کافی به محیط آشپزخانه برسد و دید خوبی برای گذراندن وقت در آن داشته باشید. یکی از دلایل محبوبیت رنگ سفید در این سبک معماری به بازتاب بهتر نور مربوط می شود. برای تکمیل نور طبیعی می توانید از نورهای مصنوعی متناسب با رنگ محیط استفاده کنید.

نورپردازی برای غذاهای ترکی نورپردازی برای غذاهای ترکی

ایده هایی برای تزیین آشپزخانه ترکی

در هر سبک معماری می توان با خلاقیت فضای بهتری متناسب با همان سبک ایجاد کرد. به طور کلی، برای توسعه یک روش باید از ایده ها الهام بگیریم. در زیر ایده هایی را ارائه خواهیم داد که تا حد امکان بهبود یابد مدل جدید غذاهای ترکی بوجود آمده اند

مدل غذاهای ترکیمدل غذاهای ترکی
آشپزخانه را جزیره ای کنید

اگر به سبک آشپزخانه های جزیره ای علاقه دارید بدانید که بهترین سبک برای ترکیب با دکوراسیون آشپزخانه همین سبک است. اگر فضای زیادی در اختیار دارید، این ایده بسیار جالب به نظر می رسد. جزیره را با چوب، غشاء، مرمر یا گرانیت بپوشانید و چند صندلی در اطراف آن قرار دهید.

غذاهای جزیره ای ترکیغذاهای جزیره ای ترکی

عکس غذاهای مدرن ترکیعکس غذاهای مدرن ترکی

از کاشی های طرح دار استفاده کنید

استفاده از کاشی های رنگی یا طرح دار باعث می شود فضای آشپزخانه یکنواخت به نظر برسد. کاشی های آبی و فیروزه ای ترک برای آشپزخانه ترکیه مدل جدید مناسب است. اگر از کاشی های ساده استفاده کرده اید و می خواهید شرایط تکرار را تغییر دهید، از برچسب های کاشی مخصوص استفاده کنید.

ادامه مطلب  طراحی و زیباسازی لبه های کابینت آشپزخانه با نوار پی وی سی

آستر غذاهای ترکیآستر غذاهای ترکی

عکس دکوراسیون آشپزخانه سنتی ترکیه عکس دکوراسیون آشپزخانه سنتی ترکیه

دکوراسیون غذاهای ترکی دکوراسیون غذاهای ترکی

از لوسترهایی با طرح های ترکی استفاده کنید

شیشه گری سنتی در ترکیه یکی از هنرها و صنایع دستی این کشور محسوب می شود. اگر می خواهید آشپزخانه شما به فرهنگ این کشور نزدیک شود، از لوسترها و وسایل روشنایی سنتی ترکیه استفاده کنید.

مدل تمام سفید برای دکوراسیون آشپزخانه ترکی

همانطور که احتمالا می دانید، رنگ سفید فضا را بزرگتر نشان می دهد. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است و می خواهید از آشپزخانه به سبک ترکی استفاده کنید، از رنگ سفید برای کابینت، دیوار، سقف و لوازم آشپزخانه استفاده کنید. این رنگ که مخصوص سبک مینیمالیست است به خوبی کثیفی را نشان می دهد. بنابراین آشپزخانه شما همیشه تمیز خواهد ماند.

دکوراسیون غذاهای ترکیدکوراسیون غذاهای ترکی

استفاده از فرش های رنگارنگ

بسیاری از ترک ها از فرش های سنتی در آشپزخانه های ترکی خود استفاده می کنند. این ایده برای کشور ما نیز بسیار جذاب به نظر می رسد. اگر به دنبال دلیل هستید، باید به تاریخ غنی فرش سنتی ایران نگاه کنید.

فرشی در دکوراسیون آشپزخانه ترکیفرشی در دکوراسیون آشپزخانه ترکی

عکس آشپزخانه ترکی با فرشعکس آشپزخانه ترکی با فرش

عکس غذاهای مدرن ترکی

عکس آشپزخانه لوکس ترکیعکس آشپزخانه لوکس ترکی

طراحی دکوراسیون آشپزخانه ترکیطراحی دکوراسیون آشپزخانه ترکی

عکس غذاهای ترکیعکس غذاهای ترکی

غذاهای ترکی جدیدغذاهای ترکی جدید

غذاهای مدرن ترکیغذاهای مدرن ترکی

مدل جدید غذاهای ترکیمدل جدید غذاهای ترکی

غذاهای لذیذ ترکیغذاهای لذیذ ترکی

غذاهای ترکی شیکغذاهای ترکی شیک

عکس غذاهای شیک ترکیعکس غذاهای شیک ترکی

مدلی شیک از غذاهای ترکیمدلی شیک از غذاهای ترکی

عکس جدید از غذاهای ترکی عکس جدید از غذاهای ترکی

آشپزخانه به سبک ترکیآشپزخانه به سبک ترکی

غذاهای سنتی ترکیغذاهای سنتی ترکی

غذاهای لوکس ترکیغذاهای لوکس ترکی

آشپزخانه مدل ترکی لوکسآشپزخانه مدل ترکی لوکس

آشپزخانه به سبک ترکیآشپزخانه به سبک ترکی

آشپزخانه به سبک ترکی آشپزخانه به سبک ترکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا