رپورتاژ آگهی

راهکارهای طلایی در سرویس آسانسور

هر چند وقت یکبار جهت سرویس آسانسور اقدام نماییم؟

یک بالابر تجاری به احتمال زیاد نیاز به سرویس مکرر نسبت به سایر سیستم های ساختمان شما پیدا می کند. شرکت های سرویس آسانسور معمولا توصیه می کنند که افراد خود حداقل هر ماه یکبار بررسی های لازمه را انجام دهند. در کنار بازدید آسانسور به صورت ماهانه، شما همچنین باید یک تاییدیه بازرسی استاندارد ادواری و قرارداد سرویس آسانسور به صورت سالانه داشته باشید.

یک بازرسی سالانه به شما کمک می کند تا مشکلات ایمنی مهمی را که ممکن است در آسانسور شما ایجاد شود، شناسایی کنید.

برای اطمینان از بی خطر بودن و ایمنی عمومی، هر آسانسوری باید مجوز داشته باشد و تحت بازرسی های دوره ای قرار گیرد. اصول استاندارد بیان می دارد که در هنگام سرویس آسانسورحتما موارد زیر مورد بررسی قرار گیرند.

  • پانل های آتش نشانی مناسب و آماده برای آزمایش هستند
  • کابین‌ ها دارای یک تلفن متصل و عملیاتی هستند که خدمات اضطراری 24 ساعته و 7 روز هفته ارائه می‌ دهد
  • برق اضطراری متصل است
  • ساخت گودال و مسیرهای جمع آوری  از تجمع آب در کف چاه آسانسور جلوگیری می کند
  • تمامی ورودی های مقابل درب های  آسانسور دارای نور مناسب و بدون خطرات زمین خوردن هستند

اهمیت سرویس آسانسور

اهمیت سرویس آسانسور

بالابرها برای ساختمان های چند طبقه سرمایه گذاری های مهمی هستند، چراکه نقش مهمی در جا به جایی افراد و وسایل در اسرع وقت بین طبقات دارند. با توجه به همه مسافرانی که از این تجهیزات استفاده می کنند ، سرویس نگهداری آسانسور بسیار حیاتی و ضروری است.

بازرسی و  تعمیر نگهداری پیشگیرانه آسانسور برای حصول اطمینان از رعایت مقررات ساختمان و اطمینان از عملکرد درست همه تجهیزات و بودن در شرایط کار مطلوب آسانسور است.

خرابی آسانسور می تواند باعث ناراحتی مستاجر، تعمیرات پرهزینه و ایجاد خطرات ایمنی شود. انجام بازرسی های منظم تعمیر و نگهداری آسانسور می تواند این خطرات را کاهش دهد. بازرسی های مکرر ارائه شده توسط شرکت های سرویس آسانسور به اطمینان از ایمنی عمومی و ضمانت کارکرد روان و کارآمد ساختمان کمک می کند.

علاوه بر این ، آسانسورهایی که به خوبی نگهداری می شوند، قابلیت فروش املاک را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند و خطر مشکلات مربوط به مسئولیت و نارضایتی مستاجر را کاهش می دهند.

ادامه مطلب  خرید تابلو چراغ دار و تابلو نوری از فروشگاه معتبر

برای شرکت های خدمات بازرسی آسانسور بسیار مهم است که فناوری مناسبی را انتخاب کنند که بتواند به تکنسین های خود در ارائه بازرسی های کارآمد کمک کند.

چگونه یک آسانسور باید بررسی و سرویس شود؟

نکات مختلفی در ارتباط با سرویس آسانسور وجود دارد اما سعی کنید حتما در هربار تعمیر یا سرویس موارد زیر را رعایت کنید.

  • ارتباط با ساکنین
    به ساکنین بگویید که سرویس برنامه ریزی شده در حال انجام است تا آن ها از علائم و تذکرات پیروی کنند. از رفت و آمد زیاد خودداری کنید و همیشه مطمئن شوید که آسانسور یا پله جایگزین در دسترس است. در تمام طبقات کلیدی که آسانسور در آن متوقف می شود، تابلو راهنما قرار دهید.
  • تهیه گزارش
    یک گزارش جامع از بازرسی شامل عکس های هر گونه نقص تجهیزات و شرح هر گونه مشکل عملیاتی را تکمیل کنید. گزارشات مستند برای رعایت مقررات ، الزامات ایمنی آتش سوزی و گزارش های نگهداری مورد نیاز است.
  • فرایند سرویس
    بررسی عملکرد درست تجهیزات آسانسور به تعیین وضعیت تجهیزات، انواع تعمیرات لازم و سایر خدمات مورد نیاز کمک می کند. برای اطمینان از ایمنی آسانسور، قسمت های زیر را بررسی کنید :
    داخل کابین: وضعیت علائم و نشانه های عملکرد دستگاه ، عملکرد دکمه ها ، تهویه ، روشنایی ، نیروی درب کابین هنگام باز و بسته شدن را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که دستگاه های نجات  اضطراری آسانسور در دسترس هستند و در شرایط کار خوب قرار دارند.
    قسمت بالای کابین: بررسی کنید که آیا کابل های تخت معلق برق رسانی به کابین و طنابهای فولادی بالابرها عملکرد درستی دارند و به درستی تنظیم شده اند. روغن کاری مناسب برای ریل ها ، طناب های اصلی و  گاورنر ، وسایل تعلیق ، زنجیرها و غیره اعمال شده است ؟
    اتاق موتور یا موتورخانه : ارزیابی شرایط تجهیزات در موتورخانه آسانسور بسیار مهم است. روغن کاری مورد نیاز را برای وسایل تعلیق، چرخ دنده ها ، یاطاقان و سایر تجهیزات مکانیکی که نیاز به روانکاری دارند، تامین کنید.

بررسی سرویس انواع آسانسور

بررسی سرویس انواع آسانسور

مطمئنا شرایطی که برای سرویس هر یک از انواع آسانسور در نظر گرفته می شود، اختصاصی هست. شاید کلیت کار یکسان باشد اما ظریف کاریی هایی در سرویس هر یک از انواع آسانسور وجود دارد.

  • آسانسور هیدرولیکی
    آسانسور هیدرولیکی توسط پیستونی که درون یک سیلندر حرکت می کند، از طریق نیرو سیال (روغن ه یدرولیک ) تغذیه می شود. حرکت پیستون را می توان با پمپاژ روغن هیدرولیک به سیلندر انجام داد. پیستون کابین آسانسور را به راحتی بالا می برد و سرعت روغن را می توان با یک شیر الکتریکی کنترل کرد. بررسی بخش روغن در سرویس این آسانسور بسیار حساس است.
  • آسانسور خلاء یا بادی
    این آسانسور را می توان با یک سیلندر خارجی بسیار شفاف طراحی کرد. کارکرد، نگهداری و نصب این دسته از آسانسورها در مقایسه با آسانسورهای سنتی بسیار ساده است. به دلیل طراحی مستحکم آن، قابلیت استفاده همگانی دارد. از مزایای اصلی استفاده از این آسانسورها می توان به طراحی محکم و روان، سرعت و انعطاف پذیری، کارآمد بودن انرژی و بسیار بی خطر بودن اشاره کرد. سرویس این سری از آسانسورهای بسیار دقیق  است و نیرو تخصصی خودش را نیاز دارد.
ادامه مطلب  آیا فالوور واقعی وجود دارد؟

تعمیرات و ارتقا قطعات بالابر می تواند بسیار گران باشد. در بسیاری از موارد، این سرویس ها به این دلیل است که پس از خرابی کلی یا جزئی ضروری می شوند. تعمیرکار سرویس آسانسور به شما خواهد گفت که کدام قسمت خراب شده و نیاز به تعویض دارد و هزینه قطعات به کار برده شده و نیروی کار چقدر است.

بروزرسانی کدها در سرویس آسانسور

یکی از گزینه های با اهمیت در سرویس آسانسور، آپدیت کدها ست که باید سالیانه مورد بررسی باشند تا از به روز بودن آن ها اطمینان حاصل شود. موضوع دیگر، مدرن سازی آسانسور است.

این نوع سرویس به اندازه و نوع مدل آسانسور بستگی دارد. آسانسورهایی که سرویس روتین دریافت نمی کنند، ممکن است نیاز به یک تغییر کامل داشته باشند.

از جمله یک موتور جدید، پیستون یا سایر قطعات گران قیمت. طرح سرویس و نگهداری آسانسور کمتر پیشنهادی است و بیشتر به یک ضرورت مطلق شباهت دارد.

دلیل این موضوع این است که بالابرها از شمار زیادی قسمت مشتق شده اند که باید همه آنها به خوبی نگهداری شوند تا کل سیستم به طور روان کار کند.

از کابین آسانسور گرفته تا واحد کنترل ، اتفاقات زیادی در پشت صحنه رخ می دهد که شامل مهندسی بسیار پیچیده ای است. یک برنامه تعمیر و نگهداری منظم راهی است که به شما اجازه می دهد یک تعمیرکار سرویس آسانسور حرفه ای انتخاب کنید و وقتی او سیستم را در اختیار می گیرد ، مسئولیت کار از دوش شما برداشته میشود .

سرویس به موقع در دوام و عملکرد آسانسور تاثیر به سزایی دارد. سرویس مکرر به شما کمک می کند تا از اثر آسیب و خرابی احتمالی پیشگیری کنید که امکان دارد برای شما بسیار پرهزینه باشد و برای ساکنین شما نیز بسیار ناخوشایند باشد.

ادامه مطلب  آشنایی با برترین کارخانه‌های تولیدکننده پروفیل در ایران

در نظر داشته باشید که این سرویس برای همه یکسان نبوده و به عوامل مختلفی همچون تعداد آسانسورهای موجود در ساختمان ، نوع آسانسور ، نوع امکاناتی که در آن ها قرار دارد ، وضعیت آسانسور و غیره بستگی دارد.

با توجه به موارد گفته شده ، یک سرویسکار تعمیر آسانسور پس از انجام ارزیابی دقیق، می تواند بهترین برنامه را برای سیستم های شما تعیین کند.

این ارزیابی ها معمولا رایگان است. در بعضی موارد ، ممکن است ابتدا تعمیرات لازم باشد تا آسانسورها بتوانند واجد شرایط قرارداد تعمیر و نگهداری شوند.

با اطمینان ترین روش برای سرویس آسانسور

با اطمینان ترین روش برای سرویس آسانسور

یکی از دغدغه های مهم که مالکان ساختمان ها با آن روبه رو هستند این است که نمی دانند سرویس و تعمیر آسانسور خود را به دست چه کسانی بسپارند تا از امنیت و سایر موارد مطمئن باشند.

شرکت های زیادی مانند شرکت آسانسور فعال وجود دارد که به صورت حرفه ای و تخصصی روی تعمیر انواع آسانسور کار می کنند و می توانند با اطمینان کامل آسانسور شما را تعمیر و سرویس کنند. شمار شرکت هایی که در زمینه سرویس آسانسور کار می کنند، خیلی زیاد است اما نمی توان به همه آن ها اطمینان کرد

و شما باید پیشینه و سابقه کاری آن ها را بررسی کنید و یا می توانید از سایت های معتبر اخبار دقیقی از شرکت های بزرگ و تخصصی کسب کنید.

بررسی هایی که ما انجام دادیم نشان می دهد که شرکت آسانسور فعال یکی از حرفه ای ترین شرکت ها است که به صورت تخصصی در این زمینه فعال است و تعاریف زیادی از نحوه مطلوب عملکرد آن ها در دست است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید در خیلی از آسانسور ها من مشاهده کردم که اسانسور در طبقه ای که باید توقف کند با اختلاف 5 سانتی متری پایین یا بالاتر از خوده طبقه توقف کرده دلیل این مشکل چیست ممنون میشم کمکم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا