رپورتاژ آگهی

همه چیز درباره ی مخلوط کن

به جرات می توان گفت یکی از کاربردی ترین لوازم آشپزخانه که در اکثر منازل پیدا می شود، مخلوط کن ها می باشند. به کمک مخلوط کن ها می توان انواع اسموتی ها و آبمیوه ها را در کمترین زمان ممکن تهیه کنید.

این دستگاه کاربردهای فراوانی دارد که می‌تواند در آشپزخانه یک دستیار عالی باشد. مانند هر وسیله دیگری اگر نیاز خود، کاربردها و ویژگی‌های مهمی که باید به آن در هنگام خرید توجه کنید را ندانید ممکن است از این دستگاه نتوانید به خوبی استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کلی مخلوط کن ها بپردازیم و این دستگاه را بررسی کنیم.

مخلوط کن چه کاربردهایی دارد؟

قطعا همه ی ما این را می دانیم که میکسر ها با توجه به قیمت مخلوط کن، دارای کاربردهای زیادی هستند که با خرید آن تقریبا نیمی از نیازهای افراد در آشپزخانه برطرف می شود. در مخلوط کن ‌ها می توان با تعویض تیغه ها، دستگاه را تبدیل به آسیاب برقی، میکسر و خرد کن کرد. از مهم ترین کاربردهای مخلوط کن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. آسیاب مواد غذایی خشک

در گذشته افراد برای خردکردن مواد خشک و سخت مانند:گندم، قهوه و… از آسیاب های دستی استفاده می کردند که این روش، روشی بسیار سخت و زمان بر برای آسیاب مواد غذایی بود. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، آسیاب های برقی عمل آسیاب مواد را سرعت بخشیدند.

در حال حاضر بسیاری از مخلوط کن ها مجهز به آسیاب برقی می باشند. از آسیاب با توجه به قیمت آسیاب می‌توان برای پودر کردن مواد خوراکی سخت استفاده کرد.

ادامه مطلب  طرز تهیه کوفته تبریزی ساده، کوفته برنجی با لپه، کوفته مرغ مجلسی

از متداول ترین مواد غذایی که در آسیاب ها می توان آن را خرد کرد می توان به: انواع سبزیجات خشک، هل، کاکائو، چوب دارچین، قهوه و یا انواع ادویه اشاره کرد.

به این نکته بهتر است توجه داشته باشید که اگر از آسیاب برای پودر کردن مواد خیلی سخت استفاده می‌کنید باید یک آسیاب مخصوص خریداری کنید چرا که آسیاب‌های مخلوط کن برای خرد کردن مواد غذایی نرم تر به کار می‌روند و قدرت دستگاه‌های قوی آسیاب را ندارند و ممکن است در این صورت آسیب جدی به دستگاه وارد شود.

2. مخلوط مواد مایع

یکی دیگر از نقش های اساسی مخلوط کن ها، میکس مواد مایع است. به کمک میکسر می توان انواع مواد خوراکی نه چندان سفت و سخت را با یکدیگر مخلوط نمود.

همچنین از مخلوط کن ها می‌توانید برای میکس کردن میوه جات و تهیه آبمیوه یا اسموتی بهره ببرید. شما حتی می توانید انواع سبزیجات تازه مانند کرفس و گوجه را در میکسر بریزید و یک مایع یک دست به دست بیاورید.

میکسر برای مخلوط مواد خوراکی پخته که در آشپزی کاربرد فراوانی دارند مانند تهیه برخی سالادها، میکس کردن تخم مرغ، سیب زمینی و … می‌توانید روی میکسر حساب باز کنید.

3. خردکردن مواد غذایی

یکی دیگر از قابلیت های مخلوط کن ها، خردکردن انواع مواد غذایی است. با جابجایی تیغه های خردکن شما می توانید مخلوط کن را به یک خردکن بسیار کاربردی تبدیل کنید.

معمولا برای خرد کردن مواد خوراکی در یک اندازه که یک شکل و یک دست باشند نیاز به چنین دستگاهی پیدا خواهید کرد.هویج، کرفس، سیب زمینی، بادمجان، کدو و یا هر گونه خوراکی اگر یکسان خرد شده باشند طعم و شکل بسیار بهتر و زیباتری به غذا می‌دهند.

ادامه مطلب  هزینه حق وکالت

حتی در برخی از دستگاه‌های مخلوط کن امکان خرد کردن یکسان و یک دست گوشت و مرغ نیز وجود دارد.

انواع دستگاه مخلوط کن

انواع دستگاه مخلوط کن:

مخلوط کن چند کاره

مخلوط کن‌های چند کاره نوعی از مخلوط کن می باشد که از سه قسمت تشکیل شده اند که هر کدام به صورت جداگانه کاری را انجام می‌دهند.

یک قسمت این نوع مخلوط کن برای آسیاب کردن، یک قسمت برای خرد کردن و یک قسمت برای میکس کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد.معمولا این مدل از مخلوط کن‌ها دارای یک پایه اصلی هستند که با ظروف و قطعات متفاوت می‌توانند تبدیل به میکسر، خرد کن و یا آسیاب شوند.

مخلوط کن یک کاره

این نوع از مخلوط کن ها یک کاره هستند و تنها عمل مخلوط مواد را برعهده دارند. معمولا افرادی که می‌خواهند یک آبمیوه گیری قوی و قدرتمند داشته باشند این مدل مخلوط کن‌ها را انتخاب می‌کنند.

یک ظرف پارچ مانند که از جنس شیشه یا پلاستیک فشرده است بر روی بدنه اصلی این وسیله قرار گرفته و به عنوان دستگاه آبمیوه گیری قابل استفاده می‌باشد. این وسیله می‌تواند به سایر تجهیزات برای گرفتن آب هویج یا سیب نیز مجهز باشد که بستگی به مدل و برند آن دارد.

یک مخلوط کن خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک مخلوط کن خوب چه ویژگی هایی دارد؟

  • وزن سبکی داشته باشد.
  • جنس پارچ آن از پلاستیک نشکن باشد.
  • یک مخلوط کن خوب بهتر است دارای آسیاب باشد.
  • موتور دستگاه دارای قدرت بالایی باشد.
  • دارای تیغه‌های چهار لبه عمودی و افقی باشد.
  • قطعات مخلوط کن باید قابل جداشدن باشد.
  • یک مخلوط کن خوب باید سرو صدای کمی داشته باشد.
  • مخلوط کن باید دارای قفل ایمنی باشد.
ادامه مطلب  کفشور خطی ایرانی

مخلوط کن خوب

همه ی ما این را می دانیم که مخلوط کن ها یکی از کاربردی ترین و مهم ترین لوازم برقی آشپزخانه است که می توانند کارهای زیادی را می توانید با آن انجام دهید.

فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر به عنوان یکی از معتبر ترین فروشگاه ها در زمینه انواع لوازم برقی با متنوع ترین قیمت چای ساز ، آسیاب، کتری برقی و… می باشد.

شما برای خرید با کیفیت ترین لوازم برقی می توانید به فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر مراجعه کنید و بهترین لوازم برقی را با گارانتی معتبر شرکتی و مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا