رپورتاژ آگهی

تشخیص و درمان یک دوستی سمی

از آنجایی که ما زمان زیادی را صرف دوستی‌هایمان می‌کنیم و به دوستی‌هایمان اعتماد می‌کنیم، تشخیص اینکه یک دوستی افلاطونی مسموم شده است، دشوار است. و فراخوانی این رفتار مشکل ساز می تواند حتی سخت تر و گیج کننده تر باشد.

15 نشانه که دوستی در خطر است

در اینجا می خواهیم 15 نشانه و ویژگی اینکه شما در یک دوستی سمی هستید را بیان کنیم:

1. آنها فقط زمانی تماس می گیرند که چیزی بخواهند

همه دوستی ها باید برابر باشند – به این معنی که شما باید به اندازه ای که می گذارید دریافت کنید، همه اینها بر اساس متقابل است. اگر بیشتر از چیزی که بیرون می آورید سرمایه گذاری می کنید، باید دو بار در مورد آنچه آنها از شما می خواهند فکر کنید.

2. مکالمه هرگز برابر نیست

آیا متوجه می‌شوید که تمام وقت خود را روی آنها متمرکز می‌کنید؟ بله، این جالب نیست – همه ما مشکلات و چیزهایی داریم که دوست داریم با کسی در مورد آنها صحبت کنیم.

3. آنها شما را در مقابل دیگران زمین گیر می کنند یا مسخره می کنند

یک نه قطعی معمولاً افراد این کار را به این دلیل انجام می‌دهند که نسبت به خودشان احساس بدی دارند و می‌خواهند از شخص دیگری به عنوان حواس پرتی استفاده کنند. فوراً بین هر دوستی مانند این خط بکشید.

4. وقتی با آنها وقت می گذرانید، نسبت به خودتان احساس بدی پیدا می کنید

گاهی اوقات تجزیه و تحلیل رفتار دشوار است، اما احساسات شما هرگز دروغ نمی گویند. دوستان باید به شما احساس خوب، توانمند بودن و نشاط بخشی بدهند. اگر آنها را به حال خود رها کنید، احتمالاً باید مزایایی را که از دوستی به دست می‌آورید دوباره ارزیابی کنید. برخی از مردم، متأسفانه، فقط دوست دارند دیگران را پایین بیاورند.

ادامه مطلب  تأثیر درب‌ های ضد صدا در بهبود کیفیت زندگی در مناطق شهری

5. آنها به طور تهاجمی رقابتی هستند

خوب است که در حال حاضر کمی رقابتی باشید، اما مانند بسیاری از چیزها – می توانید چیزهای بسیار خوبی داشته باشید. دوستی مبتنی بر رفتار رقابتی هرگز سالم یا دوستی واقعی نیست.

6. وقتی اتفاقات خوب می افتد برای شما خوشحال نمی شوند

این یکی از رایج‌ترین نشانه‌های حکایت‌کننده است و همچنین بر اساس رفتار رقابتی است. یک دوست واقعی دوست دارد موفقیت شما را ببیند و خوشحال باشد.

7. آنها درام را به زندگی شما می آورند

معمولاً این افرادی هستند که وقت خود را با ناله درباره درام می گذرانند که باعث آن می شوند. شما به آن منفی بودن اطرافتان نیاز ندارید.

8. آنها در مورد شما در پشت سرتان حرف می زنند.

آنها از اسرار شما علیه شما استفاده می کنند

یک نه مطلق. دوستی ها باید بر اساس احترام و اعتماد متقابل باشد.

9. به نظر می رسد که رابطه شما مشروط ساخته شده است

این برای تمام روابط زندگی شما نیز صادق است. شما باید احساس کنید که آنها بدون قید و شرط هستند و بر این اساس نیستند که شما به روش خاصی هستید یا عمل می کنید.

10. دوستانتان شما را تنها میگذارند

گاهی اوقات این اتفاق می افتد و خوب است، اما اگر ثابت باشد، به وضوح نشان می دهد که دوست شما قابل اعتماد نیست و بسیار کمتر از شما روی دوستی سرمایه گذاری می کند. شاید نوبت شما باشد که برای همیشه او را تنها بگذارید.

11. آنها از اسرار شما علیه شما استفاده می کنند و آنها را به اشتراک می گذارند

این کار مخرب است و هیچ دوست واقعی هرگز انجام نمی دهد.

ادامه مطلب  راهنمایی خرید بهترین چراغ خیابانی

12. آنها تأثیر بدی دارند و شما را وادار به انجام کارهایی می کنند که شما را دچار مشکل می کند

قبل از اینکه در نهایت خود را به دردسر بیاندازید، این را در ابتدا حذف کنید. دوستان کاری نمی‌کنند که کارهای بد انجام دهند… یا در هنگام مستی پیامی بفرستند

13. آنها در مورد دوستان دیگر خود در پشت سر خود صحبت می کنند

اگر آنها این کار را انجام دهند، به احتمال زیاد، آنها این کار را با شما نیز انجام می دهند. خوب است که گهگاه ناله کنید، اما هر چیز بدی احتمالاً نشان می‌دهد که آن‌قدر که می‌خواهید باور کنید واقعی نیستند.

13. زمانی که شما به آنها بیشتر نیاز دارید در دسترس نیستند.

پس دوستانی هستند که خوب… دوستانی هستند که هنوز در ساعت 3 صبح چهارشنبه در بحبوحه خرابی شما دوستان شما هستند. دومی دوستان مادام العمر شما هستند و مهم است بدانید که می توانید به چند فرد منتخب تکیه کنید تا در کنار شما باشند.

15. آنها شما را از چیزهایی که با دوستان مشترک دارید حذف می کنند

اگر عمداً اتفاق می افتد و اغلب اتفاق می افتد، با وجود اینکه شما آن را مطرح کرده اید، پیشنهاد می کنیم کمی فاصله ایجاد کنید. مهم است که به یاد داشته باشید که گاهی اوقات ممکن است به طور تصادفی اتفاق بیفتد، بنابراین سعی کنید قبل از نتیجه گیری سریع با آنها در مورد آن صحبت کنید. همچنین اگر شما در ایک دوستی سمی هستید و نمی توانید از آن خارج شوید می توانید با یک مشاوره روانشناسی (yariway.com) جلسه برگزار کنید.

چگونه از یک دوستی سمی خارج شویم

چگونه از یک دوستی سمی خارج شویم

اگر نگرانی‌های خود را به اشتراک گذاشته‌اید و این رابطه همچنان برای شما استرس ایجاد می‌کند، ممکن است زمان آن رسیده که این شخص را از حلقه درونی خود حذف کنید. اگر تصمیم به رفتن به این مسیر دارید، سعی کنید به نحوه برخورد با این موقعیت دشوار توجه داشته باشید. مهربانی و قضاوت نکردن با خود می تواند به شما کمک کند در مورد احساس خود صادق باشید. دگز وایت نکات زیر را ارائه می دهد تا به شما کمک کند تا با کمترین دردسر کنار بیایید:

ادامه مطلب  بومی سازی تجهیزات هوشمند سازی

1)سعی کنید اجازه ندهید یک رابطه سمی برای مدت طولانی ادامه پیدا کند. تأخیر در امر اجتناب ناپذیر می تواند رسیدگی به مشکل را دشوارتر کند.

2)شبح و آرام آرام دور شدن روش های بی تاثیری برای پایان دادن به دوستی ها هستند. پنهان شدن در پشت شغل، خانواده یا سایر تعهدات ممکن است موضوع را پیچیده تر کند.

3)سخنان خود را به دقت بسنجید، آن را در مورد خودتان بسازید نه آنها. صداقت شما می تواند هدیه ای برای جدایی دوست سابق شما باشد که در دراز مدت ممکن است برای آنها مفید باشد.

4)تا حد امکان از آسیب های جانبی خودداری کنید.

افرادی که انتخاب می کنیم تا اطرافمان باشند، تعیین می کنند که دوستی ما چقدر سالم است. شناسایی، رویارویی و در نهایت خداحافظی با یک دوست سمی می تواند یکی از آزادکننده ترین و قدرتمندترین کارهایی باشد که تا به حال انجام خواهید داد.

نتیجه

در اعماق وجود، همه ما می دانیم که یک دوستی واقعی چگونه است. بهترین کاری که هنگام دوست یابی انجام می شود این است که به شهود خود گوش دهید و هنگامی که چیزی احساس می شود یک گفتگوی صادقانه داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا