دکوراسیون اتاق خواب

آینه کاری منزل قیمت

آینه کاری مدرن قیمت

قیمت آینه کاری در منازل

آینه کاری ستون وسط پذیرایی

هزینه اینه کاری منزل

قیمت آینه کاری پشت تلویزیون

آینه کاری منزل

قیمت اینه کاری

قیمت آینه کاری

تزیین ستون با آینه دکوراتیو

 

آینه کاری چیست؟

آینه کاری ایده زیبایی برای دکوراسیون داخلی منزل است که با چسباندن تکه های بزرگ و کوچک آینه به اشکال هندسی و گل ها و درختچه های زیبا یکی از هنرهای خاص هنرمندان ایرانی در دوره ساسانی است.

در هنر آینه کاری، هنرمند آینه کاری با استفاده از شیشه و برش آن به اشکال مختلف فضایی درخشان و زیبا در ساختمان ایجاد می کند که با انعکاس نور در قطعات بی شماری از درخشندگی، درخشش و زیبایی در دکوراسیون ساختمان ایجاد می شود. ساختمان. و روکش بسیار مناسب و زیبا برای تزیین از نظر استحکام و دوام ساخته شده است.

در قرن دهم هجری قمری از اروپا به خصوص از ونیز آینه به ایران آمد و در هنگام واردات و جابجایی آینه ها در مسیر شکسته می شد و از ستون استفاده می کردند.

 

آینه کاری دکوراتیو | شرکت معماری و دکوراسیون دکوطرح 09122460089

این یکی از قدیمی ترین هنرهای دکوراسیون داخلی است که از دیرباز در ایران برای تزیین کاخ ها، خانه ها و مساجد به روش سنتی استفاده می شده است. این خدمات را می توان هنر ایجاد طرح و نقش با استفاده از قطعات آینه ای در اندازه ها و رنگ های مختلف دانست.

آینه کاری سنتی در گذشته به عنوان مهم ترین عامل تزئینی برای ایجاد فضای معنوی مجلل در کاخ ها، مقبره ها، مساجد و برخی خانه های قدیمی مورد استفاده قرار می گرفته است.

آینه کاری سنتی ارتباط تنگاتنگی با معماری دارد و همراه با هنرهایی مانند آجرکاری، گچبری و کاشی کاری در تزئینات داخلی و خارجی استفاده می شود. این هنر بیشتر به صورت آینه کاری سقفی بود که در ورودی ها در مکان های مختلف به مقرنس کاری می کردند.

با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش آینه های رنگی، این هنر شخصیت جدیدی در دکوراسیون پیدا کرده است تا جایی که این هنر به یکی از نمادهای دکوراسیون داخلی مدرن تبدیل شده است.

دکوراتورهای داخلی از متریال آینه ای در فضاهای داخلی برای ایجاد طرح ها و ایده های جدید برای ایجاد فضاهای مدرن در دکوراسیون استفاده می کنند که به آینه کاری مدرن معروف است.

این آینه ها با توجه به عملکردشان در سطوح مختلفی مانند دیوارهای داخلی، سقف، مبلمان و … ساخته می شوند. آینه های مدرن از شیشه و فلز ساخته شده اند که محبوبیت کمتری نسبت به شیشه دارد.

نگاه به دیوار خانه نوعی شکوه و شکوه ایجاد می کند و در نتیجه جنبه لوکسی به فضای شما می بخشد. از طرفی استفاده از آینه در فضا باعث می شود فضا سبکتر و در نتیجه بزرگتر به نظر برسد.

زیبایی آینه کاری زمانی بیشتر می شود که شلوغ نباشد و چشم ها روی آن متمرکز باشد.

 

در آینه کاری مدرن، قطعات آینه بسیار بزرگتر بوده و به اشکال مختلف طراحی و ساخته می شوند. تمام قطعات توسط دستگاه طراحی و برش داده می شوند. هرچه قطعات کمتری در یک آینه مدرن کار کنند، طراحی نهایی بهتر است.

اگر آینه کاری در کنار پنجره انجام شود، یعنی. یکی از دیوارهای منتهی به این دیوار پنجره است که نور را به محیط منعکس می کند.

نکته مهم دیگر برای آینه راهروهای ورودی ساختمان ها این است که از این آینه ها می توان به عنوان آینه های قدی استفاده کرد و محیط را بزرگتر کرد.

اگر قصد دارید از طرح های خارق العاده در آینه استفاده کنید، طرح های گل، درخت و ماندالا در دسته طرح های خارق العاده دسته بندی می شوند.

الماس های منحنی، شکسته و ماهاگونی از جمله طرح های مدرن هستند و اگر با دکوراسیون محیط ترکیب شوند بسیار زیبا به نظر می رسند.

طراحی خورشیدی، مناسب برای دیوارها و فضاهای بزرگ. این طرح به دلیل پیچیدگی تولید و نصب در دسته طرح های گران قیمت و بسیار زیبا قرار می گیرد.

 

نقش مهم آینه کاری در دکوراسیون داخلی

آینه کاری منزل

آینه منزل یکی از خدمات حساسی است که نیاز به دانش، مهارت و آموزش دارد و باید با دقت زیادی انجام شود.

برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید ابتدا باید آموزش های لازم را ببینید و سپس با ابزارهای ویژه این تخصص آشنا شوید.

مواد مورد استفاده در این خصوص شامل آینه، چسب یا کوزه است که به آن چسب چوب نیز می گویند و همچنین استفاده از گچ و لاک نرم در آینه ضروری است. ابزاری که در هنر آینه کاری به شما کمک می کند شامل خط کش چوبی برای نقاشی روی شیشه، خودکار نقاشی و میز زیر بغل و الماس آینه تراش است و برای قرار دادن آن باید از کاردک استفاده کنید.

همچنین باید انواع طرح ها و مدل ها را بدانید و بدانید که هر مدل را از کجا شروع کنید.

شاید فکر کنید ساده است، اما اصلا اینطور نیست و جزئیات زیادی در آن وجود دارد.

شاید خیلی ها فکر کنند کار آینه خانه ضربه مغزی به آینه های دیواری است اما آینه دکوری با آینه دیواری کاملا متفاوت است و آینه های مخصوص با طرح دلخواه را با چسب های مخصوص به دیوار می چسبانند و به عنوان به عنوان نوعی پوشش دیوار و رفع عیوب و عیوب دیوارها عمل می کنند.

 

فنگ شویی یک هنر چینی است که با استفاده از آینه و سایر طراحی های داخلی به افراد کمک می کند تا انرژی مثبت را به خانه بیاورند و به مردم می دهند و از آنها انرژی منفی می گیرند و آنها را از خانه بیرون می کنند.

یکی از پرکاربردترین عناصر در هنر فنگ شویی، آینه است. آینه را می توان به هر شکلی استفاده کرد. کافی است بدانید چگونه از آن استفاده کنید.

از مزایای آینه کاری خانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تزیین و زیبایی محیط
نوردهی بیشتر و محیطی روشن تر
بزرگش کن
احساس آرامش و نشاط
عیب روی دیوار را بپوشانید
افزایش دید نقاط کور
به حاضران انگیزه دهید

مهمترین تفاوت آینه های مورد استفاده در کار با آینه کیفیت آنهاست و معمولاً دو نوع آینه وجود دارد: آینه با نیترات جیوه نقره و آینه با نیترات جیوه آلومینیوم.

رنگ های مختلف آینه کاری

وقتی صحبت از آینه می شود، بیشتر مردم به آینه های ساده و سفید ساخته شده از نقره یا جیوه فکر می کنند. اما امروزه به راحتی می توانید از آینه هایی با رنگ های مختلف در هنر آینه کاری استفاده کنید. این رنگ ها شامل دودی، مشکی، آبی، سبز، مسی، طلایی، مسی، خرمایی و … می باشد که البته سطح رنگ آن ها نیز قابل تغییر است و رنگ مورد نظر را به راحتی می توان انتخاب کرد.

ادامه مطلب  تزیین اتاق دخترانه بدون تخت خواب باید به این شکل انجام شود!

آینه کاری مسی

این آینه ها جلوه ای مجلل به خانه شما می دهند و زیبایی محیط را چند برابر می کنند.

آینه مشکی

با شنیدن نام آینه های مشکی می توانید به شوخی به آن نگاه کنید اما در واقع این آینه ها در بازار هستند و بسیار شیک هستند. کار با آینه مشکی برای خانه هایی که از رنگ های سیاه و سفید در طراحی داخلی استفاده می کنند گزینه بسیار مناسبی است.

 

کار با آینه طلایی

کسانی که عاشق رنگ طلایی هستند می خواهند آن رنگ را در گوشه خانه خود داشته باشند. شاید رنگ آمیزی دیوارها با طلا کار معمولی به نظر نرسد، اما آینه طلایی همین کار را برای شما انجام می دهد.

آینه کاری برنز

این آینه ها نوع دیگری از آینه کاری هستند که در هر قسمت از خانه که بخواهید و در هر طرحی قابل اجرا هستند.

مدل های طراحی مدرن آینه کاری

دیوارپوش آینه ای

این یکی از مدل های مدرن کار با آینه است که امروزه در دکوراسیون داخلی منازل بسیار مورد توجه قرار گرفته و علاوه بر دوچندان زیبایی محیط به دلیل انعکاس نور محیط را روشن تر می کند.

این سبک کار عمدتا برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خانه ها و همچنین برای هتل ها و رستوران ها استفاده می شود.

آینه گرد

این کار با دیوار گرد است به این صورت که آینه ها به شکل های گرد در اندازه های مختلف بریده شده و به دیوار چسبانده می شوند.

آینه کاری پازل

این سبک از آینه کاری های مدرن به این صورت است که قطعات آینه به صورت پازلی در کنار یکدیگر قرار گرفته و زیبایی خاصی ایجاد کرده و دارای سایزهای متفاوتی هستند.

این مدل به عنوان یک ایده جذاب برای سال جدید انتخاب شد.

آینه کاری با طراحی خاص

این سبک کار با آینه، سبک خاصی است که با اشکال مختلف مانند پروانه، قلب، قاصدک و اشکال مختلف دیگر اجرا می شود.

آینه کاری با کاشی

این سبک از آینه کاری های مدرن به گونه ای است که آینه های کوچک به طور منظم و کاشی مانند به دیوار چسبانده می شوند و نور و زیبایی و تجمل زیادی را برای محیط به ارمغان می آورند.

 

چرا از آینه در فضای داخلی خانه ها استفاده می شود؟

ابتدا باید به مفهوم آینه و هنر استفاده از آینه اشاره کرد. آینه نماد زیبایی لطافت، نماد معصومیت و پاکی و نماد احساسات پنهان ماست. اگر بخواهیم این موضوع را با آینه کاری در منازل مرتبط کنیم، باید بگوییم که ما ایرانی ها تلاش می کنیم فضایی احساسی ایجاد کنیم، فضایی که در ما منعکس شود.

 

نکته دوم در مورد شیوه زندگی ماست. امروزه به دلیل رشد جمعیت و کمبود فضا در کلان شهرها، فضای ساختمان های مسکونی کوچک شده است. در نتیجه طراحان داخلی برای بازکردن این فضای کوچک به سراغ آینه رفته و از آن در قسمت های مختلف و فضاهای داخلی مناسب خانه ها استفاده می کنند.

لحظه سوم زیبایی و اصالت آن است. استفاده از آینه باعث می شود فضای خانه، شرکت ها و حتی لابی بسیار شیک و مدرن به نظر برسد. علاوه بر این، این هنر یک مدل قدیمی برای زیباسازی فضای منازل است.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: دکوراسیون خانه های ۵۰ متری ایرانی [۱۰۰+ ایده ناب دیدنی]

آینه کاری | قیمت آینه کاری در بازار آنلاین "خدمت از ما"

برای چه قسمت هایی از خانه از آینه استفاده می شود؟

آینه دیواری در اتاق خواب

در هنر فنگ شویی استفاده از آینه در اتاق خواب چندان پذیرفته نیست. با این حال، تصور اتاق خواب بدون آینه کمی دشوار است. اگر می خواهید در اتاق خواب آینه دیواری نصب کنید آن را نصب کنید تا تصویر تخت در آن نیفتد. همچنین آینه نباید بالای عرش باشد. بهتر است به دیوار اتاق خواب طوری نگاه کنید که در کنار تخت باشد. به این ترتیب نه بالای تخت است و نه تصویر خود را نشان می دهد و شما را بی خواب می کند.

آینه در اتاق نشیمن

اتاق نشیمن جای خوبی است که بتوانیم این هنر را روی دیوار پیاده کنیم. تنها نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که تصویر آینه نباید در ورودی اتاق های دیگر، تلویزیون و گوشه گوشه دیوارهای دیگر باشد. اگرچه کار سختی است. اما ارزشش را دارد.

کف آینه ای خانه

انعکاس سقف طبقه همکف آنقدر شگفت انگیز است که همه را به خود جذب می کند. کار با آینه های کف جایگزین مناسبی برای ایده های اجرا شده در بازار مانند پارکت، سرامیک و غیره است. مخصوصاً اگر سقف دارای لوستر شاخص یا گچ بری زیبا باشد، آینه کف خیلی چیزها را نشان می دهد.

این خدمات در سالن ها و مکان های شیک و مجلل نیز قابل استفاده است.

آینه راهرو

بهتر است ورودی اتاق نشیمن را مستقیما باز کنید تا انرژی خارج از خانه را بدون بازگشت به محیط خانه جذب کنید. با این حال، در ورودی بسیاری از خانه ها، معمولا از طریق یک راهرو به اتاق نشیمن متصل می شود. توصیه می شود یک آینه نصب کنید تا انرژی به دیوار یا راهروی طولانی برخورد نکند و برنگردد. البته آینه نباید درست جلوی در ورودی باشد!

آینه کار در آشپزخانه

آشپزخانه اصلا جای مناسبی برای نصب آینه نیست. زیرا با عنصر دیگر فنگ شویی یعنی آتش سازگاری خوبی ندارد. اگر نمی خواهید گرمای آشپزخانه خود را با آینه از دست بدهید، از آینه در طراحی آشپزخانه خود استفاده نکنید.

آینه کار سرویس بهداشتی

آینه حمام در حمام نباید به گونه ای باشد که کاسه توالت و آبکش را نشان دهد.

آینه کاری سقف پذیرایی

علاوه بر این هنر در قسمت های مختلف دیوارهای اتاق نشیمن، اتاق خواب و سرویس بهداشتی گاهی برای سقف اتاق نشیمن به کار می رود و انعکاس تصاویر بر روی سقف جذابیت و جلوه خاصی به دکوراسیون داخلی میک سقف می دهد. خانه و سپس آینه را اعمال کنید تا جلوه خاصی داشته باشد.

برای آینه کاری سقف پذیرایی باید کار به صورت یکنواخت و حرفه ای تری انجام شود و همچنین مدل های مختلفی برای سقف پذیرایی وجود دارد.

ادامه مطلب  دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک دخترانه [50 مدل فوق العاده]

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: خرید میز اداری مدرن [۱۰+ مدل مختص مدیران خاص]

آینه ستون وسط پذیرایی

شاید خانه های دو طبقه قدیمی را دیده باشید که برای استحکام بخشیدن به خانه ستونی را در وسط پذیرایی قرار داده اند. اگر این ستون ساده باشد می تواند از زیبایی داخلی خانه بکاهد اما می توانید با خدماتی مانند آینه کاری و خانه و ستون زیبایی خاصی ایجاد کنید.

کار با آینه پذیرایی

برای آینه های دیواری یا ستون های پذیرایی طرح های زیادی وجود دارد که برای هر کدام از آنها آینه هایی با مدل های مختلف نیاز است.

به عنوان مثال باید اندازه دیواری که روی آینه کار می شود را بدانید و سپس نوبت به مدل سازی می رسد و پس از انجام این مرحله باید آینه ها را به صورت سفارشی درست کنید.

سپس با دستگاه CNC آینه ها بر اساس مدل و طرح انتخابی برش داده می شوند زیرا این دستگاه دقت بالایی دارد و احتمال خطا را به حداقل می رساند.

شاید فکر کنید این پایان کار است. نه! دور آینه باید بریده شود. تراش نوعی آینه کاری است که به اطراف کار زاویه می دهد. بیشتر جلوه آینه کاری مدرن توسط این توری ایجاد می شود.

 

تاثیرات باور نکردنی آینه کاری مدرن روی دکوراسیون منزل - صنعت شیشه آریا

 آینه در اتاق خواب

آینه های اتاق خواب دارای چندین مزیت هستند، مانند بزرگتر نشان دادن اتاق های کوچکتر، روشن تر کردن اتاق، گردش بهتر هوا در اتاق، بلندتر کردن سقف، تنوع بخشیدن به فضای داخلی و زیباتر کردن اتاق.

برای آینه کاری در اتاق باید به نکاتی توجه کنید که شامل:

دیوار جلوی تخت نباید آینه باشد زیرا دلایل علمی وجود دارد که نشان می دهد آینه جلوی تخت باعث اختلال خواب می شود.

از آنجایی که داشتن یک آینه بلند قدی در اتاق خواب تقریبا ضروری است، بهتر است به یکی از دیوارهای اتاق تا کف اتاق (به جز دیوار جلوی تخت) نگاه کنید، اما عرض این آینه بستگی به سلیقه شخصی و دکوراسیون اتاق شما دارد.

بهتر است به یکی از دیوارهای کنار پنجره اتاق خواب نگاه کنید تا در طول روز نور خورشید را در اتاق خواب منعکس کرده و آن را بیشتر روشن کنید.

در صورت وجود درب سرویس بهداشتی در داخل اتاق خواب بهتر است درب سرویس بهداشتی آینه ای باشد.درب یا درب بیرونی کمد اتاق خواب نیز می تواند آینه ای باشد.

بهتر است به یکی از دیوارها به صورت دو قسمت موازی نگاه کنید، انگار دو آینه در کنار هم قرار گرفته اند، زیرا این کار فضایی دو بعدی به اتاق می دهد و همچنین این آینه ها سقف اتاق را می پوشانند. آنها نشان می دهند که حجم فضای اتاق بیشتر به نظر می رسد.

برای بزرگتر نشان دادن فضای اتاق خواب بهتر است به یکی از گوشه های اتاق خواب نگاه کنید که نمای خوبی به اتاق روبرو دارد.
اگر اتاق دو پنجره دارد، می توان دیوار بین دو پنجره را آینه کاری کرد تا اتاق زیباتر شود.

حتما به دیوار پشت تخت نگاه کنید، زیرا این دیوار نقطه کانونی هر اتاق خوابی است، حتی اگر هیچ یک از دیوارهای اتاق آینه ای نباشد، حتما به این دیوار نگاه کنید.
اگر به تقارن در اتاق خواب خود علاقه دارید، می توانید به دیوارهای کنار سایبان خود نگاه کنید و ظاهری کلاسیک به اتاق خواب خود بدهید.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: دکوراسیون اتاق خواب کوچک دو نفره [۱۳+ مدل متفاوت]

فروش آینه دکوراتیو|آینه|کرج، گوهردشت|دیوار

آینه کاری ستون

هنگام ساخت ساختمان هایی با مساحت بیش از 70 متر، معمولاً یک یا چند ستون در قسمت های مختلف ساختمان ایجاد می شود تا استحکام سازه افزایش یابد.

حال اگر این ستون ها ساده باشند از زیبایی خانه می کاهند اما راه هایی وجود دارد که می توان به این ستون ها تلطیف کرد و فضای داخلی خانه را مجلل کرد.

کار با آینه ستون یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین خدمات مجموعه هنری فوق العاده است که به بهترین شکل برای تمامی افراد و منازل ارائه شده است.

لازم به ذکر است که ستون ها معمولاً دارای عرض کوچک و بیش از 2 متر ارتفاع هستند، بنابراین این کار باید به گونه ای انجام شود که ستون ها به طور گسترده دیده شوند.

مردی که آینه کاری می کند، با برش شیشه به اشکال مختلف هندسی و … و چسباندن آنها بر روی ستون، ستون های خانه را با طرحی چشمگیر تزئین می کند.

نگاه کردن به پله ها باعث می شود نور بیشتری در خانه پراکنده شود و این باعث می شود فضایی دلپذیرتر و روشن تر از قبل داشته باشید.

آینه را می توان برای انواع ستون ها با مدل ها و متریال های مختلف اجرا کرد و هیچ محدودیتی در این مورد نخواهید داشت. ترکیب آینه و کاغذ دیواری فضای بسیار جذابی به خانه شما می دهد و دکوراسیون شما را منحصر به فرد و خاص می کند.

 

تفاوت بین آینه های رنگی کلاسیک و شیشه های رنگی چیست؟

آینه های رنگی را با شیشه های رنگی اشتباه نگیرید. آینه های رنگی آینه هایی هستند که می توانید تصویر خود را فقط رنگی در آنها ببینید! اما در شیشه های رنگی انعکاس نور به صورت رنگ است.

آینه های رنگی دارای رنگ های متنوعی هستند که می توانید از آنها به عنوان یک قاب زیبا برای سرزندگی محیط خانه خود استفاده کنید، به خصوص اگر فضای خانه شما با رنگ های خنک و بی روح طراحی شده باشد. رنگ آمیزی می تواند به شما کمک کند خانه خود را جذاب تر کنید.

همچنین می توانید از آینه های رنگی برای کمک به فضای آشپزخانه خود استفاده کنید. هر طرح و مدل آینه کاری کلاسیک مناسب محیط است. به عنوان مثال برای مکان ها و فضاهایی که به سبک ایتالیایی طراحی و تزیین شده اند،

استفاده از آینه های کلاسیک و ونیزی بهترین پیشنهاد است. اما برای یک محیط سنتی و طراحی اصیل ایرانی، آینه های کلاسیک آنتیک بهترین گزینه برای استفاده خواهد بود.

آینه کاری سه بعدی

یکی از جذاب ترین آینه کاری ها آینه کاری سه بعدی است. آینه های سه بعدی همانطور که از نامشان پیداست کمی حجیم هستند و مانند آینه های دیگر صاف نیستند. این آینه ها با زاویه ای در کنار هم قرار می گیرند تا خانه شما را به عنوان یک قاب زیبا زیباتر کنند.

اگر شما هم به طراحی های هنری علاقه دارید، می توانید از آینه های سه بعدی استفاده کنید. کار با آینه های سه بعدی شامل یک آینه بزرگ و چندین آینه رنگی کوچک است.

ادامه مطلب  کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه [300+ مدل خیره کننده]

این آینه های کوچک که در آینه کاری های کلاسیک نیز کاربرد دارند به آینه اصلی چسبانده می شوند. برای تولید آینه سه بعدی ابعاد و اندازه مورد نظر برش داده می شود. سپس از ورق های پی وی سی با ضخامت های مختلف در پشت آینه برای حالت سه بعدی آن استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: میز آرایش دخترانه کوچک [۱۵+ مدل که جایی ندیدید!]

آینه کاری مدرن، سنتی و کلاسیک همراه عکس | استاده

آینه کاری کلاسیک در چه رنگ و طرحی موجود است؟

آینه های طلایی، آینه های دودی، آینه های بنفش، آینه های مشکی، آینه های سفید، آینه های آبی و آینه های سبز رنگ های مختلف موجود در آینه کاری های کلاسیک هستند. اما رنگ های طلایی، نقره ای، دودی و مسی (شامپاین) محبوبیت بیشتری دارند و در صنعت آینه سازی کلاسیک بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

البته در بین این رنگ های پرطرفدار، طلایی از جمله رنگ هایی است که خاصیت کلاسیک بالایی دارد. زیرا رنگ شفاف آینه ها از خواص کلاسیک آن ها می کاهد. امروزه استفاده از آینه کلاسیک در طراحی داخلی در بسیاری از مکان ها کار می کند.

زیرا این هنر اصیل ایرانی جلوه ای مجلل و مجلل به بنا می دهد. به طوری که استفاده از آینه کاری کلاسیک در رستوران های اصیل ایرانی علاوه بر طراحی زیبا و شیک، مکانی دلنشین را برای افراد فراهم می کند. از طرفی استفاده از آینه کاری های کلاسیک در لابی ورودی هتل ها و کاخ های مجلل بسیار زیاد است.

جالب است بدانید امروزه استفاده از کار کلاسیک با آینه در سرویس های بهداشتی بسیار متداول است. کافی است یکی از دیوارهای حمام، ترجیحا دیوار پشت حمام را به طور کامل بررسی کنید. خواهید دید که این کار فضایی شیک و مجلل ایجاد می کند.

از آینه کاری کلاسیک نیز می توان در محیط کار، منازل، ورودی ها و راهروها و حتی در فروشگاه برای جلوه و نور بیشتر استفاده کرد. لازم به ذکر است که قاب آینه کلاسیک از PVC ساخته شده است که باعث سبکی و همچنین جابجایی و حمل آسان و همچنین استحکام آینه می شود.

 

چیدانه | آینه کاری سنتی روی دیوار، خلاقیت هنرمندان ایرانی را می‌بینید!

آینه کاری سنتی 

آینه کاری سنتی در ایران یکی از هنرهای تزیینی در زیباسازی اماکن عمومی است. آینه کاری سنتی در دوره ساسانی به اوج خود رسید و یکی از محبوب ترین وسایل زیباسازی در آن زمان به شمار می رود. به عبارت دیگر از آینه برای نشان دادن عظمت در یک مکان استفاده می شد.

البته نه تنها به دلیل زیبایی و درخشندگی خاص آینه کاری سنتی در منزل، بلکه از نظر افزایش نور و روشنایی نیز می باشد. اما تا به امروز یکی از بهترین هنرهای تزئینی است.

آینه کاری سنتی چه ویژگی هایی دارد؟

آنچه این هنر را از سایر سبک های آینه کاری متمایز می کند، برش های آینه است. این برش ها با توجه به شکل، اندازه و موقعیت خود بیانگر سبک خود هستند.

اندازه قطعات در آینه کاری سنتی

اندازه هر تکه آینه در آینه کاری سنتی بسیار کوچک است و بیش از چند سانتی متر نیست. در مقایسه با سبک های دیگر، اندازه ها بسیار کوچک هستند.
قطعات را شکل دهید
اگر بخواهیم سبک آینه کاری سنتی را با سبک مدرن مقایسه کنیم باید به شکل قسمت های آینه کاری دقت کنیم. به طور کلی هنگام کار با آینه های ساتن، قسمت های آینه به صورت نقوش هندسی هستند. در حالی که در سبک های دیگر می توان اشکال منحنی و طرح های دیگر را دید.

نحوه قرار دادن قطعات آینه

مدل ها به گونه ای قرار گرفته اند که در کنار هم قرار می گیرند تا ساختار هندسی بزرگتری ایجاد شود.

نحوه اجرای آینه کاری در منزل

در ابتدا مانند پتینه خانگی است که طرح مورد نظر ابتدا توسط طراح، معمار یا آینه بنا به سلیقه صاحب آن تهیه می شود. سپس از طرحی که توسط گرده به دیوار منتقل می شود، این هنر با چسباندن قطعات آینه بر روی دیوار با گچ و لاک انجام می شود.

روی سطوح این کار سطح کار دارای نقش ها یا خطوط برجسته یا مقعر است. برای جداسازی آنها در حال آماده سازی است.

سپس آینه چسب را طبق پروژه با خمیری متشکل از گچ و لاک روی سطح کار می چسبانند، با فشار دادن دست به محل برش روی گچ کشته شده و فشار دادن دست برجستگی و فرورفتگی مورد نظر را ایجاد می کند، سپس طرح های دلخواه .و ایجاد امیال می کند.در نهایت آینه پاک کن سطح کار را تمیز و براق می کند.

عملکرد طرح کاغذ پس از شناسایی ابعاد و تقسیم گره محاسبه می شود و پس از آن هر گره خرد شده و گره اصلی توسط آینه های نگهدارنده یک سانتی متری که دور الگوی گره چسبانده شده اند نشان داده می شود.

در داخل گره نقوش مخصوصی مانند نقوش اسلیمی، گل، برگ، پرنده و … طراحی شده است و علاوه بر این قسمتی از آینه از آینه های رنگی بریده شده و آینه به صورت محدب بریده شده است که به برش (آینه محدب) معروف است.

طرح لازم را تهیه کرده و مثلاً در طرح چوب انگور رنگی، مشکی و یاقوتی که رنگ و اندازه آن شفاف است، مشابه چوب اصلی طراحی می کنند و آینه بیرون زده را روی سطح کار بر اساس کار شده می چسبانند. طراحی با گچ

سپس لایه ای از گچ نرم به قطر حدود سه میلی متر بر روی آخرین سطح محدب مالیده می شود و سپس شیشه محدب خرد شده و با آینه های رنگی مختلف استفاده می شود.

در نقوش گیاهی و اسلیمی و تخته سنگ به عنوان معرق برای تمامی طرح ها نقش می کشند و پس از تراش آینه با الماس، لبه های آن را با سنگ گرد می کنند. ضخامت بهینه آینه برای کار با آینه یک میلی متر است اما از ضخامت تا دو میلی متر یا بیشتر نیز استفاده می شود.

از آنجایی که واردات آینه گران و شکننده بود صنعتگران ایرانی از دیرباز از قلع و سیم آینه می ساختند و بعداً جیوه موجود در آینه جایگزین شد و از آب مقطر و «نیترات اژدها» (سنگ جهنم) استفاده شد. این آینه نباید خیلی شفاف باشد، بنابراین در اکثر آستانه ها و مکان های مقدس آینه های بلژیکی استفاده می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا