طراحی دکوراسیون داخلی

انواع دیوارپوش برای راهرو و مزایا و معایب هر یک

انواع روکش برای راهرو خانه یکی از جدیدترین مصالح ساختمانی است که به شما کمک می کند تا با کمترین هزینه تغییرات دلخواه را انجام دهید و بدون تخریب ساختمان به بازسازی و نوسازی ساختمان بپردازید. انواع دیوارپوش های به کار رفته در این قسمت از ساختمان ها دارای تنوع زیادی در طرح، رنگ و قیمت می باشند و شما می توانید با توجه به سلیقه و دکور دلخواه و ابعاد راهرو یکی از آنها را انتخاب و نصب کنید. نصب آسان، قابلیت شستشو، تنوع طرح و رنگ و عایق بودن در برابر صدا و گرما از جمله دلایلی است که این کار را انجام دادند. دیوارپوش راهرو تا آن حد در نظر گرفته شود. در این قسمت دکوراسیون راهروی تراس مگ مروری جامع بر انواع دیوارکوب های مورد استفاده در این قسمت از خانه خواهیم داشت.

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

روکش چوبی برای راهرو

این دیوارپوش که به فضای شما حس گرما و صمیمیت می بخشد، تنوع رنگ و اندازه زیادی دارد و به راحتی نصب می شود. دیوارپوش های چوبی سازگار با محیط زیست معمولا از چوب مصنوعی ساخته می شوند و در دکوراسیون داخلی کاربرد فراوانی دارند. مثلا چوب پنبه و ام دی اف در این گروه قرار می گیرند و قیمت قابل قبولی دارند. نصب این دیوارپوش ها می تواند به صورت افقی، عمودی یا زاویه دار انجام شود. مدل و جهت نصب می تواند به سلیقه و یا با توجه به ابعاد راهرو ساخته شود. به عنوان مثال برای راهروهایی با سقف عمودی کوتاه و برای بزرگتر نشان دادن ابعاد راهرو، نصب آن به صورت زاویه دار بهترین گزینه است.
یکی از مزایای این دیوارکوب ها عایق حرارتی و صدا بودن آن است. اگر در راهرو کتابخانه دارید، می توانید از این دیوارپوش به عنوان نقطه کانونی و درست در پشت قفسه ها استفاده کنید و بقیه دیوارها را مطابق با الگوهای مورد نظر خود تزئین یا رنگ آمیزی کنید.

ادامه مطلب  70 مدل دکور پشت تلویزیون با چوب (طرح نمای پشت تلویزیون چوبی)

انواع روکش چوبی راهروانواع روکش چوبی راهرو

بهترین ایده های آینه راهرو را از دست ندهید!

پوشش بتنی راهرو

دیوارپوش های بتنی که از نظر طرح، اندازه و شکل دارای تنوع زیادی هستند، عایق صدا، حرارتی، خش و ضربه هستند و بر روی تمامی دیوارها با چسب نصب می شوند. از این دیوارپوش برای نمای بیرونی نیز می توان استفاده کرد و با این وسیله علاوه بر نمای جدید ساختمان، از قابلیت عایق صوتی آن نیز بهره مند گردید. روکش دیوار بتنی را به صورت عمودی در راهروهایی با سقف کم نصب کنید تا با استفاده از ویژگی خطوط، سقف را بلندتر نشان دهید. دیوارپوش های بتنی جلوه ای سه بعدی به محیط می دهند و قابل رنگ آمیزی هستند.

پوشش بتنی راهروپوشش بتنی راهرو

بهترین رنگ برای راهرو چیست؟

روکش سنگ برای راهرو

دیوارپوش های سنگی به صورت سنگ های مصنوعی و طبیعی در بازار موجود است و در اندازه ها و رنگ های متنوعی عرضه می شود. سنگ به عنوان عنصری از طبیعت می تواند گرما و صمیمیت را به فضای سرد و ظالمانه راهروها بیاورد و انرژی منفی محیط را از بین ببرد. این دیوارپوش ها در نقاط کانونی مانند دیوارهای انتهای راهرو بهتر استفاده می شوند. این سنگ ها با چسب سیمانی بر روی دیوار نصب می شوند.

روکش سنگ برای راهروروکش سنگ برای راهرو

پوشش شیشه ای راهروی خانه

شیشه یکی از جذاب ترین گزینه هاست انواع آستر راهرو فضای بسیار لوکسی ایجاد می کند. از مزیت های آستر شیشه ای می توان به تنوع زیاد در طرح و رنگ و مقاومت بالا در برابر ضربه و نوسانات دما اشاره کرد.

پوشش شیشه ای راهروی خانهپوشش شیشه ای راهروی خانه

40 ایده برای دکوراسیون راهرو اتاق خواب را بررسی کنید!

آستر آلومینیومی راهرو

این دیوارپوش ها که از قطعات کامپوزیت آلومینیومی هستند، از نظر اندازه، ابعاد و طراحی دارای تنوع زیادی هستند و به راحتی بر روی دیوار نصب می شوند. دیوار در نظر گرفته شده برای نصب باید صاف و صیقلی باشد، در صورتی که زیرسازی از پروفیل امگا نباشد، کاشی های آلومینیومی با چسب بسیار محکم به دیوار یا زیرسازی چسبانده می شوند. راستی انواع آستر راهرو، نوع آلومینیوم کمتر برای ساختمان های مسکونی استفاده می شود و بیشتر در محیط های تجاری استفاده می شود.

ادامه مطلب  پریز کف خواب صبا ترانس: زیبایی و کارایی در کنار هم

آستر آلومینیومی راهروآستر آلومینیومی راهرو

آستر چرمی راهروی خانه

یکی از لوکس ترین گزینه هایی که می توان از آن به عنوان روکش راهرو استفاده کرد، چرم است. این دیوارپوش در راهرو حس مدرنیته را القا می کند و همچنین عایق آتش و صدا است. برخی از دیوارپوش های چرمی دارای چسب در پشت هستند و با برداشتن لایه محافظ از روی آن به راحتی می توان آنها را دوباره نصب کرد.

آستر چرمی راهروی خانهآستر چرمی راهروی خانه

چه کاغذ دیواری برای اتاق خواب بخریم؟

کاغذ دیواری سه بعدی یا سه بعدی مناسب برای راهرو

اگر فضایی مدرن دارید و می خواهید راهروها را به زیباترین شکل تزئین کنید، کاغذ دیواری های سه بعدی یکی از بهترین گزینه ها هستند. این دیوارپوش ها علاوه بر ایجاد حس گرما و نشاط در محیط، ضد حریق، ضد آب و صدا نیز هستند. اگر از طرح های سه بعدی برای راهرو استفاده می کنید، بهتر است نورپردازی را جدی بگیرید تا حداکثر جلوه و زیبایی را از آنها بگیرید. وزن سبک و عدم نیاز به رنگ آمیزی و آب بندی از مهمترین دلایل استفاده گسترده از این نوع آویز برای راهروهای منازل می باشد.

کاغذ دیواری سه بعدی یا سه بعدی مناسب برای راهروکاغذ دیواری سه بعدی یا سه بعدی مناسب برای راهرو

آستر آکوستیک راهرو خانه

آستر آکوستیک دیوارها از پارچه های پلی استر و الفین ساخته شده است. قدرت جذب صدا بالایی دارد و به همین دلیل برای سینما و سالن های موسیقی و سالن اجتماعات نیز استفاده می شود. با استفاده از چسب و میخ روی پانل هایی که باید از قبل روی دیوار نصب شوند به دیوارها متصل می شود. این دیوارکوب ها تنوع رنگی بسیار بالایی دارند و شما می توانید با توجه به سلیقه و دکوراسیون دلخواه خود انتخابی عالی داشته باشید.

ادامه مطلب  پنجره‌های ترمال بریک: مفهوم، ساختار، عملکرد و کاربردها

آستر آکوستیک راهرو خانهآستر آکوستیک راهرو خانه

دیوارپوش راهرو

کاشی های آلومینیومی گچی که به کناف معروف هستند از دیگر گزینه های جدید و محبوب برای زیباسازی دیوار راهرو هستند. قابلیت رنگ آمیزی، عایق بودن در برابر حرارت، صدا و رطوبت، امکان نصب و تعمیر و جابجایی آسان از مزایای کناف محسوب می شود.

دیوارپوش راهرودیوارپوش راهرو

برای آشنایی با بهترین انواع دیوارپوش برای پذیرایی کلیک کنید

دیوارپوش کاغذی در راهرو خانه

دیوارپوش کاغذی یا کاغذ دیواری تنوع رنگ و طرح زیادی دارد و می توان آن را با سلیقه و متناسب با دکوراسیون خانه یا چیدمان راهرو انتخاب کرد. با توجه به تردد زیاد در راهروها، بهتر است به کیفیت کاغذ دیواری توجه کنید و تا حد امکان نوع قابل شستشو را انتخاب کنید.

دیوارپوش کاغذی در راهرو خانهدیوارپوش کاغذی در راهرو خانه

روکش پی وی سی راهروهای منزل

دیوارپوش های پی وی سی بسیار بادوام هستند و سطح پلاستیکی آنها از نفوذ رطوبت جلوگیری می کند. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده این نوع دیوارکوب ها در راهروهای منازل و ادارات مورد توجه قرار گیرند، عایق بودن در برابر حرارت، صدا و رطوبت و همچنین تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ، قابل شستشو و قیمت مناسب می باشد.

روکش پی وی سی راهروهای منزلروکش پی وی سی راهروهای منزل

دیوارهای فیبران در راهروهای آپارتمان

دیوارپوش های فایبرگلاس الیاف طبیعی مقاوم در برابر مواد شیمیایی و حرارت هستند. این پرده ها غیر قابل اشتعال بوده و مقاومت و استحکام بالایی دارند و به همین دلیل عمر آن ها طولانی است. نصب فایبرگلاس در راهروها به دلیل نبود زیرساخت بسیار سریع انجام می شود و در نهایت می توان آنها را رنگ آمیزی کرد. توجه داشته باشید که این نوع لاینینگ راهرو طبیعی بوده و باعث آلودگی محیط زیست نمی شود.

دیوارهای فیبران در راهروهای آپارتماندیوارهای فیبران در راهروهای آپارتماندیوارپوش فوم راهرو

از دیگر گزینه های بسیار کاربردی می توان به پوشش دیوارها با فوم اشاره کرد. با توجه به تردد زیاد در راهروها می توان از روکش های فومی قابل شستشو و مقاوم با نصب آسان برای زیباسازی محیط استفاده کرد.

همانطور که در سراسر متن ذکر شد، تنوع در انواع آستر راهرو بسیار مهم است که در نهایت با توجه به شرایط محیطی، میزان نور و روشنایی و اندازه و همچنین سبک چیدمان و معماری، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا