مجله تکنولوژی

تبدیل پی دی اف به ورد بدون بهم ریختگی (در ۳۰ ثانیه)

💥✈️ ارزانترین نرخ تور تایلند رو از لحظه آخر بخواهید ✈️ 💥
🔷 نگران زمان نباش، تا لحظه آخر وقت داری، در لحظه سفر کن 🔷
——–

آسان ترین راه تبدیل pdf متن فارسی به word بدون بهم ریختگی

اکثر دانشجویان pdf ها را برای کارهای تحقیقاتی و آموزشی خود بارگیری می کنند تا آنها را به word تبدیل کنند تا متنی متناسب با سلیقه آنها ایجاد کنند. اما بیشتر اوقات با مشکل روبرو می شوند و متن آنها بهم ریخته یا با شخصیت های عجیب نمایش داده می شود.

در این مقاله سعی خواهیم کرد با معرفی دو روش آسان برای تبدیل فایل PDF به Word بدون نیاز به نرم افزار مشکل شما را برطرف کنیم.

نکته مهم ۱: اگر PDF شما تصویری است نه متنی ، راهی برای تبدیل آن به متن یا پرونده Word وجود ندارد. از آن مطمئن باشید و فقط باید آن را یادداشت کنید.

اما اگر متن وجود داشته باشد و کیفیت قابل قبولی داشته باشد ، می تواند با استفاده از هر یک از روش های زیر به Word تبدیل شود (مهم نیست).

نکته مهم ۲: اگر پس از تبدیل به Word ، حروف به دلیل کیفیت پایین متن یا حالت تصویر PDF بهم ریخته باشند ، شما هنوز چاره ای جز تایپ ندارید. روشهای ذکر شده در زیر کاملاً آزمایش شده و بهترین روشهای موجود هستند. از آن مطمئن باشید

تبدیل پی دی اف به ورد بدون بهم ریختگی

روش ۱: با مرورگر گوگل کروم (بهترین برای PDF های فارسی)

۱- اگر Google Chrome را نصب نکرده اید ، آن را در اینجا بارگیری و نصب کنید. اگر دارید ، به مرحله ۲ بروید.

۲- Google Chrome را باز کرده و PDF فارسی مورد نظر را به Google Chrome بکشید.

۳- اکنون می توانید متن فارسی را انتخاب کرده و در پرونده WORD کپی کنید. متن فارسی بدون هیچ مشکلی و گیجی هنگام نمایش نویسه ها و فقط با ویرایش جزئی ، مانند ترتیب دادن خطوط یا ضمیمه کردن متن به برخی فضاهای شکسته و افزودن قلم و اندازه دلخواه ، قابل کپی است

، یک فایل PDF 10 صفحه ای فارسی حاوی شماره ای که کپی کرده اید تعداد زیادی و ارسال متن به فایل WORD در کمتر از ۱ یا ۲ دقیقه بدون سردرگمی و مشکلی.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: آموزش ساخت ایمیل یاهو

روش ۲: تبدیل پی دی اف به ورد توسط سایت های آنلاین

روش دیگری که به نرم افزار احتیاج ندارد ، استفاده از سرویس های آنلاین است. سرویس های آنلاین زیادی وجود دارند که می توانند برای تبدیل فایل های PDF به Word استفاده شوند. تمام این سرویس ها همان مراحل را انجام می دهند که ابتدا باید پرونده مورد نظر را بارگذاری کنید ، قالب مورد نظر را انتخاب کرده و مراحل را شروع کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که فایل ایجاد شده را بارگیری کنید:

website-icon-18 PDF2GO وب سایت: یکی از معدود وب سایت هایی است که از فناوری OCR استفاده می کند. PDF خود را از تب Select File بارگذاری کنید. اما قبل از کلیک بر روی دکمه Start ، گزینه عربی را درست در زیر زبان مبدأ فایل خود انتخاب کنید و سپس Start را کلیک کنید.

website-icon-18 Smallpdf Website: فقط فایل PDF مورد نظر خود را از قسمت Select File بارگیری کنید و سپس آن را به راحتی بارگیری کنید! این سایت یکی از معدود سایتهایی است که از فایل های PDF به زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند.

website-icon-18 Online2 pdf: برای استفاده از این وب سایت ، به سادگی فایل های خود را از دکمه Select Files انتخاب کنید ، سپس گزینه Word File را از فهرست کشویی Convert انتخاب کرده و گزینه Convert را کلیک کنید.

website-icon-18 Eboo.ir: این یک وب سایت فارسی است که به تازگی راه اندازی شده است و برای تبدیل فایل های PDF به Word مناسب است. روند کار با آن نیز بسیار ساده است

روش ۳: تبدیل پی دی اف فارسی به ورد با کمک خود Word

اگر ورد روی سیستم تان نصب است کافی ست از قسمت بالا سمت چپ روی منوی Files کلیک کنید (یا اینکه همزمان دکمه های o و کنترل کیبورد را فشار دهید). سپس فایل Pdf خود را انتخاب نمایید

(با کمک گزینه browse) و Ok کنید تا فایل PDF شما به صورت ورد باز شود. به همین راحتی! بعد هر تغییراتی خواستید روی آن بدهید و آن را به هر صورتی که می خواهید ذخیره نمایید.

توجه: شایان ذکر است که اکثر پرونده های pdf هنگام ترجمه به word خراب می شوند و توسط هیچ برنامه ای قابل خواندن یا ویرایش نیستند. در این حالت ، تنها راه نوشتن آن است و وقت خود را برای تبدیل آنها به Word تلف نکنید ، زیرا راه حل دیگری وجود ندارد! با ارسال نظرات و سوالات خود می توانید با ما همراه شوید.

بعضی وقت‌ها ممکن است بخواهید قسمتی از متن فایل پی دی اف موردنظرتان را جایی استفاده کنید یا بخشی از آن را ادیت کنید؛ در این زمان است که نیاز دارید تا فرمت آن را به ورد تبدیل کنید.

در مطلب زیر تمام راه‌های تبدیل پی دی اف به ورد را بررسی می‌کنیم. البته فرض بر این است که pdf شما یک نسخه استاندارد است و شامل عکس و یا عناصری غیر از متن نیست. اگر فایل شما استاندارد نباشد، مثلاً از مطالب عکس گرفته شده باشد یا رمزگذاری شده باشد، هیچ روشی صددرصد جواب نمی‌دهد.

معرفی بهترین روش تبدیل pdf به word

در این روش ابتدا فایل pdf را باز کنید و متن مورد نظر را انتخاب کنید(CTRL+A)، سپس با استفاده از کلیدهای ترکیبی CTRL+C متن را کپی کنید. در نهایت نرم افزار ورد را باز کرده و با استفاده از کلیدهای ترکیبی CTRL+V متن کپی شده را پیست کنید و از آن استفاده کنید.

اما صبر کنید فایل‌های pdf بدلیل استفاده از عکس مورد توجه هستند پس این روش به تنهایی کارساز نیست.

استفاده از نرم افزار ADOBE READER

برای استفاده از این قسمت باید از نسخۀ پولی نرم افزار استفاده کنید که قابلیت تبدیل را دارد. البته می‌توانید نسخه رایگان ۳۰ روزه را هم استفاده کنید. اما اگر به‌طور دائم مایل به استفاده از این نرم افزار هستید نیاز به پرداخت هزینۀ نسخۀ کامل را دارید. در قسمت سمت راست گزینۀ Export را بزنید. انواع تبدیل‌ها را مشاهده می‌کنید. تبدیل به ورد را انتخاب کنید و فایل‌تان را تحویل بگیرید.

blank

استفاده از سرویس‌های آنلاین برای تبدیل pdf

بعضی سایت‌ها هستند که می‌توانید فایل pdf را در آنها آپلود کنید و به فرمت‌های مختلفی مانند اکسل و ورد تبدیل کنید. سایت‌هایی مثل:

Online2pdf

این سایت قابلیت تبدیل pdf به ورد با قابلیت رمزگذاری و لایه‌بندی صفحات و فشرده‌سازی، تبدیل به فرمت‌های اکسل و ورد و عکس و پاور پوینت را دارد.

PDF Converter

این سایت هم قابلیت تبدیل به فرمت‌های مختلفی را دارد البته این تبدیل‌ها ممکن است کامل نباشند؛ یعنی متن‌ها کاملا با فونت مناسب تبدیل نشوند. برای تبدیل کافی است که فایل را انتخاب کرده و convert را بزنید.

PDF to doc

این یکی سایت می‌تواند چند فایل را هم‌زمان تبدیل کند. تبدیل به انواع فرمت‌ها مانند docx, jpg, txt از دیگر توانایی‌های این برنامه است که هم به‌صورت آنلاین و هم به‌صورت نصبی امکان‌پذیر است.

استفاده از مرورگر

اگر مرورگر CHROME یا MOZILA را دارید آن ‌را باز کنید، CTRL+O را زده و فایل pdf را انتخاب کنید. فایل شما به ‌شرط آنکه عکس نباشد توسط مرورگر باز می‌شود. با کمک CTRL +C می‌توانید متن را برداشته و به داخل فایل ورد با کلیدهای CTRL+V منتقل کنید.

استفاده از گوگل درایو

وارد درایو خود در گوگل شوید (از قبل باید یک اکانت ایجاد کرده باشید مانند ساخت ایمیل) سپس روی گزینۀ new کلیک کنید و فایل مورد نظرتان را آپلود کنید.

blank

بعد روی فایل، کلیک راست کرده و google docs open with را انتخاب کنید. با کلیک روی این گزینه، فایل تبدیل شده و قابل کپی شدن در هر محیط متنی می‌شود.

تبدیل پی دی اف به ورد

استفاده از نرم افزار word

blank

وارد محیط word شوید و دربالای صفحه گزینۀ file را انتخاب کرده و open را بزنید. فایل pdf مورد نظر را پیدا کرده و باز کنید.

تبدیل پی دی اف به ورد

کادر بالا برای تایید اینکه آیا مطمئن هستید به word تبدیل شود یا خیر ظاهر می‌شود. با تایید آن احتمالاً کادر دیگری باز می‌شود که تاکید می‌کند بعضی قسمت‌ها توسط ورد قابل تبدیل نیست. کادر دوم را هم تایید کنید تا فایل در محیط ورد باز ‌شود. در صورت نیاز آن را تغییر بدهید و با فرمت ورد دوباره ذخیره کنید.

درصورتی‌که فایل pdf شما استاندارد بوده و حفاظت شده نباشد، می‌توانید از روش‌های بالا کمک بگیرید. اما اگر فایل استاندارد نباشد احتمالاً بعد از تبدیل، متن شما بهم‌ریخته می‌شود.

منبع:

ملی پیامک

————–.

اکثر دانشجویان برای کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی خود به دانلود pdf ها می پردازند تا با تبدیل آنها به word یک متنی تهیه کنند که بر اساس سلیقه خودشان باشد . اما بیشتر اوقات با مشکل مواجه می شوند و متن آنها بهم می ریزد یا با کاراکتر های عجیب و غریبی نمایش داده می شود .

ما در این مطلب با معرفی دو روش آسان برای تبدیل فایل پی دی اف به ورد بدون نیاز به نرم افزار سعی می کنیم این مشکل شما را حل نماییم.

 

روش اول: تبدیل فایل pdf به word با استفاده از گوگل کروم:

تبدیل فایل های PDF فارسی به WORD بدون استفاده از نرم افزار روشی است که فقط از مرورگر سیستم خود استفاده می نمایید و نیازی به نرم افزار ندارد. این روش طی چند مرحله ساده انجام می شود. مراحل کار بصورت زیر است:

۱- چک کنید، نرم افزار مرورگر Google Chrome روی سیستم شما نصب است؟

۲- چک کنید، فایل PDF فارسی مورد نظر بصورت فرمت متن یا فرمت عکس است. زیرا بعضی PDF های فارسی منتشر شده، به جای متن حاوی عکس هایی از نوشته ها می باشند که در اینصورت این روش چاره ساز نیست.

۳- فایل PDF فارسی مورد نظر را با استفاده از Drag & Drop یا کشیدن در مرورگر Chrome باز نمایید.

۴- پس از گشودن فایل PDF فارسی به طریق دلخواه در مرورگر کروم، می توان به سادگی متن فارسی را انتخاب و در فایل WORD کپی نمود. متن فارسی بدون هیچگونه مشکل و یا بهم ریختگی در نمایش کاراکترها کپی می شود و فقط با ویرایش جزئی مانند مرتب نمودن سطور یا پیوسته کردن متن در بعضی جاهای منقطع و افزودن فونت و سایز دلخواه، می توان یک فایل PDF فارسی ۱۰ صفحه ای شامل تعداد زیادی عدد و نوشته را بدون به هم ریختگی و هرگونه مشکلی در کمتر از ۱ یا ۲ دقیقه در فایل WORD

blank

روش دوم: تبدیل PDF به Word توسط سایت آنلاین:

یکی دیگر از روشهایی که نیاز به نرم افزار ندارد استفاده از سرویس های آنلاین است سرویس های آنلاین زیادی هستند که با استفاده از آنها می توانید فایلهای PDF را به Word تبدیل کنید. همه این سرویسها مراحل مشابهی را انجام می دهند که ابتدا باید فایل مورد نظرتون را آپلود کنید،فرمت مورد نظرتان را انتخاب کنید و پروسه را آغاز کنید. در ادامه تنها کافی است فایل تولید شده را دانلود کنید:

website-icon-18   وب سایت Smallpdf: کافی است از قسمت Choose file پی دی اف مدنظرتان را بارگزاری کنید و سپس آن را دانلود کنید بهمین راحتی!

website-icon-18    Online2 pdf: برای استفاده از این وب سایت کافی است که از دکمه Select files فایل های خود را انتخاب کنید و سپس از منوی کشویی convert to گزینه فایل ورد را انتخاب کنید و Convert را کلیک کنید.

‫3 دیدگاه ها

  1. حمایت از نخبگان دانشگاهی ایرانی
    باورم نمیشد اما شایدبشه گفت بهترین انتخاب رو کردم و جایی کارم واقعا گیر و هر جایی زدم تا فایل هایpdf تبدیل به word کنم سایت ایرانی بود که بهترین کار بچه های دانشگاهی هست که واقعا روش ۷سال کار علمی شده
    به جز زبان لاتین به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی میکنه و فایل و عکس پی دی اف رو به ورد تبدیل میکنه و راحتی ترجمه میکنید و لذت میبرید
    این لینک ورود هست که بهتون باچرخونه توش ۳۰ تا ۵۰ %تخفیف عالی میده
    https://www.eboo.ir/

  2. سلام ممنون از مقاله خوبتون
    من با متنو کار می کنم که خوشبختانه رایگان هست.
    هم پی دی اف رو به ورد تبدیل می کنه و هم قابلیت OCR داره
    گفتم شاید به درد کسی بخوره
    typeo.top/matno

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا