رپورتاژ آگهی

ساختمان سازی بدون مصرف بتن و میلگرد اضافی

سیستم سقف های وافل دارای مزایای بسیاری از جمله استحکام بالا، سهولت اجرا، پوشاندن دهانه های بلند، حذف وزن مرده سازه با کاهش میزان مصرف بتن و میلگرد و در نتیجه صرفه اقتصادی می باشد.

این مزیت های فراوان باعث رضایت کارفرمایان و گسترش استفاده از این سیستم شده است. در اجرای سقف وافل نقش قالب های وافل ایجاد تیرهای متعامد در سقف و حذف بتن اضافی می باشد.

یکی از مزایای این سیستم عدم ماندگاری قالب های وافل است، بنابراین می توان از قالب های وافل بارها برای ساخت سقف های وافل استفاده کرد. این مزیت سیستم سقف وافل را نسبت به سایر سیستم های سقفی مشابه اقتصادی کرده است.

سقف های وافل به دو صورت استفاده می شود: سقف وافل یک طرفه برای دهانه های کوچک و سقف وافل دو طرفه برای دهانه های بزرگ.

سقف وافل چیست؟

سقف های وافل یک سازه ساختمانی مدرن است که برای ساخت سقف سازه های مرتفع استفاده می شود. این نوع سقف از بتن مسلح ساخته شده و برای فضاهایی با ارتفاع بیش از 12 متر استفاده می شود.

در طراحی سقف وافل بسیار زیبایی اهمیت دارد. سقف وافل ظاهری توری دارد و به همین دلیل به آن سقف مشبک نیز می گویند.

نام وافل در واقع به دلیل شباهت ظاهری از نان وافل گرفته شده است. همانطور که گفته شد این نوع سقف در سازه هایی با ارتفاع سقف زیاد استفاده می شود و متعاقباً از این سقف در سالن ها و منازل مسکونی استفاده می شود.

معمولاً در فضاهایی که از این نوع سقف استفاده می شود، وزن زیادی روی سقف وجود ندارد و سقف معمولاً مسطح است.

ادامه مطلب  کلاهک دودکش، دمپر دستی، دریچه کولر و دریچه بازدید در ساختمان

سقف وافل چگونه باعث کم شدن مصرف بتن و میلگرد میشود؟

سقف وافل چگونه باعث کم شدن مصرف بتن و میلگرد میشود؟

سازندگان قالب وافل همراه با مجریان حرفه ای سیستم وافل بهینه سازی شده در نهایت سازه ای خواهند ساخت که مصرف میلگرد و بتن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

شرکت فرازمان با فروش سقف وافل و همچنین ایجاد مکانی برای اجاره سقف های وافل این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا از سیستمی استفاده کنید که میزان مصرف میلگرد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اگر در خرید سقف های وافل با سایر مدل های سقف توخالی مانند دال تخت یوبوت یا کوبیاکس تردید دارید، باید بدانید که این سقف در هر متر مربع بیش از 6 کیلوگرم میلگرد کمتر مصرف می کند و مصرف بتن آن نیز تقریباً یکسان است.

دال مسطح توخالی Cubiax به 18 کیلوگرم میلگرد در هر متر مربع و 0.25 متر مکعب بتن نیاز دارد. در مورد دال مسطح توخالی یوبوت این میزان میلگرد برابر با 18 کیلوگرم بوده و بتن تا 0.238 کاهش جزئی دارد. اما در مورد دال توری وافل مصرف میلگرد 12 کیلوگرم و میزان بتن مصرفی 0.17 متر مکعب می باشد.

تمام این شواهد نشان می دهد که سقف وافل به میزان چشمگیری باعث کاهش مصرف میلگرد و بتن شده که در مجموع باعث کاهش هزینه تمام شده می شود.

با توجه به تغییرات قیمت میلگرد به ازای هر متر مربع، میلگرد آجدار به طور مثال اگر کیلویی 10 هزار تومان در نظر بگیرید، اجرای هر متر مربع سقف کوبیاکس، یوبوت یا حباب داک از نظر عرضه میلگرد حدود 180 هزار تومان هزینه دارد.

ادامه مطلب  با این تجهیزات، استخر خود را در حد لالیگا ارتقا بدهید!

سقف 100 متر مربع از نظر میزان آرماتور استفاده شده 18 میلیون تومان تنها هزینه آرماتور می باشد. همین شرایط برای سقف های وافل با آرماتور 12 کیلوگرمی متری 120 هزار تومان و سقف 100 متری 12 میلیون تومان تمام می شود. توجه داشته باشید که هزینه نهایی 60 میلیون تومانی تنها از نظر مصرف میلگرد کاهش می یابد.

مزایای استفاده از سقف های وافل

سیستم اجرای سقف های وافل بسیار کاربردی هستند به همین دلیل در ادامه به بررسی مزایا سقف وافل می پردازیم.

  • امکان قرارگیری نامنظم ستون ها و نصب دهانه های بزرگ
  • ایجاد گشایش در معماری و افزایش فضا و پارکینگ
  • کاهش ضخامت سقف و افزایش ارتفاع مفید طبقات
  • امکان کاهش ارتفاع ساختمان و کاهش عمق گودبرداری
  • صرفه جویی در مصرف مواد مصرفی از جمله بتن و میلگرد
  • امکان اجرای سقف های وافل در ساختمان های بتنی و فلزی
  • کاهش هزینه های قالب گیری، آرماتوربندی و بتن ریزی
  • کاهش هزینه و افزایش سهولت راه اندازی تاسیسات
  • بهبود عملکرد سازه به دلیل کاهش وزن سقف
  • حذف سنگ سنگی و افزایش ایمنی در برابر آتش
  • کنترل ارتعاش و کاهش ضریب انتقال صدا و حرارت
  • حذف انواع بلوک سقف و تیرهای پیش ساخته از سازه
  • امکان نظارت دقیق و تضمین کیفیت مواد مصرفی

کاربرد سقف های وافل

کاربرد سقف های وافل

سقف وافل در انواع ساختمان ها قابل استفاده است. با توجه به مقرون به صرفه بودن هزینه سقف های وافل نسبت به سقف های سنتی، استفاده از آن بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. این سقف ها در مکان هایی که زیبایی اهمیت دارد استفاده می شود.

ادامه مطلب  شومینه الکلی اتانولی پاییز آتشدان

استفاده از این سقف ها برای داشتن نمای زیبا و دهانه های بزرگ توصیه می شود. در پشت بام پارکینگ ها یک سقف نمایان و مدولار داشته باشید که بسیار جذاب است.

ایمنی سقف های وافل در برابر بلایای طبیعی بالاتر از سقف های ساخته شده با مواد سنتی است. این سقف ها وزن کمی دارند. بنابراین بار مرده ساختمان کاهش می یابد. در صورت وقوع بلایای طبیعی، خطرات کاهش می یابد.

عوامل مختلفی در انتخاب سقف موثر است. از جمله این عوامل می توان به بودجه، کاربری ساختمان، امکانات، اجرا، معماری، ارتفاع دهانه و … اشاره کرد که از نظر اقتصادی انتخاب سقف های وافل برای دهانه های با ارتفاع زیاد بسیار مقرون به صرفه است.

اجرای آن ساده است و نیاز به تجهیزات و ابزار خاصی برای نصب ندارد. لذا توسط تیم های اجرایی عادی اجرا خواهد شد. از طرفی سقف های وافل را می توان در ساختمان هایی با معماری متفاوت استفاده کرد.

از جمله موارد مورد استفاده آنها می توان به ساخت سقف برای دهانه های طولانی و حذف ستون های مزاحم اشاره کرد. بنابراین معماران و پیمانکار سقف وافل ترجیح می دهند از سقف ها در ساخت خود استفاده کنند.

 سخن پایانی

سقف های وافل نوعی سازه زیبا و در عین حال مقاوم است. مزایای اقتصادی با کاهش مصرف میله گرد و بتن می شود و همچنین جنبه تزئینی آن باعث محبوبیت آن شده است. این سازه جدید در مکان های مرتفع مانند فرودگاه ها یا سالن ها استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا