پذیرایی

اصول چیدمان پذیرایی کوچک و رازهای طلایی برای بزرگتر نشان دادن آن

اصول سازماندهی یک پذیرایی کوچک

امروزه اکثر افراد مجبور به آپارتمان نشینی هستند و اکثر منازل مسکونی دارای سالن پذیرایی و نشیمن کوچکی هستند، بنابراین طراحی دکوراسیون این نوع تالار پذیرایی کمی دشوار است. در ادامه با اصول چیدمان یک سالن پذیرایی کوچک آشنا می شوید.

بررسی اصول سازماندهی یک پذیرایی کوچک

با توجه به اینکه میز پذیرایی یکی از مهم ترین قسمت های خانه به شمار می رود، بهتر است در طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک و بزرگ دقت و حساسیت لازم را به خود اختصاص دهید.

اصول ترتیب دادن یک پذیرایی کوچک

ترفندهای طراحی پذیرایی کوچک

قبل از هر چیز بهتر است از بین سبک های مختلف دکوراسیون داخلی سبک مناسبی را برای طراحی تالار پذیرایی انتخاب کنید، سپس به طراحی داخلی این قسمت از منزل خود با توجه به اصولی که طراحان داخلی در آن اشاره کرده اند اقدام کنید. زمینه طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک برخی از اصول سازماندهی یک پذیرایی کوچک عبارتند از:

انواع ساعت دیواری

دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی کوچک

  1. انتخاب رنگ

انتخاب رنگ برای طراحی دکوراسیون پذیرایی بسیار مهم است و اگر فضای پذیرایی منزل شما کوچک است باید از رنگ های خنثی و روشن برای طراحی داخلی پذیرایی استفاده کنید زیرا رنگ های روشن مانند سفید و کرم باعث پذیرایی می شوند. بزرگتر . اگر می خواهید دکوراسیون پذیرایی منزل شما هرگز قدیمی نشود، بهتر است از ترکیب رنگ های خنثی با رنگ های فرعی برای شکل دادن به فضای آن استفاده کنید و رنگ های خنثی را رنگ غالب در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید که بهترین ایده برای طراحی دکوراسیون یک پذیرایی کوچک این است که رنگ دیوار، کف و مبلمان را از بین رنگ های خنثی انتخاب کنید، سپس با انتخاب فرش ها و کوسن های رنگارنگ و پرده های طرح دار به فضای پذیرایی گرما و صمیمیت ببخشید.

مبل و میز

اصول چیدمان یک اتاق نشیمن کوچک طراحی میز پذیرایی کوچک

2. انتخاب نقطه کانونی

ادامه مطلب  دکوراسیون پذیرایی ساده و کم هزینه اما شیک و جذاب

با انتخاب نقطه کانونی مناسب می توانید تکلیف چیدمان خانه خود را روشن کنید. توجه داشته باشید که بهتر است نقطه کانونی را به عنوان شومینه یا تلویزیون در نظر بگیرید، سپس مبلمان را دور یا جلوی نقطه کانونی بچینید.

دکوراسیون داخلی یک پذیرایی کوچک و شیک

3. نور مناسب

نورپردازی پذیرایی کوچک بسیار مهم است زیرا نور رنگ ها را بهتر منعکس می کند و در نتیجه طراحی داخلی پذیرایی جلوه بهتری می گیرد. در طراحی نورپردازی نور طبیعی در اولویت قرار دارد و اگر اتاق نشیمن شما پنجره های بزرگ و مناسبی دارد می توانید با نصب پرده های ابریشمی یا نازک نور طبیعی را در طول روز وارد اتاق نشیمن کنید.

طراحی نور پذیرایی اصول نورپردازی پذیرایی

برای نورپردازی پذیرایی می توانید از چراغ های سقفی، آویز، لوستر، آباژور و … استفاده کنید. همچنین می توانید با کمک نورپردازی مخفی فضایی منحصر به فرد را در اتاق پذیرایی منزل خود ایجاد کنید.

طراحی دکوراسیون مدرن برای پذیرایی نورپردازی پذیرایی

4. انتخاب مبلمان مناسب

در پذیرایی کوچک بهتر است از مبلمان ساده، سبک و شیک استفاده کنید، همچنین بهتر است از قرار دادن مبلمان سنگین و بزرگ در پذیرایی کوچک خودداری کنید، زیرا فضای پذیرایی خسته کننده به نظر می رسد.

مبلمان با پایه و رنگ های روشن انتخاب مناسبی برای پذیرایی های کوچک است زیرا این طرح های مبلمان فضای بیشتری به فضای پذیرایی می بخشد. مبلمان L شکل نیز برای یک پذیرایی کوچک انتخاب مناسبی است.

مبل مل برای یک پذیرایی کوچک مدل مبل برای یک اتاق نشیمن کوچک

5. انتخاب فرش مناسب

بهتر است کف اتاق نشیمن کوچک را با فرشی با ابعاد کوچک و شکل هندسی مربع یا گرد بپوشانید. همچنین می توانید فرش را در مرکز اتاق نشیمن و زیر مبلمان پهن کنید. اگر کفپوش پذیرایی منزل شما مناسب نیست و می خواهید تمام قسمت های کف را با موکت بپوشانید، بهتر است فرش پذیرایی را با رنگ های روشن و خنثی انتخاب کنید تا فضای پذیرایی بزرگتر به نظر برسد.

ادامه مطلب  تصاویر دکوراسیون اتاق پذیرایی شیک و زیبا در خانه های امروزی

اصول چیدمان کارها در یک پذیرایی کوچک انتخاب فرش برای یک پذیرایی کوچک

6. انتخاب پرده مناسب

پرده های نازک و روشن را انتخاب کنید، زیرا پرده های ضخیم و تیره برای پذیرایی کوچک مناسب نیستند. همچنین پرده را از سقف نصب کنید و طول آن نزدیک به زمین باشد تا سقف بلندتر به نظر برسد. کرکره های غلتکی انتخاب خوبی برای پذیرایی کوچک نیستند.

اصول نورپردازی و چیدمان وسایل در پذیرایی کوچک مدل پرده برای پذیرایی کوچک

7. استفاده از آینه

یکی از ترفندهای کاربردی برای بزرگتر نشان دادن فضای پذیرایی استفاده از آینه است و بهتر است یک آینه نسبتا بزرگ انتخاب کنید و در مقابل منبع نور قرار دهید تا با بازتاب نور فضای پذیرایی بزرگتر و روشن تر به نظر برسد. .

اصول چیدمان مبلمان در پذیرایی کوچک از این در یک پذیرایی کوچک استفاده کنید

8. استفاده از میز شیشه ای

میزهای چوبی فضا را خسته کننده جلوه می دهند پس بهتر است میزهای شیشه ای را جلوی مبلمان یا کنار مبلمان قرار دهید زیرا این میزها به دلیل شفافیت اتاق پذیرایی را بزرگتر نشان می دهند.

اصول چیدمان میز در پذیرایی کوچک

اصول طراحی دکوراسیون پذیرایی

9. استفاده از قفسه دیواری

در پذیرایی کوچک نمی توان از کتابخانه، بوفه و … استفاده کرد، زیرا هر کدام از این وسایل فضای زیادی را اشغال می کنند، بنابراین بهتر است یک قفسه دیواری یا یک قفسه دیواری در جای مناسبی روی دیوار پذیرایی نصب شود. ، سپس عناصر تزئینی و تزئینات خود را در فضای قفسه بچینید.

اصول استفاده از قفسه دیواری در پذیرایی کوچک استفاده از قفسه دیواری در یک قسمت پذیرایی کوچک

10. استفاده از گیاهان در پذیرایی

با کمک گیاهان می توانید به فضای پذیرایی عمق و طراوت ببخشید و اگر فضای پذیرایی خیلی کوچک است می توانید از گلدان های آویز و دیواری استفاده کنید یا گلدان ها را در گوشه یا پشت مبلمان، گلدان های کوچک در قفسه های Place قرار دهید. روی دیوار.

ادامه مطلب  دکوراسیون پذیرایی متفاوت و مدرن + تصاویر

اصول چیدمان گیاهان در پذیرایی کوچک

اصول چیدمان مبلمان به روش های مدرن و ساده

11. پرهیز از ازدحام و بی نظمی در محل پذیرایی

به هم ریختگی و شلوغی میز پذیرایی باعث می شود که میز پذیرایی کوچکتر و خسته کننده تر به نظر برسد، بنابراین بهتر است در یک میز پذیرایی کوچک از عناصر تزئینی زیاد استفاده نکنید، زیرا اگر از عناصر تزئینی زیاد استفاده کنید، پذیرایی میز به نظر می رسد موزه است همچنین به نظر می رسد بهتر است مواردی را که کارایی خاصی ندارند از میز پذیرش حذف کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که به سبک دکوراسیون حداکثری علاقه دارید، می توانید فضای پذیرایی منزل خود را شلوغ طراحی کنید.

اصول سازماندهی پذیرایی به صورت منظم و ساده

همه چیز را در یک پذیرایی کوچک ترتیب ندهید

در این مطلب همراهان عزیز و همیشگی توجه شما را به اصول مختلف برای برگزاری یک پذیرایی کوچک جلب کرده ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا