پذیرایی

روش نورپردازی پذیرایی و نکاتی برای موفقیت در آن

نورپردازی پذیرایی

نورپردازی یکی از عناصر مهم در طراحی داخلی پذیرایی است، بنابراین اگر نورپردازی در پذیرایی به درستی انجام شود، تمامی اجزای دکوراسیون نمایان می شود و فضای پذیرایی زیباتر به نظر می رسد. در ادامه ایده هایی برای طراحی نورپردازی پذیرایی در اختیار شما همراهان گرامی قرار می دهیم.

میزان نور در هر فضا بر دید، خلق و خو و احساسات افراد و ساعت بیولوژیکی بدن تاثیر دارد، بنابراین بهتر است در طراحی نورپردازی قسمت های مختلف خانه مانند نور اتاق خواب، نور پذیرایی، نورپردازی دقت کنید. برای آشپزخانه و حمام

نورپردازی غیر مستقیم در قسمت پذیرش

نکاتی برای طراحی نورپردازی پذیرایی

اگر به دکوراسیون سالن پذیرایی منزل خود اهمیت می دهید و می خواهید رنگ و طرح مبلمان موجود در دکوراسیون پذیرایی جلب توجه کند، بهتر است به طراحی نورپردازی پذیرایی توجه لازم را داشته باشید تا با کمک از نور، فضای پذیرایی شما زیباتر به نظر می رسد.
به خاطر داشته باشید که برای طراحی نور در اتاق پذیرایی باید چندین منبع نور در سطوح مختلف وجود داشته باشد تا نورپردازی دلپذیرتر به نظر برسد. اکثر مردم فکر می کنند که اتاق پذیرایی باید کاملا روشن باشد، اما این تصور اشتباهی است و نور زیاد باعث می شود شما و مهمانانتان در اتاق پذیرایی احساس ناراحتی کنید.
بهتر است نور اتاق پذیرایی را روی میز پذیرایی متمرکز کنید تا توجه مهمانان به مرکز اتاق پذیرایی جلب شود. مناسب ترین منبع نور برای میز ناهارخوری لوسترهای کلاسیک، پر زرق و برق و زیبا هستند، می توانید این مدل لوسترها را بالای میز ناهارخوری نصب کنید، خوب است برای این مدل از لوسترها از لامپ های قوی استفاده نکنید، زیرا شدت نور آزار دهنده می شود و جذابیت لوستر نیز کوچکتر به نظر می رسد. در اتاق های بزرگ پذیرایی اغلب از چندین لوستر با نور کمتر برای طراحی نورپردازی مناسب و کاربردی استفاده می شود.

انواع ساعت دیواری

طراحی نورپردازی در قسمت پذیرایی طراحی روشنایی کاربردی فضای پذیرایی نورپردازی پذیرایی نورپردازی سالن پذیرایینورپردازی زیبا و کاربردی سقف در پذیرایی دکوراسیون پذیرایی طراحی نور سالن پذیرایی طراحی شیک نورپردازی سالن پذیرایی طراحی نور پذیرایی

در سایر قسمت های اتاق پذیرایی بهتر است از نور غیر مستقیم استفاده شود. نصب دیوارکوب هایی که سقف اتاق نشیمن را روشن می کنند می تواند ایده خوبی برای نور غیر مستقیم باشد. برای این مدل نورپردازی می توانید از آباژورهایی با روکش مات نیز استفاده کنید. لامپ های باتری دار که در بین ظروف چینی و سنگ های تزئینی نیز کاربرد دارند، می توانند ایده خوبی برای ایجاد نور غیر مستقیم باشند.
در صورت وجود بوفه در قسمت پذیرایی می توانید لامپ های هالوژن با نور ملایم را در داخل بوفه قرار دهید و از نور این لامپ ها به عنوان نور غیر مستقیم استفاده کنید.
یکی دیگر از ایده های جالب برای طراحی نورپردازی پذیرایی، نورپردازی اطراف سقف کاذب است، در نظر داشته باشید که نورپردازی سقف می تواند جزئیات بیشتری از کار معمار را نشان دهد.
لامپ های دیواری و وسایل روشنایی قابل جابجایی، بنابراین می توانید از این لامپ ها برای تمرکز نور در هر جایی که می خواهید استفاده کنید که یک مدل منحصر به فرد و خاص برای نورپردازی و برای سالن های پذیرایی با تزئینات می تواند ایده آل باشد.

ادامه مطلب  تصاویر دکوراسیون پذیرایی ۹۴ با طراحی جذاب و مدرن

نورپردازی اتاق نشیمن ایده های طراحی نورپردازی سالن پذیرایی

مبل و میز

نورپردازی سقف در پذیرایی نورپردازی سقف طراحی نورپردازی در قسمت پذیرایی نورپردازی سقف کناف نورپردازی سقف کناف طراحی نورپردازی کاربردی و شیک در قسمت پذیرایی ایده های طراحی نورپردازی اتاق پذیرایی نورپردازی شیک و کاربردی برای اتاق نشیمن نورپردازی زیبا و شیک تالار پذیرایی نورپردازی غیر مستقیم در قسمت پذیرش نور غیر مستقیم در اتاق نشیمن نورپردازی سقف طراحی نورپردازی سقف کناف نورپردازی سالن پذیرایی نورپردازی اتاق نشیمن

در این مقاله با ایده های کاربردی مختلف طراحی نورپردازی پذیرایی آشنا شده اید که امیدواریم با الگوبرداری از این وسایل نورپردازی بتوانید نورپردازی شیک و کاربردی در پذیرایی منزل خود ایجاد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا