پذیرایی

نصب اسانسور چقدر زمان میبرد

وقتی به آسانسور نگاه می کنید، بالا و پایین رفتن مشکل بزرگی به نظر نمی رسد و گویی همیشه آنجا بوده است. اما در واقع عوامل متعددی در ساخت آسانسور دخیل هستند، از ساخت خود آسانسور گرفته تا نوع و نحوه نصب آن.

به همین دلیل نمی توان زمان دقیق نصب و راه اندازی آسانسور را تخمین زد. اگر می خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می توانید به عنوان اولین قدم هزینه نصب آسانسور در شهر خود را بخواهید.

اگر قصد نصب آسانسور در هر ساختمانی را داشته باشید احتمالا علاوه بر رفع مسائل مالی و فنی، این سوال در ذهن شما ایجاد می شود که این پروسه چقدر طول می کشد؟

زمان لازم برای ساخت یا نصب آسانسور بستگی به مدت زمان تصمیم گیری در مورد جزئیات نصب آسانسور دارد.

شاید شما دقیقاً بدانید که چه می خواهید، اگر چنین است، روند تصمیم گیری کمی کوتاه تر خواهد بود.

نصب اسانسور چقدر زمان میبرد

باید در انتخابی که می کنید مطمئن باشید، پس عجله نکنید. نصب آسانسور شامل چندین مکانیسم و ​​عوامل متعددی است که تعیین می کند این فرآیند چقدر طول می کشد.

بنابراین، در حالی که هیچ قانون سخت و سریعی برای مدت زمان لازم برای نصب آسانسور جدید وجود ندارد، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا بتوانید فرآیند نصب را با دقت بیشتری برنامه ریزی کنید.

عواملی که باعث طول کشیدن نصب آسانسور می‌شود؟

دوره به چندین عامل کلیدی بستگی دارد. در واقع، قبل از آماده شدن آسانسور برای راه اندازی، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

از خود سازه گرفته تا نوع بالابر در حال نصب. زمان لازم برای نصب آسانسور یک علم دقیق نیست، اما برخی عوامل تعیین کننده وجود دارد که ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا پروژه نصب آسانسور تکمیل شود.

ادامه مطلب  از این نمای پشت تلویزیون دیواری برای دکوراسیون خانه استفاده کن!

اجزای جداگانه هر قسمت بالابر: بالابر به صورت یک تکه نصب نمی شود. بنابراین زمان نصب توسط هر یک از اجزای بالابر تعیین می شود.

آسانسور جدید، سیستم‌های هدایت، دستگاه بالابر، کنترل‌ها و سیستم ایمنی در حال نصب نیز بر زمان نصب تأثیر می‌گذارد،

به طوری که آسانسورهای مسافربری نسبت به آسانسورهای باری بزرگ‌تر زمان کمتری برای نصب دارند. در عین حال ساخت آسانسور از تک تک اجزا تا چیدمان و اجرای آن فرآیند دقیقی است. هر جزء باید با دقت ساخته و نصب شود تا به درستی کار کند.

تفاوت ساختمان نوساز یا در حال ساخت:

نصب آسانسور در ساختمان ساخته شده از چند هفته تا چند ماه به طول می انجامد. ساختمان‌هایی که طبقات کمتری دارند معمولاً نسبت به ساختمان‌های بلندتر زمان کمتری برای تکمیل خواهند داشت.

با این حال، علاوه بر تعداد طبقات سرویس دهی، عوامل دیگری نیز بر زمان تحویل تاثیر می گذارد. اگر آسانسور در یک ساختمان کاملاً جدید نصب شود، چاه آسانسور و سیستم یکی از اولین موارد تکمیل شده خواهد بود.

انجام هر گونه تعمیرات سازه ای لازم ممکن است زمان آماده شدن برای استفاده را افزایش دهد. معمولاً هنگامی که یک ساختمان جدید ساخته می شود، یک گودال یا سیستم بالابر یکی از اولین مواردی است که نصب می شود.

همانطور که اشاره شد؛ اگر آسانسور در ساختمانی نصب شود که قبلا آسانسور نداشته باشد، ابتدا باید یک گودال بتنی ایجاد شود که باعث طولانی شدن مراحل اجرا و نصب می شود.

قیمت نصب آسانسور 4 نفره

اگر در حال تعویض آسانسور در ساختمان هستید، این روند کمی کوتاهتر خواهد بود زیرا چاه از قبل آنجاست.

ساختار یک ساختمان باید بتواند تمام نیازهای ضروری یک آسانسور جدید را پشتیبانی کند. به طور کلی، نصب آسانسور در یک ساختمان ساخته شده بیشتر طول می کشد.

ادامه مطلب  دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید را در این مطلب ببینید! + عکس

مشکلات غیر منتظره:

در بسیاری از جنبه های نصب، هر مشکل پیش بینی نشده ای می تواند فرآیند نصب را به تاخیر بیندازد.

برنامه ریزی دقیق و آگاهانه همراه با کار یک تیم حرفه ای نصب آسانسور می تواند تضمین کند که آسانسور شما در سریع ترین زمان و با خیال راحت نصب شده و آماده استفاده است.

باید در نظر داشته باشید که ممکن است اتفاقات پیش بینی نشده ای در روند کار رخ دهد که باعث طولانی شدن زمان می شود.

 

ایمنی و تاییدیه از ادارات مربوطه:

ایمنی یکی از فاکتورهای مهم در نصب آسانسور است و تاییدیه های ایمنی از مراجع مختلف به زمان نیاز دارد، به خصوص اینکه امور اداری و روابط اداری گاهی زمان زیادی می برد.

به طور معمول اگر ساختمان مشکل فنی و اداری خاصی نداشته باشد حدود یک هفته زمان می برد.

نوع ساختمان:

البته نصب آسانسور در ساختمان هایی با طبقات کمتر نسبت به ساختمان های بلندتر زمان کمتری می برد.

به عنوان مثال، نصب آسانسور در یک ساختمان پنج طبقه به اندازه نصب آسانسور در یک آسمان خراش زمان نمی برد.

مشخص است که یکی از اولین چیزهایی که در یک ساختمان جدید ساخته شده است چاه آسانسور است. یک ساخت و ساز درست و اصولی تمامی الزامات نصب آسانسور را دارد. در ساختمان هایی که در فرآیند بازسازی به آنها آسانسور اضافه می شود باید یک سری اقدامات و مقدمات انجام شود که نیاز به زمان بیشتری دارد.

نصب آسانسور کرج

مراحل نصب آسانسور:

اگر می خواهید مراحل نصب را از ابتدا شروع کنید، ابتدا باید یک گودال برای آسانسور درست کنید و داخل آن سیمان بریزید.

الزاماتی که برای تهیه فونداسیون گودال باید رعایت شود باید با کدهای منطقه و وضعیت زمین زیر ساختمان مطابقت داشته باشد.

ادامه مطلب  سقف کشسان پذیرایی بهترین و جدیدترین گزینه برای زیبایی سقف منزل!

ابعاد گود به چند موضوع بستگی دارد، اما به طور متوسط ​​دیواره گود باید 12 اینچ ضخامت و 8 اینچ از زمین فاصله داشته باشد.

 

وسایل ایمنی مانند کپسول آتش نشانی و خاموش کننده باید در داخل یا اطراف آسانسور نصب شود.

اسپرینکلر آتش نشانی داخل کابین می تواند خطرناک باشد زیرا برق در داخل کابین جریان دارد. یکی دیگر از مواردی که می تواند مفید باشد نصب گوشی در کابین است.

اجزای مختلف آسانسور:

در صورت عدم وجود مشکل در کابین، آسانسور می تواند به راحتی و روان کار کند. محتویات و اجزای اصلی آسانسور شامل موارد زیر است:

  • کابین
  • سیستم راه آهن
  • موتورخانه و گیربکس
  • کنترل ها
  • سیستم های امنیتی

آسانسورهای مختلف همگی از این اجزا تشکیل شده اند، اما ممکن است در برخی موارد متفاوت باشند. هر کدام از این قسمت ها باید به درستی به قسمت های دیگر متصل شوند تا آسانسور به راحتی و درستی حرکت کند.

آسانسورهای خانگی از اجزای کوچکتری تشکیل شده اند و نصب آنها نسبت به همتایان تجاری خود زمان کمتری را می طلبد.

امنیت:

یکی از مهمترین نکات پس از نصب تمامی اجزای بالابر رعایت نکات ایمنی می باشد. همه اجزا باید هماهنگ باشند. در اجرا و نصب آسانسور باید کدهای امنیتی اجرا شود.

برنامه ریزی قبل از نصب:

نصب آسانسور مانند تمامی پروژه های نصب و بازسازی نیازمند دقت و زمان کافی است. ابتدا باید مشکلات احتمالی را در نظر گرفت و برای حل آنها تلاش کرد.

 

مشکلات زیادی در مراحل نصب آسانسور ممکن است پیش بیاید اما با برنامه ریزی صحیح، تیم حرفه ای و همکاری افراد می توان به بهترین نحو بر آنها فائق آمد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا