دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره [13+ مدل متفاوت]

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

اتاق خواب پناهگاه امنی برای آرامش، آرامش و تأمل در مسائل مختلف زندگی ما در هر سنی است. اما به دلیل کاهش متراژ خانه ها، متراژ اتاق خواب ها بسیار کوچک شده و در حال حاضر حتی اتاق خواب های 4 متری نیز وجود دارد.

هر چه فضا کمتر باشد، دکوراسیون اتاق خواب کوچک اهمیت بیشتری پیدا می کند. زیرا در اتاق خواب بزرگ بیشتر سلیقه شما قانون است اما در اتاق های کوچک سلیقه تنها ملاک نیست و باید اصول را رعایت کرد تا بتوانید از فضای بیشتری استفاده کنید و استراحت کنید و لذت ببرید.

این مقاله ایده های خوبی برای تزیین اتاق خواب 4 متری به اتاق خواب های 6 متری، 9 متری و حتی 12 متری به شما می دهد.

نکات مهم در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

هم اکنون عکس های زیادی در مجلات مختلف برای تزیین اتاق خواب کوچک وجود دارد که با انتخاب یک عنصر و اعمال آن در اتاق خواب مورد نظر می توانید آن ها را مشاهده کنید. اما آنچه می تواند مهم باشد این است که در تمامی این مدل ها نکاتی رعایت شده است.

اگر این نکات را بدانید، علاوه بر استفاده از الگوها، می توانید با کمی خلاقیت از آنچه دوست دارید در دکوراسیون اتاق خواب کوچک استفاده کنید. در نتیجه همیشه برای اجرای طرح های خاص و مدرن نیازی به فضاهای بزرگ نداریم. فقط نکات زیر را دنبال کنید:

از رنگ مناسب استفاده کنید

رنگ ها نقش مهمی در دکوراسیون اتاق خواب کوچک دارند. شما می توانید رنگی را انتخاب کنید تا اتاق خواب بزرگتر یا کوچکتر به نظر برسد. رنگ های روشن مانند سفید معمولا برای اتاق های کوچک مناسب ترند. در ضمن اگر اتاق شما پنجره یا نور مناسبی ندارد، رنگ روشن این کاستی ها را جبران می کند.

پس هرگز به یک اتاق خواب کوچک فکر نکنید، مثلاً دکوراسیون اتاق خواب 4 متری با طرح تیره.

سعی کنید علاوه بر رنگ روشن دیوار، از طرح های متفاوت و ساده برای روتختی، رومیزی و کفپوش استفاده کنید تا مکمل رنگ دیوار باشد و فضایی مدرن برای شما ایجاد کند. در مورد چیدمان یک مبل کوچک بخوانید.

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره با طرح های جذاب و متفاوت

اگر چه انتخاب رنگ و دکور مناسب برای اتاق های دونفره امری کاملاً سلیقه ای است اما رعایت نکات لازم در این چیدمان به یک طراحی ایده آل کمک می کند. همان طور که می دانید اعمال سلیقه شخصی در دکوراسیون اتاق خواب باعث علاقه مندی شما به آن اتاق و احساس راحتی در آن خواهد شد.

از این رو بهتر است این اتاق خود را با سلیقه خود رنگ آمیزی کنید. برای طراحی داخلی اتاق خواب زیبا باید ۶۰ درصد از رنگ های گرم و ۴۰ درصد از رنگ های سرد بهره ببرید.

ادامه مطلب  بهترین مارک تشک بادی [30+ مدل حرفه ای و پرفروش]

این نوع ترکیب رنگی سبب آرامش اعصاب می شود و خوابی دلپذیر را برای شما ایجاد خواهد کرد. در ادامه تصاویری از چند دکوراسیون اتاق دونفره با طراحی های موفق را ملاحظه خواهید نمود.

چیدمان مدرن اتاق خواب دو نفرهدکوراسیون شیک برای اتاق خواب دونفره

دیزاین عالی اتاق خواب دو نفرهدکوراسیون اتاق خواب با رنگ های گرم

دیزاین زیبای اتاق خواب دو نفرهدکوراسیون اتاق خواب شیک و متفاوت

دیزاین شیک اتاق خواب دو نفرهچیدمان اتاق خواب دو نفره جدید

چیدمان لاکچری اتاق خواب دو نفرهدکوراسیون جدید اتاق خواب دونفره

چیدمان شیک اتاق خواب دو نفرهدکوراسیون مدرن اتاق خواب دونفره

چیدمان زیبای اتاق خواب دو نفرهدکوراسیون اتاق خواب دونفره جدید و شیک

چیدمان فوق العاده اتاق خواباتاق خواب دو نفره زیبا

دکوراسیون اتاق خواب دو نفرهاتاق خواب دونفره با دکوراسیون جدید

چیدمان عالی اتاق خواب دو نفرهدکوراسیون شیک برای اتاق خواب ۲ نفره

طراحی زیبای اتاق خواب دو نفرهدیزاین اتاق خواب دونفره مدرن

طراحی اتاق خواب دو نفره با تم سبزطراحی دکوراسیون اتاق خواب با تم سبز

طراحی فوق العاده اتاق خواب دو نفرهدکوراسیون اتاق ۲ نفره جدید

طراحی عالی اتاق خواب دو نفره

اگر تمایل به استفاده از رنگ های پرانرژی دارید، بهتر است رنگ های خنثی را نیز در کنار این رنگ ها به کار ببرید. استفاده از پس زمینه سفید در این طراحی گزینه ای فوق العاده عالی و مبتکرانه است. همچنین می توانید برای ایجاد انرژی مثبت در فضای اتاق از گیاهان استفاده کنید. قبل از تهیه تختخواب نیز فضای اتاق خواب را در نظر داشته باشید. البته شما برای یک طراحی خوب نیاز به همفکری دارید، پس بهتر است قبل از طراحی اتاق خواب، با افرادی که در این زمینه تجربه دارند مشورت نمایید.

طراحی متفاوت اتاق خواب دو نفرهطراحی شیک اتاق خواب دو نفره

طراحی عالی اتاق خوابدکوراسیون برای اتاق خواب ۲ نفره

اتاق خواب دو نفرهدیزاین اتاق خواب دو نفره جدید

طراحی شیک اتاق خوابدکوراسیون اتاق خواب با رنگ آبی

طراحی لاکچری اتاق خواب دو نفرهدکور اتاق خواب دو نفره جدید

طراحی مدرن اتاق خواب دو نفره

نورپردازی اتاق خواب نیز مسئله بسیار مهمی در چیدمان می باشد. در اتاق خواب مدرن از نورپردازی مخفی به روش های نورهای کناره و تاکیدی استفاده می شود. معمولاً در دیزاین اتاق خواب دو نفره به جز اتاق خواب سنتی کمتر از نورهای تند و لامپ های بزرگ استفاده می شود. در تصاویر زیر شاهد بهترین نورپردازی ها برای اتاق خواب توسط لامپ ها و پنجره ها هستید.

اتاق خواب دو نفرهچیدمان زیبای اتاق خواب دو نفره

اتاق خواب دو نفره سلطنتیاتاق خواب دو نفره سلطنتی

دکوراسیون اتاق خواب دو نفرهدکوراسیون جدید و شیک اتاق خواب ۲ نفره

اتاق خواب با دکوراسیون شیکدکور اتاق خواب دو نفره ساده

دکوراسیون ایده آل اتاق خواب دو نفره

طراحی اتاق خواب دونفره با ایده های جدید

در طراحی، چیدمان و تزیین اتاق خواب های ۲ نفره، بهتر می باشد که از سلیقه و علایق دو طرف استفاده شود. به منظور طراحی اتاق ۲ نفره در ابتدا لازم است، وسایل مورد نیاز اتاق خواب از جمله سرویس خواب، پرده، روتختی، فرش و دیگر وسایل اتاق خواب را  تهیه کنید و بعد شروع به چیدمان درست و اصولی آنها نمایید.

سرویس خواب مهمترین وسیله اتاق خواب است، از این رو به هنگام انتخاب مدل و طرح آن باید دقت و وسواس زیادی به خرج دهید. در ادامه تصاویر جدیدتری از دیزاین و طراحی اتاق خواب ۲ نفره به اشتراک گذاشته ایم که امیدواریم تماشای آنها مورد توجهتان قرار گیرند.

ادامه مطلب  مدل پردهای جدید اتاق خواب 2021

طراحی اتاق خواب دو نفره

اتاق خواب ها با توجه به کاربردشان دارای طراحی های متفاوتی می باشند، مثلا دکوراسیون اتاق خواب دخترانه یا اتاق خواب مستر دارای طراحی های متفاوت و جداگانه ای هستند.

همانطور که گفتیم تخت خواب نقش مهمی در اصول دکوراسیون و طراحی دارد و باید به هنگام انتخاب سرویس خواب دقت زیادی داشته باشید. حال به منظور داشتن یک طراحی مناسب، بهتر است در ابتدا سبک مورد نظر برای دکوراسیون اتاق خواب تان را انتخاب نمایید

، این سبک می تواند برای دکوراسیون روستیک باشد یا مدرن، همچنین ممکن است فردی علاقمند به انتخاب دکوراسیونی بهاری برای اتاق خواب خود باشد که این امری کاملا سلیقه ای است، در اینجا می توانید از مدلهای دیگر طراحی اتاق خواب ۲ نفره دیدن کرده و ایده بگیرید.

تصاویر دکور اتاق خواب دو نفره

جدیدترین دکور اتاق خواب دو نفره

انواع دکور اتاق خواب دو نفره

دکور زیبای اتاق خواب دو نفره

دکور جدید اتاق خواب دو نفره

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره مدرن

دکور اتاق خواب دو نفره مدرن

دکور اتاق خواب دو نفره شیک

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره شیک

دکور اتاق خواب دو نفره جذاب

دکور اتاق خواب دو نفره جدید

دکور اتاق خواب دو نفره زیبا

دکور اتاق خواب دو نفره

جدیدترین دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: دكوراسیون اتاق خواب ساده و شیک [۵۰ مدل فوق العاده]

دکوراسیون اتاق خواب

انتخاب تشک خواب برای یک خواب راحت برای همه کسانی است که تشک خواب می خرند.

نور مناسب در اتاق خواب

نورپردازی یکی از تکنیک های عالی برای تزیین اتاق خواب کوچک و فضاهای مختلف است. اگر بتوانید از لامپ ها و لوسترها به درستی استفاده کنید و لایه های مختلفی از نور را در فضای خود ایجاد کنید بسیار خوب است. این نورپردازی اتاق شما را زیباتر و بزرگتر نشان می دهد.

ابعاد و محل تخت

یکی از اجزای اصلی هر اتاق خوابی که نمی توان آن را جدا کرد تخت است. هنگام تزیین اتاق خواب کوچک نباید از تخت بزرگ و پهن استفاده کنید.

برعکس، برای تزیین اتاق خواب 6 متری باید از تخت خواب های کوچک که معمولا فریم گردی ندارند استفاده کنید تا فضای کمتری اشغال شود. همچنین باید جایی را برای تخت خود انتخاب کنید که به دیوار بچسبد و بقیه اتاق را آزاد بگذارد.

برای زیباتر شدن این فضا می توانید از چیدمان عکس های یادگاری خود در بالای تخت و حتی یک ریسمان رنگی زیبا برای چراغی در کنار عکس ها استفاده کنید.

همچنین می توانید به دلخواه چند تخته چوبی کوچک روی تخت قرار دهید و از آن به عنوان قفسه کتاب و فضایی برای وسایل تزئینی استفاده کنید. برای خرید تشک مهمان از محصولات گروه مبلمان ویترا دیدن فرمایید.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: مدل پردهای جدید اتاق خواب ۲۰۲۱

از طراحی مینیمالیستی استفاده کنید

سعی کنید تمام وسایل اضافی را که برای شما مفید نیستند از اتاق حذف کنید و فقط وسایل مورد علاقه خود را که دوست دارید هر روز ببینید، نگه دارید. این باعث می شود اتاق شما بازتر و راحت تر شود.

همچنین در دکوراسیون اتاق خواب کوچک به جای استفاده از کابینت های مجزا و قفس هایی که فضای زیادی را اشغال می کنند، از کمد دیواری استفاده کنید.

از توابع آینه ای استفاده کنید

آینه ها نور را به خوبی منعکس می کنند و اتاق شما را بزرگتر نشان می دهند. پس حتما در دکوراسیون اتاق خواب کوچک از آینه استفاده کنید; اما محل قرارگیری آینه نیز بسیار مهم است و بهترین مکان برای نصب آینه، جلوی پنجره ای است که بتواند نور را دوچندان کند.

ادامه مطلب  اتاق خواب پسرانه لاکچری + 30 مدل ایده

برای زیباتر شدن اتاق خود علاوه بر مزایای آینه می توانید در هر قطعه از طرح های مختلف آینه مانند گروهی از پرندگان استفاده کنید. اما بهتر است از آینه قدی استفاده کنید که به دیوار یا درب کمد وصل است و خودتان می توانید از آن استفاده کنید. در این صورت دکوراسیون اتاق خواب 9 متری شما باید به بهترین شکل آماده شود.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: ۱۰۰ مدل از زیباترین اتاق خواب دخترانه

میزان نور در دکوراسیون اتاق خواب کوچک

انواع عکس های ساده از اتاق خواب ها معمولا در مجلات بسیاری از فروشگاه های مبلمان و وب سایت ها یافت می شود. اما با پیشرفت در هنر، یادگیری ترفندهای تزئین اتاق خواب 2020 بسیار مهم است تا بتوانید فضایی شیرین و بدون استرس را در اتاق خواب خود یا فرزندانتان ایجاد کنید.

از فضای زیر تخت غافل نشوید

قطعاً در یک اتاق خواب کوچک با ابعاد 4 یا 9 متر، فضای زیر تخت مکانی عالی برای نگهداری برخی از وسایل کم استفاده است. تا اتاقت خالی بشه اگر بتوانید از یک تخت خواب جدید با انباری و یک کشو برای تزئین اتاق خواب کوچک خود استفاده کنید عالی خواهد بود.

می توانید وسایل زیادی مانند کیف و کفش، کتاب، لباس و سایر وسایل را در این کشوها قرار دهید تا اتاقتان بزرگتر به نظر برسد.

از طرح بندی عمودی استفاده کنید

طراحان دکوراسیون اتاق خواب های کوچک اکنون طرح های منحصر به فردی را ارائه می کنند که بهترین انتخاب برای این اتاق ها است. مثلا تخت بالای میز را طراحی می کنند. یا به شکل L اما با فضای کمتر، تخت و میز مونتاژ می شوند.

این مدل ها هم مدرن و هم زیبا هستند و فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند. بنابراین هنگام تزئین اتاق خواب 12 فوتی خود حتما از این ایده ها استفاده کنید.

از کاغذ دیواری استفاده کنید

امروزه کاغذ دیواری های سه بعدی وارد بازار شده اند که با استفاده از آن ها می توانید یکی از دیوارهای اصلی اتاق خود را با این طرح های زیبا بپوشانید تا اتاقتان کسل کننده و یکنواخت به نظر برسد. البته فراموش نکنید که توضیحاتی که در مورد رنگ در اینجا داده ایم را نیز در نظر بگیرید.

بهتر است طرح های بزرگ را انتخاب کنید تا اتاق شما با کاغذ دیواری شلوغ به نظر نرسد. همچنین پوشش را با طرح کاغذ دیواری برای جلوه بیشتر ترکیب کنید.

 

 

اتاق خواب سه در چهار و ترفندهایی برای استفاده بهینه از فضا

 

اتاق خواب کوچک | چیدمان اتاق خواب کوچک | دکوراسیون اتاق خواب کوچک | مجله دلتا

 

13 ایده "دکوراسیون اتاق خواب 6 متری" فوق العاده زیبا؛ دکوراسیون اتاق خواب کوچک | سه کنج

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا