دکوراسیون آشپزخانه

قیمت انواع کابینت آشپزخانه؛ به‌روزترین لیست قیمت

برای همه ما، خانه جایی است که بیشترین وقت خودمان را در آنجا می‌گذرانیم، پس منطقی است که این مکان باید طوری باشد که بالاترین میزان آرامش را برای ما به ارمغان بیاورد.

آشپزخانه یکی از آن قسمت‌هایی هست که زیبایی آن می‌تواند راحتی و آسایش را به ما منتقل کند. یکی از راه‌هایی که می‌توانیم دکوراسیون آشپزخانه را شگفت‌انگیز کنیم، تغییر کابینت آشپزخانه است. چون قیمت کابینت آشپزخانه تا حد زیادی به متریال و طرح انتخابی ما دارد، با ما همراه باشید تا به‌روزترین لیست قیمت کابینت را به شما ارائه دهیم.

انواع کابینت آشپزخانه

در یک دسته‌بندی، کابینت‌های آشپزخانه را با توجه به متریالی که در ساخت آن‌ها به‌کار می‌رود، می‌توان به انواع مختلفی تقسیم کرد که عبارت‌اند از:

  1. کابینت آشپزخانه ام دی اف (MDF)
  2. کابینت آشپزخانه هایگلاس (High Gloss)
  3. کابینت آشپزخانه ممبران
  4. کابینت آشپزخانه چوبی
  5. کابینت آشپزخانه فلزی

البته لازم به ذکر است که قیمت کابینت‎‌ آشپزخانه نیز بر اساس متریال استفاده‌شده در آنها، متفاوت است.

قیمت کابینت آشپزخانه ام دی اف (MDF)

کابینت ام دی اف، یک کابینت مقرون به صرفه و البته با طرح‌های متنوع که بدنه آن یعنی هر قسمتی از آن که با چشم می‌توان دید؛ درب‌ها، تاج، پاخور، کناره و … به جز صفحه روی کابینت از متریالی به نام ورق ام دی اف ساخته می‌شود. قیمت این نوع کابینت بسته به اینکه ورق استفاده شده در آن ایرانی یا خارجی باشد، متفاوت است

که به طور خلاصه در جدول زیر آمده است:

حداقل قیمت  حداکثر قیمت
قیمت کابینت ام‌دی‌اف ایرانی 2،700،000 3،300،000 قیمت کابینت ام‌دی‌اف خارجی 3،200،000 3،600،000
ادامه مطلب  کابینت آشپزخانه ال شکل کوچک (100+ مدل زیبا)

 

قیمت کابینت آشپزخانه هایگلاس (High Gloss)

کابینت هایگلاس نمونه‌ای با دوام در بین انواع کابینت‌ها هست که از ام دی اف ساخته شده و روکش پلاستیکی و براقی دارد. تفاوت آشکار این کابینت با نمونه ام دی اف آن، روکش براق آن یا همان هایگلاس بودن آن محصوب می‌شود.

از جمله مزیت‌های کابینت هایگلاس می توان به ظاهر شفاف، درخشندگی، انعکاس نور و بزرگ‌تر نشان دادن فضای آشپزخانه، قیمت اقتصادی، تمیز کردن آسان، سبک بودن و حمل‌ونقل آسان اشاره کرد.

اگر چه در هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب یا عدم انتخاب این کابینت، باید به وجود لبه‌های تیز، مقاومت پایین در برابر خط و خش و عدم مقاومت در برابر رطوبت بالا را در نظر گرفت. قیمت به‌روز این کابینت در جدول زیر آمده است:

حداقل قیمت  حداکثر قیمت
قیمت کابینت هایگلاس ایرانی 3،500،000 3،900،000 قیمت کابینت هایگلاس خارجی 3،800،000 4،300،000

 

قیمت کابینت آشپزخانه ممبران

کابینت ممبران که در بازار به کابینت وکیوم هم شهرت دارد، به کابینت‌هایی گفته می‌‌شود که در ساخت آن‌ها از روکش ممبران استفاده می‌شود. ممبران در واقع یک روکش از جنس پی‌وی‌سی (PVC) هست که بر روی چوب خام، چوب ام‌دی‌اف (MDF) و چوب نئوپان کشیده شده و مقاومت و زیبایی چوب را بالا می‌ برد.

به همین خاطر کابینت ممبران در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. مزیت بزرگ کابینت آشپزخانه ممبران در این است که در برابر ضربه، مقاومت بسیار خوبی دارد و علاوه بر این، نوع طراحی آن به گونه‌ای است که هم در آشپزخانه‌های سیک کلاسیک و هم مدرن می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

ادامه مطلب  دکوراسیون آشپزخانه کوچک آپارتمانی (130+ مدل محشر)

در ادامه، در حدول زیر قیمت به‌روز این کابینت را می‌توانید مشاهده کنید:

حداقل قیمت  حداکثر قیمت
قیمت کابینت ممبران یا وکیوم 4،500،000   5،500،000

 

قیمت کابینت آشپزخانه چوبی

کابینت چوبی و همچنین کابینت روکش چوبی جزء کابینت‌های با سبک کلاسیک به شمار می‌روند و تفاوت آنها بیشتر در طراحی ظاهری است. به عنوان مثال کابینت تمام چوب ستون‌های منبت کاری شده و درب چوبی دارد، اما کابینت‌های روکش چوب از ام دی اف خام و روکش چوبی ساخته می شوند.

همچنین قسمت هایی مثل تاج و زیرچراغ در کابینت چوبی از چوب طبیعی ساخته می شود در صورتی که این بخش‌ها در کابینت روکش چوب تمام ام دی اف (MDF) است. چوب به‌دلیل طبیعی بودن، کیفیت بسیار بالایی دارد و از زیبایی خاصی برخوردار است.

2-قیمت کابینت آشپزخانه چوبی

از مزیت‌های کابینت جوبی می‌توان به عمر بالا، عایق بودن در برابر صدا و تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد اشاره کرد. به دلیل استفاده از چوب در این نوع کابینت، حس نوستالژیکی به آدم منتقل می‌شود که می‌تواند آرامش بخش شما در آشپزخانه‌تان باشد. در ادامه لیست قیمت به‌روز این کابینت آورده شده است:

حداقل قیمت  حداکثر قیمت
قیمت کابینت چوبی 10،000،000 18،000،000 قیمت کابینت روکش چوبی 5،500،000 7،500،000

همانطور که مشاهده می‌کنید، کابینت چوبی گران‌‌ترین و البته لاکچری‌ترین کابینت آشپزخانه محسوب می شود.

قیمت کابینت آشپزخانه فلزی

در کابینت‌های فلزی یونیت یا همان بدنه کابینت و درب‌ها از فلز یا ورق‌های فولادی ساخته می‌شوند. همچنین لولاها و کشوها نیز در این نوع کابینت‌ها از جنس فلز هستند.

کابینت‌های فلزی به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه، قیمت ارزان و مقرون به صرفه نسبت به مدل‌های دیگر کابینت، تعمیرپذیری و ترمیم‌پذیری آسان و دارا بودن سطح صاف و یکدست که بدون نیاز به پوشش خاصی، در برابر رطوبت و آب مقاوم هست، باعث شده که همچنان طرفداران خاص خودش را داشته باشد.

ادامه مطلب  کابینت آشپزخانه ال شکل ایرانی میتونه زندگیتو زیباتر کنه! / این مدل ها رو برای آشپزخونه انتخاب کن!

در جدول زیر، قیمت به‌روز 2 نوع کابینت فلزی آورده شده است:

حداقل قیمت  حداکثر قیمت
قیمت کابینت فلزی- گالوانیزه 2،500،000 3،000،000 قیمت کابینت فلزی – استیل 4،800،000 5،800،000

نتیجه‌گیری

داشتن اطلاعات کافی قبل از خرید کابینت در مورد مزایا و معایب و به خصوص قیمت روز انواع کابینت، کمک می‌کند تا پول و زمان خود را تلف نکنیم. بنابراین تحقیق و جست‌وجو نقش بسیار حیاتی و مهمی در انتخاب درست نوع کابینت آشپزخانه، ایفا می‌کند.

استفاده از اینترنت و سایت‌های معتبری مثل سایت سلام ساختمان به نشانی اینترنتی salamsakhteman.com نیز، به انتخاب درست کابینت آشپزخانه‌ی مناسب، کمک قابل توجهی می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا