اخبار گوناگون

زیباترین جای شمال برای سفر کجاست؟

زمانی که کوله‌بار سفر را برای شمال ایران می‌بندیم، ممکن است کمی برای انتخاب مقصد دچار چالش شویم. تنوع شهرها و مکان‌های دیدنی شمال بسیار است و معمولاً زمان محدودی را می‌توانیم به سفر اختصاص دهیم. در این مقاله می‌خواهیم این گزینه‌ها را کمی محدود کنیم تا انتخاب مقصد تور شمال برایمان آسان‌تر شود. با ما همراه باشید تا با زیباترین مناطق شمال ایران به تفکیک هر استان آشنا شوید.

کدام مناطق استان گلستان را ببینیم؟

اولین استانی که قصد بررسی زیباترین مناطق آن را داریم، استان گلستان است. این استان همواره به عنوان یکی از زیباترین استان‌های کشور و از مقاصد محبوب تور جنگلی شناخته می‌شود. در ادامه با سه منطقۀ برتر استان گلستان آشنا می‌شویم.

پارک ملی گلستان

پارک ملی گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت‌شده در ایران است و متنوع‌ترین گونه‌های گیاهی و جانوری را میزبانی می‌کند. در پارک ملی گلستان فرصت مشاهدۀ حیوانات کمیابی مثل سینه‌سرخ، عقاب طلایی، آهوی ایرانی و… را به دست می‌آورید. بازدید از این پارک برای عاشقان طبیعت و حیوانات بسیار جذاب است و بسیاری از افراد، این پارک را بهترین جای شمال برای سفر می‌دانند.

آدرس: 15 کیلومتری شهر گالیکش

نمایی از پارک ملی گلستان

ییلاق جهان‌نما

ییلاق یا دهکدۀ جهان‌نما به بام گلستان معروف است و در منطقۀ حفاظت‌شدۀ جهان‌نما قرار دارد. این ییلاق یک منطقۀ روستایی اصیل و بکر است و نشانی از زندگی شهری و تکنولوژی در آن پیدا نمی‌کنید. اگر می‌خواهید چند روزی را به دور از فضای شهر و در یک محیط بی‌نظیر و دنج بگذرانید، نام این دهکده را فراموش نکنید.

آدرس: شهرستان کردکوی، منطقۀ حفاظت‌شدۀ جهان‌نما

آبشار کبودوال گلستان

اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص طبیعت‌گردی هستید، آبشار کبودوال گلستان برای شما بسیار جذاب خواهد بود. جالب است بدانید که آبشار کبودوال بلندترین آبشار خزه‌ای ایران است و در دل یک مسیر جنگلی زیبا قرار دارد. خوشبختانه امکانات رفاهی مناسبی در این منطقه فراهم شده است و گردشگران می‌توانند به راحتی از آن بازدید کنند.

ادامه مطلب  تفلون مایع فورس: آب بندی بی نقص اتصالات با تاسیسات امینکو

آدرس: 5 کیلومتری جنوب شهر علی‌آباد

زیباترین جای شمال

آبشار کبودوال، بلندترین آبشار خزه‌ای ایران

این مناطق استان مازندران را از دست ندهید

از ساحل و دریا گرفته تا کوهستان و جنگل، همگی در استان مازندران گرد هم آمده‌اند. این استان به تعدادی از کلان‌شهرها نیز نزدیک است و در تمام ایام سال، مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر خواستید به استان مازندران سفر کنید، از سه منطقۀ زیر غافل نشوید.

روستای جواهرده

زمانی که حس می‌کنید از روزهای گرم تابستانی شهر خود خسته شده‌اید و دوست دارید چند روزی را در یک منطقۀ باصفا و خنک بگذرانید، روستای جواهرده می‌تواند مقصد ایدئال شما باشد. این روستا که به دالان بهشتی معروف است، در ارتفاعات دوهزار متری رشته‌کوه البرز قرار دارد و یکی از پربازدیدترین نقاط شمال کشور است.

جواهرده در میان ابرها و در ارتفاع زیادی نسبت به سطح دریا قرار دارد، بنابراین آب‌وهوای آن نسبتاً سرد و خنک است. اگر در فصل تابستان به این روستا سفر کنید، می‌توانید از هوای دل‌چسب آن لذت ببرید و کوهستان و جنگل را در سرسبزترین حالت خود مشاهده کنید.

آدرس: رامسر، سه‌راه فلسطین، جادۀ جواهرده

جنگل لفور

یکی دیگر از بهترین مناطق مازندران برای سفر، جنگل لفور است که آن را به طور ویژه به طبیعت‌دوستان توصیه می‌کنیم. این جنگل که قدمت چند میلیون ساله دارد، پوشش گیاهی متنوع، آبشارهای زیبا و گونه‌های نادر جانوران را در خود جای داده است. هوای خنک و تمیز جنگل لفور بسیار مطبوع و دلپذیر است و آبشارهای متعدد آن، شادابی و زیبایی محیط را دوچندان کرده‌اند.

آدرس: سوادکوه شمالی، شیرگاه، روستای لفور

روستای فیلبند

اگر شما هم جزو کسانی هستید که مشتاق تجربۀ زندگی روستایی هستند و می‌خواهند چند روزی را در خانه‌های اصیل روستا اقامت کنند، روستای فیلبند بهترین گزینه برای شماست. در روستای فیلبند می‌توانید احساس معلق بودن در میان ابرها و پرواز در آسمان را تجربه کنید، چرا که این روستا در ارتفاع بیش از 2700 متری از سطح دریا قرار دارد و مرتفع‌ترین روستای ییلاقی مازندران است.

ادامه مطلب  مشخصات تبلیغاتی که در شرکت پارادایس ارائه میشود؟

روستای فیلبند در فصل تابستان، هوای بسیار خنک و مطبوعی دارد و مناظر رؤیایی و بی‌نظیری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. خانه‌های روستایی با همان سبک قدیمی و با استفاده از سنگ، چوب و گل ساخته شده‌اند. ابرها بسیار به سطح زمین نزدیک هستند، تا حدی که فکر می‌کنید فاصله‌ای بین زمین و آسمان وجود ندارد. کجا بهتر از روستای فیلبند برای تجربۀ تمام این زیبایی‌ها در کنار یکدیگر؟

آدرس: جادۀ هراز، توابع دهکدۀ منطقۀ چلاو، دهستان خوش‌رود

زیباترین جای شمال برای سفر کجاست؟

روستای فیلبند، مرتفع‌ترین روستای ییلاقی مازندران

بهترین مناطق استان گیلان برای سفر

وصف زیبایی و جذابیت استان گیلان را همه شنیده‌ایم و می‌دانیم که این استان از محبوب‌ترین نقاط کشور در میان گردشگران است. استان گیلان آب‌وهوای معتدل و مرطوبی دارد و در تمام فصول سال، میزبان مسافران از سراسر کشور است. در ادامه، سه مورد از بهترین مناطق استان گیلان را برای سفر معرفی می‌کنیم.

روستای ماسوله

شهرت روستای ماسوله به ایران محدود نمی‌شود و این روستای پلکانی دارای شهرت جهانی است. خانه‌های این روستا مطابق با جغرافیا و آب‌وهوای منطقه ساخته شده‌اند و روی ارتفاعات کوه قرار دارند. شیوۀ ساخت خانه‌ها به این صورت است که پشت‌بام هر خانه، حیاط خانۀ بالایی است و از دور که به روستا نگاه می‌کنید، خانه‌ها منظرۀ زیبایی را ایجاد کرده‌اند.

کوه‌نوردی از تفریحات اصلی روستای ماسوله است و اگر از علاقه‌مندان به این ورزش هستید، سفر به ماسوله می‌تواند برایتان بسیار جذاب باشد. معاشرت با مردم بومی، امتحان کردن غذاهای محلی گیلان و خرید صنایع دستی از تفریحات دیگری هستند که می‌توانید در ماسوله امتحان کنید.

آدرس: 60 کیلومتری رشت، 32 کیلومتری غرب فومن

ییلاق ماسال و اولسبلنگاه

در چند سال اخیر، احتمالاً شما هم نام ییلاق ماسال و اولسبلنگاه را به عنوان بخشی از آن شنیده‌اید یا با دیدن تصاویر آن وسوسه شده‌اید که به ماسال سفر کنید. طبیعت بکر و دشت‌های سرسبز و غرق گل از ویژگی‌های بارز ییلاق ماسال هستند. اگر به دنبال خلق یک تجربۀ بی‌نظیر از سفر به شمال هستید، ماسال می‌تواند به یکی از بهترین سفرهای زندگی‌تان تبدیل شود.

ادامه مطلب  راهنمای تعمیر مشعل گازی

ییلاق ماسال در ارتفاع بالایی نسبت به سطح دریا قرار دارد؛ بنابراین هوای آن در گرم‌ترین روزهای سال هم مطبوع است. در این سفر می‌توانید در کلبه‌های چوبی اقامت کنید که در دل کوه‌ها و درختان سبزپوش قرار گرفته‌اند. همچنین از شنیدن صدای رودخانۀ خروشان و آواز پرندگان لذت ببرید و چند روزی را در هوای پاک تنفس کنید.

آدرس: 55 کیلومتری رشت، جادۀ سراوان

کدام مناطق استان گلستان را ببینیم؟

نمایی از ییلاق ماسال، بکر و بی‌نظیر

اسالم

اسالم یک منطقۀ کوچک در شهر تالش است و به دلیل نزدیکی به شهر اردبیل، آب‌وهوایی سرد و مرطوب دارد. زمانی که به اسالم سفر می‌کنید، می‌توانید در دشت‌های مملو از گل شقایق و جنگل‌های سرسبز گشت‌وگذار کنید و از مشاهدۀ کوه‌های احاطه‌شده با ابر لذت ببرید. طبیعت خاص و بی‌نظیر اسالم باعث شده است که در لیست بهترین جاهای شمال برای سفر قرار بگیرد.

توصیه می‌کنیم سری به ساحل گیسوم و جنگل گیسوم هم بزنید که در جادۀ اسالم به خلخال قرار دارند. این دو جاذبۀ دیدنی از زیباترین جاهایی هستند که می‌توانید در تور شمال ببینید؛ تا حدی که به شما قول می‌دهیم که از تماشا کردن مناظر آن‌ها سیر نخواهید شد.

آدرس: شهرستان تالش، اسالم

سخن پایانی

در این مقاله با زیباترین مناطق شمال کشور برای سفر آشنا شدیم و از هر استان شمالی، سه منطقۀ برتر آن را معرفی کردیم. اگر قصد دارید شمال کشور را به عنوان مقصد تور داخلی خود انتخاب کنید یا با تور شمال به سفر بروید، پیشنهاد می‌کنیم این مناطق را حتماً در برنامۀ سفر خود قرار دهید و از زیبایی‌های آن‌ها لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا