طراحی دکوراسیون داخلی

بهترین دیوارپوش اتاق خواب +مزایا، معایب و بهترین روش انتخاب

کاغذ دیواری برای اتاق خواب باید با روحیه و سلیقه صاحب اتاق مطابقت داشته باشد. اتاق خواب به عنوان یکی از مهم ترین قسمت های خانه که بیشترین استفاده را دارد باید طوری طراحی شود که فرد بتواند در آن استراحت کند. به همین دلیل در انتخاب هر نوع دیوارپوش برای اتاق خواب باید تمام جوانب و اصول دکوراسیون داخلی و استانداردها مانند عایق صدا و حرارت و زیبایی بیرونی را در نظر گرفت. اگر با انواع دیوارپوش آشنایی ندارید با ما همراه باشید. بهترین کاغذ دیواری برای یک اتاق خواب مدرن و ما کلاسیک ها، جوانب مثبت و منفی و جدیدترین مدل ها را ارائه خواهیم داد.

بهترین کاغذ دیواری اتاق خواببهترین کاغذ دیواری اتاق خواب

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

راهنمای انتخاب بهترین دیوارپوش برای اتاق خواب

بهترین کاغذ دیواری برای اتاق خواب علاوه بر زیبایی باید دارای یکسری ویژگی باشد که خرید آنها را از نظر اقتصادی توجیه کند. در دکوراسیون اتاق خواب به دلیل تردد زیاد باید توجه داشته باشید که دیوارها به سرعت کثیف می شوند. بنابراین دیوارپوش اتاق خواب باید قابل شستشو باشد. همچنین باید پوششی را انتخاب کنید که عایق صدا باشد تا از تبادل صدا از طریق دیوار جلوگیری کند.

عایق صوتی دیوارها فضای بسیار آرام و آرامی را برای استراحت ایجاد می کند. یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم در هنگام انتخاب هر یک از انواع آستر برای اتاق خواب موارد زیر ممکن است مشخص شود:

  • عایق در برابر دما و حرارت
  • جداسازی و نصب آسان در محل جدید
  • نصب سریع و آسان
  • عمر طولانی و دوام

در نهایت با توجه به ویژگی های فوق و سلیقه و تمایل شما، ویژگی های محیطی می تواند یکی از آنها باشد انواع دیوارپوش برای اتاق خواب من انتخاب کردم در نظر داشته باشید که رنگ اتاق خواب باید با پوشش دیواری که انتخاب کرده اید مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت، با یک اشتباه کوچک، فضا می تواند کوچک و دلگیر و نامتقارن به نظر برسد.

انواع آستر برای اتاق خواب

دیوارپوش های مناسب برای اتاق خواب را می توان بر اساس عوامل مختلفی طبقه بندی کرد. به عنوان مثال، بر اساس ظاهر و سازگاری آنها با سبک های دکوراسیون اتاق خواب، می توان آنها را به دو گروه تقسیم کرد که عبارتند از:

ادامه مطلب  15 سبک دکوراسیون آشپزخانه شیک و جذاب

انواع دیوارپوش های مدرن برای اتاق خواب

اگر سبک های مدرن را برای چیدمان اتاق خواب انتخاب کرده اید، حق دارید انتخابی عالی برای پوشش دیوارهای آن داشته باشید. به عنوان مثال در بین بهترین و جدیدترین انواع دیوارپوش های مدرن برای اتاق خواب می توان گزینه های زیر را برشمرد:

دیوارپوش ورق مرمر

جدیدترین ورق مرمر الگوی دیوارپوش برای اتاق خواب می توان زیبایی و جلوه سنگ های طبیعی را با چوب، ام دی اف و … تلفیق کرد. و ساختاری شبیه مرمر ایجاد می کند. این دیوارپوش ها در واقع ترکیبی از پی وی سی و سنگ طبیعی هستند و به همین دلیل بادوام هستند و در طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی عرضه می شوند.
استفاده از ورق مرمر برای دیوار پشت تخت یکی از بهترین گزینه هاست و زیبایی فوق العاده ای در محیط ایجاد می کند. امکان شستشوی آسان، ظاهر منحصربفرد، براق بودن سطح و نظافت آسان و همچنین عایق بودن در برابر رطوبت، دما و صدا از دلایلی است که باعث می شود بهترین دیوارپوش در اتاق خواب به حساب بیاید.

دیوارپوش ورق مرمر برای اتاق خوابدیوارپوش ورق مرمر برای اتاق خواب

برای آشنایی با بهترین انواع کفپوش برای راهرو کلیک کنید

کاغذ دیواری چرم برای اتاق خواب

اگر از نظر هزینه محدودیت ندارید، دیوارپوش های چرمی برای اتاق خواب بسیار مناسب هستند. این دیوارپوش گران قیمت به دلایل مختلفی می تواند گزینه ای عالی برای اتاق خواب در نظر گرفته شود که عبارتند از:

  • روکش های چرمی به خصوص مدل های سه بعدی عایق صوتی عالی هستند و از تبادل صدا با محیط جلوگیری می کنند. این ویژگی عالی می تواند اتاق خواب شما را به مکانی بسیار آرام و آرام برای استراحت، مطالعه و کار تبدیل کند.
  • آستر چرمی دیوارهای اتاق خواب عایق حرارتی بوده و از تبادل گرما و سرما بین اتاق و محیط جلوگیری می کند.
  • گرد و غبار و کثیفی روی سطوح چرمی به راحتی تمیز می شوند و مواد شوینده بر رنگ، طرح و دوام آنها تأثیری نخواهد داشت.
  • تنوع طرح، رنگ و طرح کاغذ دیواری چرم اتاق خواب بسیار زیاد است و برای اتاق خواب هایی با هر سبک چیدمان و اندازه و نور و نور استفاده می شود.

کاغذ دیواری چرم برای اتاق خوابکاغذ دیواری چرم برای اتاق خواب

روکش پی وی سی برای اتاق خواب

همچنین می توانید از دیوارپوش PVC برای اتاق خواب استفاده کنید. اتاق خواب علاوه بر زیبایی و عایق حرارتی باید دارای دیوارپوشی باشد که طول عمر بالایی داشته باشد و نگران تعمیر و تعویض در مدت زمان کوتاه نباشید. پی وی سی استحکام بالایی دارد اما در صورت خرابی نیازی به تعویض تمامی قطعات نیست فقط همان قطعه را با پنل محکم تعویض کنید. این دیوارپوش مزایای بسیاری نیز دارد که در زیر به اختصار به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • تنوع زیادی در طرح و رنگ وجود دارد.
  • قیمت بسیار مناسب تر از سایر مدل های مدرن است
  • مقاومت و دوام بالایی دارد
  • عایق صدا و دما
  • امکان شستشو و عدم جذب رطوبت
  • نصب سریع و آسان بدون آماده سازی زیرساخت
ادامه مطلب  شیک ترین و زیباترین مدل های دیزاین اتاق یوگا و مدیتیشن آپدیت 1403

بهترین کاغذ دیواری اتاق خواب + مزایا، معایب و بهترین راه برای انتخاببهترین کاغذ دیواری اتاق خواب + مزایا، معایب و بهترین راه برای انتخاب

دیوار شیشه ای برای اتاق خواب

از دیگر انواع دیوارپوش اتاق خواب می توان به دیوارپوش های شیشه ای اشاره کرد. شیشه به لطف رنگ های جذاب خود اتاق را بسیار زیبا و روشن می کند. این دیوارپوش نور را منعکس می کند و اتاق را روشن تر و بزرگتر نشان می دهد. علاوه بر این عایق صدا و مقاوم در برابر رطوبت هستند و تماس با مواد شوینده و آب باعث تغییر رنگ و سایش آنها نمی شود.

قابلیت شستشو و نظافت با دستمال مرطوب، تنوع زیاد در طرح و رنگ، امکان انتخاب طرح های ساده، تمیز و مات متناسب با چیدمان اتاق از دیگر دلایل انتخاب روکش شیشه ای برای اتاق خواب است.

دیوار شیشه ای برای اتاق خوابدیوار شیشه ای برای اتاق خواب

برای دیوارهای پذیرایی چه چیزی بخریم؟

کاغذ دیواری سه بعدی برای اتاق خواب

این دیوارپوش دارای متریال، طرح و رنگ متنوعی است و به همین دلیل تفاوت قیمت زیادی دارد. دیوارپوش های سه بعدی از فوم، چوب، چرم، پی وی سی و غیره ساخته شده اند، بنابراین می توان آنها را برای اتاق خواب های مدرن و جدید با هر سطح بودجه انتخاب کرد.
البته در انتخاب دقت کنید کاغذ دیواری سه بعدی برای اتاق خوابابتدا باید به جنسیت او توجه کنید. زیرا بر این اساس قیمت، دوام و ماندگاری آنها متفاوت است. چرم و چوب از فوم و پی وی سی گرانتر و البته شیک ترند.

کاغذ دیواری سه بعدی برای اتاق خوابکاغذ دیواری سه بعدی برای اتاق خواب

دیوارپوش آلومینیومی

در محیط مدرن استفاده از سطوح فلزی صاف و صیقلی بسیار مفید است و به همین دلیل نمی توان نقش آنها را در پوشش دیوارها نادیده گرفت. دیوارپوش آلومینیومی برای اتاق خواب مدرن می تواند فضا را بزرگتر نشان دهد زیرا نور را منعکس می کند. علاوه بر این، این روکش های فلزی بادوام هستند و به راحتی تمیز می شوند.
با وجود زیبایی منحصر به فرد پانل های آلومینیومی، استفاده از آن ها در اتاق خواب هنوز مورد تایید زیادی قرار نگرفته است.

روکش آلومینیومی دیوار اتاق خوابروکش آلومینیومی دیوار اتاق خواب

دیوارپوش پارچه ای

اگر به دنبال چیدمان مدرن بوهو هستید، می توانید از دیوارپوش های پارچه ای استفاده کنید. روکش نساجی اتاق خواب با هر نوع پارچه مقاومی قابل استفاده بوده و قابل شستشو می باشد. البته لازم به ذکر است که در صورت عدم نصب صحیح ممکن است پس از مدتی چین خوردگی روی دیوار ظاهر شود.

ادامه مطلب  ایده طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه سه نفره (40 مدل تخت 3 قلو)

دیوارپوش پارچه ای اتاق خوابدیوارپوش پارچه ای اتاق خواب

فوم دیواری برای اتاق خواب

یکی دیگر از انتخاب های خوب زمانی که تصمیم به استفاده از دیوارپوش های ارزان داریم دیوارپوش فوم برای اتاق خواب و) چند ویژگی مهم در آنها وجود دارد که عبارتند از:

  • سبک وزن است و نصب آن آسان است.
  • قابل شستشو است. (لکه ها و کثیفی ها با دستمال مرطوب یا فوم و دستمال تمیز می شوند)
  • تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ
  • قابلیت جابجایی و نصب مجدد
  • عایق رطوبتی، صوتی و حرارتی
  • آنها در برابر ضربه و خراش مقاوم هستند

فوم دیواری برای اتاق خوابفوم دیواری برای اتاق خواب

انواع آستر کلاسیک برای اتاق خواب

علاوه بر سبک های مدرن، می توانید از بین پوشش های دیواری بسیار متنوعی برای اتاق خواب های کلاسیک و موارد مشابه انتخاب کنید. به عنوان مثال، موارد زیر برخی از بهترین ها هستند انواع آستر برای اتاق خواب فضاهای کلاسیک عبارتند از:

کاغذ دیواری های کاغذی

دیوارپوش یا کاغذ دیواری کاغذی را می توان از نوع ساده یا سه بعدی انتخاب کرد. این نوع دیوارپوش ها قیمت مناسبی دارند و طرح های زیبا و رنگ های متفاوتی دارند. علاوه بر این، نصب آن آسان است و هزینه کمی نیز دارد. همچنین لازم به ذکر است که این دیوارپوش نیاز به مراقبت دارد زیرا در تماس با اجسام نوک تیز پاره می شود و به خوبی در برابر آتش مقاومت نمی کند.

درخت؛ بهترین کاغذ دیواری کلاسیک اتاق خواب

چوب به عنوان عنصری از طبیعت اشباع شده از انرژی مثبت، دیوارپوش مناسبی در اتاق خواب است. دیوارپوش های چوبی قیمت بالاتری نسبت به سایرین دارند اما شاید یکی از دلایلی که در ادامه به آن اشاره می کنیم همین باشد. بهترین انواع دیوارپوش برای اتاق خواب در نظر گرفته شده اند:

  • از نظر رنگ و طرح تنوع زیادی دارد و می توان از آن در سبک های مختلف چیدمان استفاده کرد
  • این یک عایق صوتی خوب است، بنابراین می تواند آرامش و آرامش اتاق خواب شما را تضمین کند.
  • عایق خوبی در برابر تبادل دما بوده و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.
  • به راحتی و سریع نصب می شود
  • نیازی به ساخت ندارد و می توان آن را روی دیوارهای مختلف نصب کرد.
  • مقاومت بالایی دارد و زود فرسوده نمی شود.

درخت؛  بهترین کاغذ دیواری کلاسیک اتاق خوابدرخت؛  بهترین کاغذ دیواری کلاسیک اتاق خواب

روکش دیوار بتنی

سلیقه افراد در انتخاب دیوارپوش اتاق خواب متفاوت است و برخی طرح ها و نقش های یکدست را ترجیح می دهند. روکش دیوار با بتن یکی از گزینه هایی است که می توان برای یکی از دیوارهای اتاق انتخاب کرد تا فضا خسته کننده نباشد. یکی از مهمترین مزایای بتن دوام و دوام بالای آن و همچنین عایق بودن آن در برابر دما، صدا و رطوبت است.

پوشش بتنی دیوارهای اتاق خوابپوشش بتنی دیوارهای اتاق خواب

یک دیوار آجری

آجر یکی از پرداخت های بسیار قدیمی و پرکاربرد در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها است و توانسته جایگاه خود را به خوبی حفظ کند. دیوارپوش های آجری نیز یکی دیگر از این موارد است انواع دیوارپوش برای اتاق خواب به دلیل رنگ بندی بالا در محیط هایی با سبک های مختلف قابل استفاده است. به عنوان مثال رنگ های قهوه ای و تیره گزینه بسیار مناسبی برای اتاق خوابی به سبک روستیک هستند و می توان از رنگ های روشن برای محیطی مینیمال استفاده کرد.

روکش آجری برای اتاق خوابروکش آجری برای اتاق خواب

الگوی دیوارپوش برای اتاق خواب

مدل مدرن روکش مبلمان اتاق خوابمدل مدرن روکش مبلمان اتاق خواب

بهترین کاغذ دیواری اتاق خواببهترین کاغذ دیواری اتاق خواب

عکس کاغذ دیواری اتاق خوابعکس کاغذ دیواری اتاق خواب

جدیدترین کاغذ دیواری های اتاق خوابجدیدترین کاغذ دیواری های اتاق خواب

بهترین کاغذ دیواری برای یک اتاق خواب شیکبهترین کاغذ دیواری برای یک اتاق خواب شیک

انواع جدید روکش اتاق خوابانواع جدید روکش اتاق خواب

انواع دیوارپوش های جدید برای اتاق خوابانواع روکش اتاق خواب جدید

دیوارپوش اتاق خواب دیوارپوش اتاق خواب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا